مدیر اجرایی جام جهانی 2022 قطر می‌گوید از لحظه اعلام میزبانی، این کشور از طرف رسانه‌ها مورد حمله‌های ناجوانمردانه‌ای قرار گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر گروه آزمایشگاه داده پژوهشکده حکمرانی شریف برخی جزئیات گزارش چشم انداز اقتصاد دیجیتال کشور را تشریح کرد.
در اینجا تصاویری از یک چشم‌انداز خیالی از کویر لوت در هزار سال آینده را خواهید دید که هوش مصنوعی برای ما ترسیم کرده است. چشم‌اندازی با دریاچه‌های مصنوعی، درختان نخل و ساختمان‌هایی با شکل و شمایل مختلف؛ از آسمانخراش‌های مدرن گرفته تا عمارت‌هایی به رنگ خاک و گنبد‌هایی سپیدرنگ.
کنفرانس بریکس و ایران با عنوان چشم اندازها برای شراکت و همکاری روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در مرکز مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه برگزار شد.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مشتقات آب سنگین امروز به روزترین دستاوردی است که کشورهای پیشرفته که تعداد آنها بیشتر سه کشور نیست آن را در اختیار دارند.
روند توسعه‌ی شهری به شدت چشم‌انداز ما را تغییر می‌دهد. سطوح طبیعی و نفوذ پذیر با سازه‌های غیر قابل نفوذ مانند ساختمان‌ها و جاده‌ها جایگزین می‌شوند. این امر باعث ایجاد چیزی می‌شود که اقلیم شناسان آن را «جزایر گرمایی شهری» می‌نامند که مناطقی در داخل شهر‌ها هستند که دمای بسیار بالاتری را در مقایسه با مناطق روستایی مجاور تجربه می‌کنند.
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: این روزها به علت تدوام اوج گرما در کشور شاهد افزایش مصرف هستیم و روزهای گذشته شاهد شکسته شدن رکوردهای مصرف بوده‌ایم.
مهدی پازوکی گفت: اگر وضعیت تغییر نکند کشور ما هر روز فقیرتر خواهد شد. ایران بر اساس سند چشم‌انداز قرار بود قدرت اول منطقه در سال ۱۴۰۴ شود. الان بعد از گذشت ۱۸ سال نه تنها فاصله ما با کشور‌های منطقه مثل ترکیه و عربستان و قطر کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است.
قانون برنامه توسعه یک نوع آینده نگاهی و آینده نگری دولت‌ها را نشان می‌دهد. قانون برنامه توسعه هم باید یک چشم‌انداز داشته باشد و هم باید از یک مدل توسعه تبعیت کند. ما اکنون نمی‌دانیم که چه مدلی از توسعه مدنظر نویسندگان برنامه هفتم توسعه بوده و استنادات آن به آن مدل توسعه چیست؟ عجیب این است که مقامات مصاحبه‌های زیادی می‌کنند و در آن از انواع مدل‌ها صحبت می‌کنند. اما گویا مدل مطرح شده در برنامه توسعه موجود جنبه محرمانگی دارد و گویی نباید افشا شود!
معاون علمی رئیس جمهور گفت: در یک برنامه ملی، چشم‌اندازی برای هر استان ترسیم و تصویر اقتصاد دانش‌بنیان آن استان طی یک بازه زمانی ۳ساله ترسیم می شود.
رئیس‌جمهوری با اشاره به دیدارهایش با روسای جمهوری این کشور‌ها و بازرگانان گفت: با جوانان ونزوئلایی دیداری داشتم که به شدت به انقلاب اسلامی علاقمند بودند و به شاخصه‌های نظم کنونی جهانی که معتقدیم ناعادلانه است و چشم‌انداز نظم نوین جهانی هم اشاراتی انجام شد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: چشم‌انداز سازمان این است که بتواند تحقیقات را به مرحله صنعتی برساند و صنعت را به تجارت برساند.
مسئول بازسازی اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: چشم انداز ما اورهال ۵۰۰ دستگاه تا دو ماه آینده است.
سفیر روسیه: باید بگویم که ما در روند عادی سازی در قفقاز جنوبی مشارکت فعال داریم. به فرمت ۳+۳ اشاره می‌کنم که در یک طرف، شامل تروئیکا یا سه کشور ارمنستان، آذربایجان و گرجستان می‌شود و تروئیکای دیگر شامل روسیه، ایران و ترکیه است. ما قویا امیدواریم که در چشم انداز قابل پیش بینی، در نهایت این نشست در چارچوب فرمت مذکور برگزار شود. اکنون نوبت تهران است که میزبان این نشست باشد و امیدوارم کمک و راه حل عملی در آن رخ دهد. البته ما مستقیماً در روند عادی سازی بین ارمنستان و آذربایجان نیز مشارکت داریم.
با اعلام وزرای نفت و صمت ارز صادراتی شرکت‌های پتروشیمی، پالایشی و معدنی در مرکز مبادله ارز و طلا عرضه خواهد شد.
چشم انداز شیائومی ارائه یکپارچه سازی در تمام دستگاه‌های زندگی ما، ازجمله تلفن‌ها، خانه‌ها و اتومبیل‌های هوشمند است. این شرکت می‌خواهد بسته کاملی را به مشتریان خود ارائه دهد.
این وظیفه همه ما است که در برابر خطا‌ها و ضعف‌ها سکوت نکنیم و نظرات اصلاحی خود را بدهیم. این رفتار شکنندگی را بیشتر می‌کند. با این نیرو‌های مدیریتی، با این رسانه ناکارآمد، با این شکاف سیاسی و نبود چشم‌انداز، راه به جایی برده نخواهد شد. این‌گونه یکدندگی در برابر وضعیت جاری شکننده است و هر لحظه آبستن رویدادی است. باید ثبات و پایداری را جایگزین آن کرد.
رییس دانشگاه عالی دفاع ملی اعلام کرد: با توجه به این‌که واردات خودرو ارزبری بسیار بالایی را به دنبال دارد، بدیهی است که استفاده از منابع ارزی به منظور ارتقای ظرفیت‌های تولید ملی باید در اولویت قرار گیرد.
«چشم انداز آتی اقتصاد ایران، همراه با رشدِ بسیار کُند و آرام خواهد بود. همین مساله موجب می‌شود تا مردم، تاثیرات این رشد را حس نکنند. ما باید رشد اقتصادی را با سرعت بیشتری تجربه کنیم. در این رابطه، بهره‌گیری ایران از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه اوراسیا بسیار مهم است. اعمال قاعده تعرفه صفر وارداتی و صادراتی در رابطه با این منطقه، بایستی مورد توجه باشد. این مساله خود جدای از برخی مزایای اقتصادی برای ایران، میزان قابل توجهی از بوروکراسی داخلی زائد و پیچیده کشورمان را نیز از دور خارج می‌کند.»
«چشم انداز آتی اقتصاد ایران، همراه با رشدِ بسیار کُند و آرام خواهد بود. همین مساله موجب می‌شود تا مردم، تاثیرات این رشد را حس نکنند. ما باید رشد اقتصادی را با سرعت بیشتری تجربه کنیم. در این رابطه، بهره‌گیری ایران از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه اوراسیا بسیار مهم است. اعمال قاعده تعرفه صفر وارداتی و صادراتی در رابطه با این منطقه، بایستی مورد توجه باشد. این مساله خود جدای از برخی مزایای اقتصادی برای ایران، میزان قابل توجهی از بوروکراسی داخلی زائد و پیچیده کشورمان را نیز از دور خارج می‌کند.»
رئیس قوه قضاییه امید مردم و بالاخص جوانان به آینده را یکی دیگر از موضوعات مهم دانست و در همین راستا گفت: جوان هموطن ما می‌خواهد بداند چشم‌انداز آینده‌اش چیست؟ لذا ما نیز باید بررسی کنیم که چه مواردی به تقویت امید جوانان نسبت به آینده کمک می‌کند و آن‌ها را در دستور کار قرار دهیم.
رئیس مجلس گفت: اگر امروز از ما بپرسند خروجی ۲۰ سال گذشته برنامه چشم انداز چه بوده است، همه ما باید سرهایمان را پایین بیندازیم، ضمن آنکه مردم از ما سوال می‌کنند که دولت و مجلس قرار است در برنامه هفتم چه افق روشنی را به ما نشان دهند؟ و این یعنی امید به آینده و باید به این مطالبه پاسخ بدهیم.
تعداد مطلق افراد در یک کشور مهم‌ترین عامل نیست. در عوض، این نرخ رشد یا کاهش جمعیت آن است که کلید چشم انداز آینده یک کشور است. این امر تعیین می‌کند که اوضاع با چه سرعتی در حال تغییر است. در تعدادی از کشورها، به ویژه در جنوب آفریقا جنوبی (یکی از پنج منطقه تعریف شده توسط سازمان ملل متحد) نرخ باروری واقعا کاهش یافته و استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری در حال افزایش است.
یک مهلت یک ماهه به افغانستان، و در این فاصله، لایروبی انهار و آماده‌باش یگان‌های مرزی، موضوع را یکبار برای همیشه حل و فصل خواهد کرد. این تمرینی برای هنگ‌های مرزی ما، و گواهی است عملی بر اقتداری که سالیان سال است از آن دم می‌زنیم. وقتی طالبان در پروژه‌های توسعه‌ای و آبیِ خویش، حسن هم‌جواری را کناری نهاده، جای مهندس ایرانی از تکنوکراتِ ترک و هندی بهره می‌برند تا ایرانی را از مایۀ حیات و ابزار معیشت خویش محروم کنند، بایستی در انتظار پهپاد و جنگندۀ ایرانی باشند.
گوترش افزود: امروز، چشم انداز درگیری هسته ای بار دیگر قوت گرفته است. حمله روسیه به اوکراین به ما یادآوری می کند که در هر زمان، فقط چند دقیقه تا نابودی احتمالی فاصله داریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ