سابقه استراتژی فنی کارلوس کی‌روش مربی پرتغالی تیم ملی ایران نشان از خالی بودن پستی مهم در ترکیب ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نتایج یک تحقیق که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد گونه‌ای از کرکس به نام « رُخ‌کرکس آند» می‌تواند بدون حرکت دادن بال‌های خود ساعت‌ها در هوا پرواز کند.
فاصله بال‌های پهپاد والکری که توسط هوش مصنوعی کنترل شده است، برابر 6.7 متر است و حداکثر سرعت آن به 1,050 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این پهپاد می‌تواند تا 8 جنگ‌افزار ازجمله بمب‌های کوچک با خود حمله کند و برد حرکتی بالاتر از پنج هزار کیلومتر دارد.
به گزارش رسانه‌های ایتالیایی پرواز شرکت دلتا ایر لاینز آمریکا از میلان به مقصد نیویورک، ۹ دقیقه پس از بلند شدن به دلیل مواجهه با تگرگ مجبور به فرود اضطراری در رم شد. تگرگ به دماغه هواپیما، بال‌ها و یکی از دو موتور آسیب وارد کرده است.
در آن زمان نیروی هوایی لبه فضا را ۵۰ مایل بالاتر از زمین در نظر می‌گرفت؛ بنابراین وایت برای پرواز فضایی رکوردشکن خود بال‌های افتخار فضانوردی را دریافت کرد.
از فردا سه شنبه تا یکشنبه یک مردادماه، وزش باد شدید تا خیلی شدید و نقاط مستعد توفان گرد و خاک برای مناطق شمالی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.
ارتش رژیم صهیونیستی در پی عملیات‌های اخیر مقاومت فلسطین در شمال کرانه باختری به استفاده از بالن‌های جاسوسی متوسل شده است.
کارشناسان نام «سائورونا» را به این دلیل انتخاب کردند که حلقه‌های سیاه روی بال‌های نارنجی این حشره، آن‌ها را به یاد چشم جهان‌بین توصیف شده در کتاب‌های جی‌آرآر تالکین (JRR Tolkien) می‌اندازد.
این پهپاد با بال‌های جمع‌شونده از تیوب‌های مخصوص شلیک می‌شود و کاربر از راه دور با استفاده از مانیتور دستگاه کنترل پهپاد را به سمت هدف هدایت می‌کند.
طول این هواپیما ۳۵ متر، ارتفاع آن ۱۰ متر و طول بال‌های آن حدود ۳۰ متر است. سرعت EP-۳ E به ۴۱۱ نات (۱۸۵۲ کیلومتر در ساعت) و سقف پروازی آن به ۸ هزار و ۵۰۰ متر می‌رسد. EP-۳ E قادر است بیش از ۱۲ ساعت پرواز کند.
این رنگ با الهام از بال‌های پروانه، بدون استفاده از رنگدانه و از طریق آرایش نانوذرات به صورت ساختاری ایجاد می‌شود و محققان آن را «رنگ پلاسمونیک» (plasmonic paint) می‌نامند.
بوئینگ ۷۳۷ مکس، چهارمین نسل از هواپیما‌های سری ۷۳۷ بوئینگ است با تغییرات انجام گرفته در طراحی بال‌ها و البته به روزرسانی موتور‌های این هواپیما، سری مکس غیر از مصرف سوخت کمتر، توانایی پرواز بیشتری را هم دارد. بیشتر قطعات این هواپیما ارتقا یافته‌اند که بازدهٔ آن را نسبت به ۷۳۷ معمولی، به طرز چشمگیری افزایش داده است. بویینگ حتی ادعا می‌کند این هواپیما مدرن‌تر و بهینه‌تر از مدل ایرباس ۳۲۰ است که در کلاس یکسان با این بویینگ ساخته شده.
هواپیمای جدید رییس جمهور ایالات متحده دارای سیستم منور‌های سوزان جدید برای گول زدن موشک‌ها و لیزر‌های پیشرفته خواهد بود که نه تنها می‌توانند سیستم مسیریابی موشک‌های هدایت شونده را از کار بیندازند، بلکه آن‌ها را در حین پرواز نیز نابود سازند. سیم کشی جدید نیز در برابر حملات الکترومغناطیسی ایمن بوده و به ایر فورس وان امکان می‌دهد که در صورت وقوع انفجار هسته‌ای در همان حوالی نیز به کار خود ادامه دهد. شکل جدید بال‌ها نیز به هواپیما امکان می‌دهد روی باند‌های کوتاه تری بلند شده و فرود بیاید.
بال‌توری‌ها نوعی از حشرات با بال‌های بزرگِ شفاف هستند که پهنای بالِ برخی از آن‌ها به ۶۵ سانتی‌متر می‌رسد. آن‌ها اغلب در آمریکای شمالی و اروپا زندگی می‌کنند. تحقیقات قبلی نشان داده بودند که آن‌ها در بخش‌های بزرگی از آسیا نیز می‌زیسته‌اند. آن‌ها درحالِ حاضر در زمره قدیمی‌ترین نوروپتران‌هایی طبقه‌بندی می‌شوند که قدمتِ آن‌ها به ۱۶۵ میلیون سال قبل باز می‌گردد.
وزیر حمل و نقل انگلیس می‌گوید که چین یک کشور متخاصم است و مدعی شد ممکن است بالن‌های جاسوسی چین از آسمان انگلیس هم عبور کرده باشد.
گانت‌ها از ارتفاع حدود ۳۰ متری غواصی می‌کنند. آن‌ها بال‌های خود را به عقب می‌کشند و بدن خود را به شکل محکم و روان درآورده و با سرعت زیاد، سطح آب و جایی که می‌خواهند ماهی شکار کنند را می‌شکافند. سرعت گانت‌ها در لحظه برخورد به آب می‌تواند به ۸۶.۴ کیلومتر در ساعت (یا ۲۴ متر برثانیه) برسد.
سازندگان در حال طراحی هواپیما‌های جدید با مواد کامپوزیتی بیشتری هستند که قادر به تحمل بیشتر استرس پرواز (تنش نیرو‌های داخلی) باشند. در این طراحی‌ها، بال‌های هواپیما سخت و محکم نیستند، بلکه منعطف هستند تا بتوانند با جذب بار‌های شدید، از شکسته شدن در امان باشند.
جنگ با ایران، در مقام ایده، محتمل و ممکن به نظر می‌رسد، اما عملیاتی کردن آن به شدت هزینه‌بردار و همراه با تبعات غیرقابل پیش‌بینی است. ایران نه عراق جنگ اول خلیج فارس است و نه رژیم بعث ۲۰۰۳. موقعیت ژئوپلیتیک و توانمندی‌های نظامی ایران هر گونه نقشه برای تهاجم نظامی را تا حدود زیادی نامحتمل می‌کند. شاید آغاز جنگ آسان باشد، اما پایان دادن به آن بسیار دشوار خواهد بود. علاوه بر توانمندی‌های متمرکز، بال‌های منطقه‌ای ایران در قالب نیرو‌های نیابتی، توانمندی‌ای ویژه است که می‌تواند هزینه‌های بزرگی را بر متهاجمان وارد کند.
این قایق تفریحی دارای یک آشیانه بالگرد و گاراژ‌های مختلفی می‌باشد. هم چنین، فضای لازم برای قرار دادن اسباب بازی‌های آبی در آن قایق تفریحی نیز وجود دارند. این قایق تفریحی با بودجه ۸۰ میلیون یورویی ساخته می‌شود.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مذاکرات دیپلماتیک با اتکا به اصول سه گانه عزت، حکمت و مصلحت نظام در دستورکار قرار گرفت.
کارشناسان می‌گویند که بال‌های یک بوئینگ ۷۴۷، می‌تواند انعطافی ۶ متری در مقابل باد داشته باشد.
یوروفایتر تایفون یک جنگنده چند منظوره و چند ملیتی اروپایی است که از دو موتور، باله‌های کانارد و بال‌های سه گوش بهره می‌برد. تایفون به منظور برتری هوایی و توسط کنسرسیومی متشکل از چند شرکت اروپایی تولید می‌شود.
یوروفایتر تایفون یک جنگنده چند منظوره و چند ملیتی اروپایی است که از دو موتور، باله‌های کانارد و بال‌های سه گوش بهره می‌برد. تایفون به منظور برتری هوایی و توسط کنسرسیومی متشکل از چند شرکت اروپایی تولید می‌شود.
شرکت «سامسون اسکای» پس از ۱۴ سال طراحی، تحقیق، توسعه و جذب سرمایه، اعلام کرد که خودروی پرنده Switchblade با موفقیت آزمایش‌ها را پشت سر گذاشته و آماده پرواز است. خودروی پرنده Switchblade از نظر فنی یک موتور سیکلت سه چرخ با بال‌های تاشو است. این خودرو فضایی برای راننده و یک مسافر ارائه می‌دهد و می‌تواند هم در جاده رانندگی کند و هم از بال هایش برای برخاست و فرود در باند فرودگاه استفاده کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ