رئیس جمهور گفت: امروز همه قبول دارند که نظام اداری نیازمند تحول است و در دولتی که پرچم تحول‌خواهی را برافراشته، ضرورت دارد نظام اداری و ساختار حکمرانی متحول و متناسب‌سازی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با رای دیوان عدالت اداری بخشی از آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ابطال شد.
متولدان دهه ۶۰ درگیر یکی از پرچالش‌ترین دهه‌ها از آغاز تولد و در جریان مراحل زندگی بودند و به نظر می‌رسد که حتی در سالمندی نیز این چالش ادامه خواهد داشت. مرکز پژوهش‌های مجلس در یک گزارش به بررسی چالش‌های سالخوردگی در ایران پرداخته است. این گزارش دو نکته مغفول در بحث‌های سالخوردگی ساختار سنی کشور را معرفی کرده است: نخست عدم توجه به جمعیت سالمندان حال حاضر و دیگری وضعیت کنونی افرادی است که در آینده در اوج سالخوردگی قرار می‌گیرند. بر اساس برآوردهای این گزارش، تعداد افراد سالمند بالای ۶۵سال در سال۱۴۰۰ حدود ۵/ ۵میلیون نفر بوده و در سال۱۴۱۵ این رقم به ۱۰میلیون نفر و در ۱۴۲۰ به بیش از ۱۳میلیون نفر خواهد رسید. بنابراین نظام تامین اجتماعی کشور باید منتظر تامین اجتماعی و مراقبت بهداشتی از جمیعتی باشد که سه‌برابر جمعیت کنونی است. این نکته مهم است که تغییر روند باروری نیز تاثیری در این چالش ندارد و باید سیاست‌هایی در جهت شناسایی نیازهای جمعیت سالمند و برنامه‌ریزی برای اداره این گروه سنی در دستور کار قرار گیرد. نکته مهم دیگری که این گزارش به آن اشاره می‎کند، این است که سالخوردگی جمعیت کشور به سمت زنانه شدن رفته و زنان کشور در مقابل مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار آسیب‌پذیرند. بنابراین توانمندسازی زنان، از ضروریات سالمندی فعال و موفق است.
ارومیه - وزیر آموزش و پرورش گفت: سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور بسیار پایین است در حالیکه در کشورهای دیگر این سهم ۲ برابر است.
فرشادان مطرح کرد: "ظرفیت‌های کردستان، نخبگان کُرد" و "سرمایه اجتماعی کُردها" در نظام اداری، فاقد امنیت شغلی و تکریم هستند. چالش بنده با نماینده دولت در کردستان، چالش ناعدالتی است. بودجه اختصاصی کردستان، بی سابقه است، از همین تریبون از دولت تشکرمی کنم، اما مدیران ارشد در کردستان، تشخیص هزینه کرد و توسعه زیر ساخته‌ها را ندارند.
این مرجع تقلید ترویج بی حجابی را یکی از مظاهر خلاف اسلام دانست و با انتقاد از برخی برنامه‌های صدا و سیما به این موضوع اشاره داشت که بر طبق آیه شریفه ۵۹ سوره احزاب: در قدم اول، برخورد با بی حجابی باید از صدا و سیما و به طور کل از بدنه دولت و نظام اداری کشور آغاز شود. این پذیرفته نیست که ما در جامعه به مردم تذکر دهیم و برخورد کنیم، اما وضع حجاب بعضی از برنامه‌های صدا و سیما و محیط ادارات به شکل دیگری باشد.
معاون حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید یک سازمان مطالبه گر است که باید به عنوان ناظر حقوق ایثارگری در نظام اداری کشور نقش آفرینی کند.
رئیسی همچنین به قانون ارتقای سلامت اداری به عنوان یکی از قوانین بسیار خوب و متقن، اما مغفول مانده در نظام اداری کشور اشاره و بر اهتمام بیشتر برای اجرای آن تاکید کرد.
ساماندهی نظام پرداخت دستگاه‌های مشمول مقررات خاص، ۲۲ فروردین‌ماه در نخستین جلسه شورای حقوق و دستمزد سازمان اداری و استخدامی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
طرح قانونی بانکداری مرکزی با حضور رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع بررسی شد.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: برقراری ارتباط نظام‌مند سیستم اداری استان‌ها و نخبگان استانی مقیم پایتخت ضرورت دارد.
ابوترابی فرد گفت: اصلاح ساختار نظام بودجه از نظر منابع و مصارف در چارچوب قواعد و اصول بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد شفاف و برنامه محور نقش تعیین کننده در نظم مدیریتی، اداری و اقتصادی کشور دارد. اگر با تحول در نظام بودجه ریزی رو به رو شدیم، بدانید شاهد تحول در حوزه‌های مختلف مدیریتی و اقتصادی خواهیم بود.
ابوترابی فرد گفت: اصلاح ساختار نظام بودجه از نظر منابع و مصارف در چارچوب قواعد و اصول بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد شفاف و برنامه محور نقش تعیین کننده در نظم مدیریتی، اداری و اقتصادی کشور دارد. اگر با تحول در نظام بودجه ریزی رو به رو شدیم، بدانید شاهد تحول در حوزه‌های مختلف مدیریتی و اقتصادی خواهیم بود.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم باید بدانند کشور چگونه اداره می شود، گفت: نظام مالی، اداری و اقتصادی کشور با شفافیت و برنامه محوری رشد خواهد کرد.
رئیس‌جمهور در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با اشاره به اینکه نماز در اندیشه، اخلاق و عمل اثربخش است، گفت: جلوه نماز در اصلاح نظام اداری و اقتصادی است.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از بررسی بیش از ۲۲ هزار پیشنهاد با بسترسازی این مرکز و توسط ارزیابان معاونت‌های تخصصی در یکسال گذشته خبر داد و گفت: ۳۵۰ پیشنهاد در حال بررسی است.
حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور در نشست خبری اصحاب رسانه در خراسان جنوبی گفت: مردم انتظار ندارند که درگیر بروکراسی و نظام کُند اداری و پیچیدگی‌های آن شوند
رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت صیانت از سلامت نظام اداری، نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌ها، حضور سرزده در ادارات و ارتباط بی‌واسطه با ارباب رجوع را از جمله راهکارهای تامین سلامت اداری دانست.
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، تصمیم گیری در خصوص حضور سازندگان ذیصلاح درساختمان های زیر ۶ طبقه از اختیارات هیات ۴ نفره شورای هماهنگی نظام مهندسی و کنترل ساختمان استان نیست.
رئیس‌جمهور در جلسه نظارت ستادی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: اصلاح نظام پرداخت عادلانه به‌صورت‌جدی پیگیری شود.
با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مسئولان ادارات دولتی یا مؤسسات و نهادهای عمومی تکلیفی به موافقت با ماموریت اشخاص شاغل در این ادارات و مؤسسات به نظام مهندسی استان ندارند.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از اجرای پروژه بهبود فرایند نظام جامع مالی از تدوین برنامه تا پرداخت برای اولین بار در شهرداری تهران خبر داد.
شیراز - معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: پرسنل اداری شاغل در آموزش و پرورش که نظام رتبه بندی شامل آنها نشد در طرح مناسب سازی، افزایش حقوق آنها به صورت ویژه دیده شود.
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: اتفاقی که نباید رخ داده است و باید اصل قضیه روشن شود و در صورت احراز بروز تخلف، باید تمامی ابعاد آن بررسی شود و با مسببان و عوامل این وضعیت، برخورد قانونی صورت پذیرد.
رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به موضوع مهسا امینی گفت: مردم مراقب باشند و فریب جریانات انحرافی را نخورند و برای این موضوع نباید اصل نظام را هدف قرار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ