صبح امروز متقاضیان در حالی در محل آزمون حضور یافتند که آخرین آزمون هفت ماه قبل برنامه ریزی شده بود و می‌بایست برگزار می‌شد، اما سازمان ناظر با برگزاری اش مخالفت کرد و لغوش نمود. اتفاقی که امروز بار دیگر خورد و حالا با صدور اطلاعیه ای، نکات مختصری در خصوص آن بیان شده است؛ نکاتی که وضعیت آینده را ترسیم نمی‌کند...
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون وزیر علوم با بیان اینکه اگر موردی از تقلب در کنکور و ورود به دانشگاه‌ها است که افراد معتقدند عده‌ای به ناحق به دانشگاه رفته‌اند همچنین فردی با رتبه صد هزار بر صندلی پزشکی نشسته، اسم بدهند تا ما بررسی کنیم.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است سازمان سنجش به قانون و حکم دیوان عدالت اداری تمکین کند و برای مشروعیت دادن به اقدامات غیر قانونی خود پشت عباراتی همچون مبارزه با فساد پنهان نشود.
معاون دیوان عدالت اداری با حضور در رسانه ملی دلایل حکم انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش
رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری قرار بود در نیمه مردادماه اعلام شود که به دلیل ارائه سوابق تحصیلی از سوی آموزش و پرورش، نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ از ۱۵ تا ۲۰ مرداد اعلام می‌شود.
سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: در ساعات منتهی به برگزاری آزمون ۷ مرداد ۱۴۰۲ (۲۹ جولای ۲۰۲۳)، بر اساس گزارش ناظرین این سازمان به دلیل افشای سوالات و با هدف حفظ سلامت آزمون، پیشگیری از تقلب و تخلف و جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان با اطلاع مؤسسه IDP آزمون مذکور لغو شد.
ادعای پذیرش داوطلبی که مردود شده و یا پذیرش فردی با رتبه ۱۷۵ هزار در رشته پزشکی! بدون ارائه هرگونه سندی کذب محض بوده و این ادعا‌های کذب، آشکارا اعتماد عموم مردم و داوطلبان آزمون‌های سراسری به نظام آموزشی کشور را هدف گرفته است.
ادعای پذیرش داوطلبی که مردود شده یا پذیرش فردی با رتبه ۱۷۵ هزار در رشته پزشکی! بدون ارائه هرگونه سندی کذب محض بوده و این ادعا‌های کذب، آشکارا اعتماد عموم مردم و داوطلبان آزمون‌های سراسری به نظام آموزشی کشور را هدف گرفته است.
بدیهی است داوطلبان می‌توانند با مراجعه به مراکز مجری برگزاری آزمون نسبت به دریافت هزینه آزمون و یا انتخاب تاریخ جدید اقدام نمایند.
با توجه به مذاکره انجام شده با موسسه ETS مقرر شد تا از هر داوطلب استعلام گرفته شده و اقدام مقتضی برای آزمون جایگزین و یا استرداد کامل وجه صورت پذیرد.
سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: هیچ دانشجو یا داوطلب شبهه‌دار آزمون‌های سراسری ۱۴۰۰ و ماقبل آن که رأی قطعی مبنی بر محکومیت از هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری دریافت کرده است، تاکنون امکان ادامه تحصیل در دانشگاه را نداشته و از ورود آن‌ها به دانشگاه جلوگیری شده است.
پورعباس رئیس سازمان سنجش با تاکید براینکه سازمان سنجش ریالی از دولت دریافت نمی‌کند و ریالی هم به دولت نمی‌پردازد، توضیح داد: این مسئله بین ما و دولت همیشه روشن بوده است. به عنوان نمونه امسال، برای ثبت نام داوطلبان آزمون سراسری حدود ۱۳۰ هزار تومان از داوطلبان دریافت کردیم و نزدیک به ۲۳۰ هزار تومان هم برای هر داوطلب هزینه شد
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه کسی که سابقه تحصیلی ندارد یا می‌خواهد آن را تقویت کند باید حتما در آزمون خردادماه آموزش پرورش شرکت کنند، گفت: تمام داوطلبان باید در مردادماه نمره سابقه تحصیلی همراه داشته باشند.
رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور برگزاری آزمون «یوس» توسط سازمان سنجش و یا تحت نظارت این سازمان در اسفند ماه را تکذیب کرد.
پورعباس با بیان اینکه اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص آزمون آیلتس قبل از پایان سال اعلام خواهد شد، گفت: ثبت نام‌های این آزمون انجام شده است، اما ثبت نام‌های جدید برای شرکت در این آزمون بعد از ماه مبارک رمضان در سال آینده شروع خواهد شد بنابراین تعلیق برگزاری آزمون کاملا موقتی بود، نگرانی‌های جدید در این زمینه وجود ندارد.
رئیس سازمان سنجش اعلام کرد: تمام پاسخ‌نامه‌ها پس از برگزاری آزمون با استفاده از نرم‌افزار‌های خاص که در اختیار سازمان سنجش است، کنترل می‌شوند.
دکتر عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در دانشگاه صنعتی‌شریف و در جریان بازدید از روند برگزاری کنکور با بیان اینکه اولین آزمون همواره حساس‌ترین آزمون به حساب می‌آید، گفت: در روند برگزاری اولین نوبت برگزاری کنکور ۱۴۰۲ هجمه‌های فراوانی به سازمان سنجش وارد شد و کار از تقلب گذشته بود و برخی به دنبال این بودند که توانمندی ما را زیر سؤال ببرند.
رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور بر بازنگری مقررات، توسعه مراکز برگزاری و رفع مشکلات موجود آزمون آیلتس تأکید کرد و گفت: با تمهیدات پیش‌بینی شده هیچ مشکلی برای شرکت داوطلبان در آزمون آیلتس وجود نخواهد داشت.
رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی با مصوبه شورای امنیت پای کار هستند و امیدواریم آزمون سراسری امسال در نهایت صحت و سلامت برگزار شود.
عیسی زارع پور گفت: این درخواست در حال بررسی است. هنوز چیزی مصوب نشده است. من تصمیم‌گیر نیستم و شورای امنیت کشور باید تصمیم بگیرد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به دلایلی امکان پیوستن سازمان سنجش به پنجره واحد دولت وجود ندارد.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از زمان تاسیس سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۳۴۷ تا به امروز، یک سؤال هم از این مجموعه خارج نشده است که یک افتخار برای سازمان سنجش به حساب می‌آید.
رئیس سازمان سنجش گفت: کنکور ارشد سال ۱۴۰۲ در اسفند همان سال برگزار می‌شود، این موضوع باعث غافلگیری داوطلبان نشده فقط آزمون قرار است همانند قبل کرونا در زمان خودش برگزار شود، یعنی علت اصلی تعویق کنکور و برگزاری آن در اردیبهشت به دلیل ویروس کرونا بود.
رئیس سازمان سنجش گفت: اگر قطعا متقلب بودن آن‌ها اثبات شد از یک تا ده سال بر حسب درجه تخلف از شرکت در کنکور محروم خواهند شد.
داوطلبی از استان آذربایجان شرقی که فارغ التحصیل سال ۸۵ است، می‌گوید: در گروه آزمایشی هنر و تجربی شرکت کردم، اما کارنامه کنکور تجربی برایم صادر نشد و سازمان سنجش پیام داد «کارنامه شما در این مرحله صادر نشده و نیازمند بررسی فنی است» شماره تماس‌هایی را برای پیگیری موضوع اعلام کرده بودند، اما به دلیل عدم پاسخگویی ناچار شدم به صورت حضوری مراجعه کنم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ