صدر اعظم آلمان بدون اشاره به جنگ افروزی های غرب در اوکراین، برای توقف جنگ در این کشور بر نفوذ چین تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علت شیفت آمریکا به سیاست بازدارندگی به‌جای رویارویی، شبکه بازدارندگی منطقه‌ای و نفوذ منطقه‌ای ایران است؛ این اهرم‌های ایران باعث شده است که آمریکا همچون مورد چین و روسیه سیاست بازدارندگی را در منطقه دنبال کند چراکه سایر گزینه‌ها هزینه‌های قابل توجهی را متوجه این کشور خواهد کرد؛ با این حال ضروری است ایران با درک دقیق این استراتژی، برنامه‌های نظامی، سیاسی و دیپلماتیک خود را به‌روزرسانی کند.
پلیس فدرال آمریکا معتقد است که چین به منظور تقویت اهداف هوش مصنوعی خود و انجام عملیات نفوذ خارجی در حال سرقت فناوری هوش مصنوعی آمریکا است.
صدراعظم آلمان امروز در دیدار با نخست‌وزیر چین گفت: از پکن می‌خواهیم در خصوص جنگ در اوکراین، از نفوذ خود بر روسیه استفاده کند.
مجله آمریکایی بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که با کاهش نفوذ آمریکا در منطقه خاورمیانه، چین شریک تجاری اصلی عربستان، در آینده خواهد بود.
مجله انگلیسی «اکونومیست» از کاهش نفوذ آمریکا در کشورهای آسیای جنوب شرقی در مقایسه با نفوذ چین خبر داد.
مجله انگلیسی «اکونومیست» از کاهش نفوذ آمریکا در کشورهای آسیای جنوب شرقی در مقایسه با نفوذ چین خبر داد.
امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه ۶ آوریل در پکن و در دیدار با همتای چینی خود، شی جین پینگ از او خواست تا برای راضی کردن روسیه در جهت پایان دادن به جنگ تلاش کند.
منابع دولتی فرانسه می گویند این کشور به نفوذ چین بر روی روسیه و اوکراین برای پایان دادن به جنگ میان دو کشور امید دارد.
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا می گوید واشنگتن امیدوار است چین از نفوذ خود بر روسیه استفاده کند.
در چین رهبران این کشور به‌جای پنهان کردن پول، به خارج فرستادن آن با غارت یا زیرمیزی‌های متعدد کوشیدند غاز‌ها را تشویق کنند تا تخم‌های طلایی بیشتری بگذارند و در این میان شاید یک یا دو تخم را برای خود بردارند تا غاز طلایی جدیدی سر از تخم درآورد... میل رهبران چین در اولویت‌دهی به رشد اقتصادی شرایط مساعد و راهگشایی برای سرمایه‌گذاری خلق کرد.
رئیس جمهور آمریکا می گوید ورود بالون جنجالی چین به خاک این کشور نمی تواند نشان دهنده نقض امنیتی کشورش باشد.
از ۲۰۱۷ چین، استراتژی رسانه‌ای جدید خود را به دستور رهبر فعلی این کشور برای افزایش نفوذ و اعتبار سرعت بخشید که چهره خود را در جهان پیرایش و پردازش کند و سربرافراشتن شینهوای جدید محصول همین سیاست بود. به این علاوه کنید که چین سال‌هاست برای گسترش حضور فرهنگی برای آموزش زبان و فرهنگ چینی، در تقریبا اکثر قریب به اتفاق کشور‌های جهان انستیتو‌های کونفوسیوس پایه‌گذاری کرده است که دو مرکز از این موسسات نیز در تهران (۱۳۸۷) و مازندران (۱۳۹۸) تاسیس شده است.
وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که گسترش نفوذ روسیه و چین در آفریقا می تواند موجب ایجاد بی ثباتی در آن شود.
واشنگتن نمی‌خواهد حوزه نفوذ خود را به اشتراک بگذارد اما رهبران جدید خلیج فارس و شی جین پینگ ایده‌های دیگری دارند.
به نظرم نفوذ و دستگاه اطلاعاتی چین هنوز زمخت و ناآزموده است، اما به طور فزاینده‌ای پیچیده می‌شود. چین در ابتدا از تاکتیک‌های نفوذ بسیار زیرکانه در تایلند استفاده کرد؛ از جمله از طریق برگزاری نمایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی عظیم، جامعه تجاری مورد حمایت خود در تایلند را با تظاهر اندکی پرورش می‌داد و اغلب اعضای آن را به عنوان "رفقای چینی" جذب می‌کرد.
رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از دیدار با «شی جین پینگ»، از چین خواست تا از نفوذ خود بر روسیه برای پایان جنگ در اوکراین استفاده کند.
وزیر دفاع کانادا تاکید کرد این کشور برای جلوگیری از گسترش نفوذ چین در شرق آسیا، به دنبال تقویت روابط با شرکای منطقه ای خود است.
وزرای خارجه انگلیس و فرانسه با انتشار بیانیه‌ای مشترک بر مقابله با «چالش‌های چین» در منطقه ایندو-پاسفیک تأکید کرد.
ژاپن و انگلیس برای مقابله با نفوذ چین در منطقه ایندو-پاسفیک، ماه آینده توافق نظامی امضاء می‌کنند.
صدر اعظم آلمان بدون اشاره به جنگ افروزی های غرب در اوکراین، برای توقف جنگ در این کشور بر نفوذ چین تاکید کرد.
یک مقام آمریکایی می گوید کشورهای چین و روسیه از نفوذ لازم برای منصرف کردن کره شمالی از برنامه آزمایش بمب هسته ای خود برخوردار هستند.
رئیس جمهور چین معتقد است که برلین و پکن باید از قدرت نفوذ خود برای کمک به صلح جهانی بهره بگیرند.
یک تحلیلگر آمریکایی در خبرگزاری بلومبرگ نوشت که هماهنگی میان ایران، روسیه و چین به شدت منجر به کاهش نفوذ جهانی ایالات متحده خواهد شد.
پکن یک تریلیون دلار برای گسترش نفوذ خود در کشور‌های در حال توسعه هزینه کرده، اما اکنون این برنامه به دلیل بدهی‌های اعتباری به شدت در حال تجدید نظر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ