رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: اقدامات لازم برای برگزاری آزمون صدور پروانه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در آذر ماه در حال انجام است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در دوران تحول و تعالی تلاش داشته‌ایم با پرهیز از رفتار‌های احساسی، واکنشی و تبلیغاتی و به خدمت گرفتن ظرفیت‌های فکری اغلب متخصصان، ریل حرکتی قوه قضاییه را به سمت اجرای دقیق قانون و فنی شدن امور پیش ببریم.
در دوران تحول و تعالی تلاش داشته‌ایم با پرهیز از رفتار‌های احساسی، واکنشی و تبلیغاتی و به خدمت گرفتن ظرفیت‌های فکری اغلب متخصصان، ریل حرکتی قوه قضاییه را به سمت اجرای دقیق قانون و فنی شدن امور پیش ببریم.
صبح امروز متقاضیان در حالی در محل آزمون حضور یافتند که آخرین آزمون هفت ماه قبل برنامه ریزی شده بود و می‌بایست برگزار می‌شد، اما سازمان ناظر با برگزاری اش مخالفت کرد و لغوش نمود. اتفاقی که امروز بار دیگر خورد و حالا با صدور اطلاعیه ای، نکات مختصری در خصوص آن بیان شده است؛ نکاتی که وضعیت آینده را ترسیم نمی‌کند...
معاونت امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک طی اطلاعیه‌ای از پذیرفته شدگان آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۴۰۱ خواست تا نسبت به بارگذاری مدارک خود در درگاه ملی صدور مجوزها اقدام کنند.
انتظار می‌رود که قوه قضائیه در راستای احقاق حقوق پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت و همچنین اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار که منجر به امیدآفرینی و افزایش نرخ اشتغال جوانان و همچنین باعث بهبود شرایط دسترسی مردم به وکیل می‌شود، ورود جدی‌تری به این فرایند‌های کارآموزی داشته باشد. مشخص است که این وقفه‌ها که کم‌کم عمر آن‌ها به یک سال نیز می‌رسد، نباید تبدیل به رویه و عادت متولیان امر شود تا پذیرفته‌شدگان هرسال، برای ورود به شغل وکالت، معطل درب ورودی نهاد‌های متولی تربیت وکیل نمانند.
رئیس مرکز وکلا گفت: مواردی در هیأت نظارت مرکز وکلا تصویب شده و آئین‌نامه‌هایی هم در این زمینه وجود دارد که بر اساس آن در این مرکز بعضی از پروانه‌ها بدون آزمون صادر می‌شوند.
رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از آغاز دوره کارآموزی ۱۲۰۰ پذیرفته‌ شده در آزمون وکالت ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در اعطای پروانه وکالت تابع قانون تسهیل صدور مجوز برای برخی کسب و کارها هستیم.
مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از آغاز فرآیند مصاحبه با پذیرفته‌شدگان مرحله کتبی آزمون استخدامی صدور مجوز تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خبر داد.
مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی رگولاتوری از برگزاری آزمون آزمایشی رادیو آماتوری در تاریخ ۲۴ بهمن ماه و آزمون اصلی در تاریخ هفتم اسفند ماه خبر داد.
نتیجه آزمون صدور مجوز تأسیس دفتر خدمات الکترونیک قضائی سال ۱۴۰۱ در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.
مدیرکل صدور پروانه سرویسهای رادیویی رگولاتوری از تمدید مهلت ثبت‌نام برای شرکت در آزمون رادیو آماتوری مبتدی و عمومی سال ۱۴۰۱ خبر داد.
مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای از ثبت نام آزمون صدور پروانه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به مدت یک هفته در سایت سازمان سنجش خبرداد.
مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضاییه از آغاز فرآیند ثبت نام آزمون صدور پروانه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در ۳۰ آبان ماه خبر داد.
کلیه معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه بندی بدون برگزاری آزمون مجدد قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش ملزم به صدور کد شناسه از اول مهر ۱۴۰۱ برای آن‌ها می‌باشد.
مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با صدور اطلاعیه‌ای، مهم‌ترین تغییرات سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی را اعلام کرد.
نتایج جدید آزمون فوق‌العاده وکالت اردیبهشت ۱۴۰۱، مطابق با استفساریه مواد ۳ و ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوز‌های و کسب و کار، فردا ۳۰ شهریور منتشر خواهد شد.
­وزارت کار با صدور اطلاعیه‌ای از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور خواست برای تایید مدارک خود از فردا به محل‌های تعیین‌شده مراجعه کنند.
سخنگوی شورای نگهبان نوشت: «طرح دوفوریتی استفساریه مواد (۳)، (۴) و (۵) قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار در جلسه امروز (چهارشنبه نهم شهریورماه ۱۴۰۱) شورای نگهبان بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی دو فوریت طرح استفساریه مواد ۳،۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مبنی بر تعیین تکلیف قبولی در آزمون وکالت موافقت کردند.
در نامه‌ای که به امضای سیدشمس‌الدین حسینی، نصرالله پژمانفر و موسی غضنفرآبادی به رئیس مجلس رسیده است، خطاب به قالیباف آمده؛ «قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌و‌کار یکی از مترقی‌ترین و مهم‌ترین دستاورد‌های دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است که با سختی‌های فراوان و در مسیری طولانی به تصویب رسید.
وزیر اقتصاد با اشاره به انحصاری که در صدور مجوزهای کسب و کار به دلیل برگزاری نامنظم آزمون‌های لازم به وجود آمده بود، تأکید کرد: بر اساس تصمیم هیات مقررات زدایی دستگاه‌هایی که صدور مجوز آنها با آزمون همراه است، ملزم شدند هر سه ماه یکبار آزمون لازم برای صدور مجوز را برگزار کنند.
هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار مصوب کرد در مجوزهایی که در شرایط صدور آنها نیاز به برگزاری آزمون است، حداکثر در دوره‌های سه ماهه، آزمون مربوطه با لحاظ نمره تراز برگزار شود.
ساعت رسمی کشور از سال آینده تغییر نمی کند
روز گذشته آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری سال ۱۴۰۱ (مربوط به نوبت پذیرش سال ۱۴۰۰) در سایت سازمان سنجش منتشر شد. زمان شروع ثبت نام در این آزمون، از روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ تا روز چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ اعلام شده است و آزمون روز پنجشنبه ۳۰ تیر برگزار می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ