دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه استان تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی مسئول دفتر سیاسی اجتماعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور تأسیس شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی از همکاری حوزه علمیه برای توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی خبر داد.
رویداد «به‌هم‌رسانی درحوزه پرورش و ارتقای شناختی» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در باغ کتاب تهران برگزار می شود.
اراکی اظهار داشت: حضرت امیرالمومنین صددرصد سیاسی بودند و ائمه ما هم صددرصد سیاسی بودند و اگر کسی بگوید که حوزه از سیاست جدا است می‌داند که دروغ می‌گوید و مع ذلک چیزی را که درست نیست برای مردم بیان می‌کند.
در این بیانیه ذکر شد، با توجه به وضعیت پیکر مرحوم، هرگونه احتمال سوء قصد به ایشان منتفی است و مطابق تحقیقات مسئولین ذی ربط که به صورت مبسوط به خانواده ارائه دادند چنین احتمالی مطرح نیست و تنها فرضیه ممکن غرق شدگی مرحوم فاضل است.
مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به ۴ راهکار گسترش عفاف و حجاب گفت: این کار باید به صورت تدریجی همراه با کار فرهنگی انجام شود. البته می‌طلبد مسؤولان نظام به صورت آشکار و علنی درباره حجاب اعلام موضع کنند.
مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به ۴ راهکار گسترش عفاف و حجاب اظهار داشت: اگر نظام ما نظام اسلامی و حکومت، حکومت اسلامی است و ما در مقابل احکام اسلامی سکوت کنیم و کاری نتوانیم انجام دهیم، چیزی از نظام اسلامی باقی نخواهد ماند؛ ضمن اینکه تأکید می‌کنم این مسأله به حجاب هم متوقف نخواهد شد و روزه‌خواری و مباحث دیگر هم پشت بند این دامن‌گیر جامعه اسلامی ما خواهد شد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی تاکید کرد: حل مشکلات کشور و تحقق آرزو‌ها و آرمان‌های ملت فقط در سایه اسلام؛ جمهوری اسلامی و ولایتمداری است.
رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: پس از ارائه مستندات توسط شاکی و بررسی‌های علمی و فنی توسط کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ متهم که مرد جوانی بود در فضای مجازی شناسایی و پس از تشریفات قضایی در یکی از شهر‌های حومه تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.
محسن رهامی، عضو هیأت علمی گروه حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه تهران، به جماران گفت: وقتی کسی در تظاهرات شرکت می‌کند و مثلا سطلی را آتش می‌زند یا به بانک حمله می‌کند، بعضی از دادگاه‌ها این افراد را به جای استناد به ماده ۶۱۸ و «اخلال در نظم و امنیت» یا «تخریب اموال»، که زندان تعزیری محدود دارد، به حوزه محاربه می‌برند و برای چنین کسی حکم اعدام می‌دهند. این نشان می‌دهد که چه اندازه هم قوانین جاری کشور و هم دستگاه قضایی ما امنیت محور هستند.
امام جمعه موقت تهران تحرکات در ماه‌های اخیر در فضای سیاسی کشور را در راستای هدف قرار دادن امنیت کشور دانست و گفت: «پلیس کشی» و «بسیجی کشی» یعنی چه؟ مگر برای اعتراض سطل آشغال آتش می‌زنند؟ آقا گفتند دشمن با تبلیغات و دروغ کار خود را پیش می‌برد. این‌ها در مدتی کوتاه ۳۸ هزار دروغ علیه ایران گفتند. ما هم در مقابل باید جهاد تبیین داشته باشیم و هر کس که صدایی دارد، از حوزه و دانشگاه و صدا و سیما یا حتی در خانواده‌ها باید جهاد تبیین داشته باشیم.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد «نهم دی» اعلام کرد که «حوادث اخیر کشور و اقدامات ضد دینی و ضد فرهنگی فتنه‌انگیزان و مزدوران، اوج این دشمنی‌ها را آشکار کرد و بار دیگر این حقیقت را روشن ساخت که نیاز اساسی کشور تقویت فرهنگ و ارزش‌های انقلابی است. جهاد تبیین و معرفت افزایی راه مبارزه با دشمنان در همه جبهه‌هاست و جوانان مومن انقلابی افسران این مواجهه عمیق و پیچیده هستند.»
به سرانجام نرسیدن پرونده هسته‌ای، تشدید تنش‌ها با غرب بر سر مساله همکاری با روسیه و افزایش قابل توجه فشار‌های حقوق بشری علیه ایران، تهران را در وضعیت سختی در حوزه سیاست خارجی قرار داده است.
در خلاء یک سیاست‌گذاری خارجی عمل‌گرایانه از سوی تهران، چینی با رویکردی اقتصادی محور و مبتنی بر سود حداکثری، همکاری با بازیگران عرب منطقه را بر نزدیکی به تهران ترجیح داده‌اند. امضای قرارداد گازی با قطر و اخیرا امضای تفاهم‌نامه استراتژیک با عربستان، مصداق‌های این سیاست‌گذاری است؛ لذا پیام و درس دیگر برای تهران این است که شرکت‌ها و دولت چین، حاضر به پذیرش ریسک همکاری با ایران تحت تحریم را نمی‌پذیرند و آن‌جا که منافع اقتصادی آن‌ها توجیه کند، در حوزه مسائل سیاسی نیز علیه ایران موضع خواهند گرفت
حجت‌الاسلام نجم‌الدین مروجی طبسی استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه «عمامه‌پرانی کار جدیدی نیست»، گفت: بنده ۶۰ سال قبل در عراق و نجف اشرف مشاهده کرده‌ام که به دستور صدام انجام می‌شد و تبلیغات سوء و هجمه علیه روحانیت از آن زمان وجود داشت.
حجت‌الاسلام مروجی طبسی تاکید کرد: ۶۰ سال قبل در عراق و نجف اشرف مشاهده کرده‌ام که به دستور صدام انجام می‌شد و تبلیغات سوء و هجمه علیه روحانیت از آن زمان وجود داشت.
اهواز - حوزه علمیه شهرستان ایذه همزمان با حمله تروریستی تعدادی موتور سوار به مردم و حافظان امنیت به آتش کشیده شد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: ظرفیت و بستر نهضت سوادآموزی باید در خدمت حوزه‌های علمیه خواهران قرار گیرد تا حوزه خواهران با استفاده از این ظرفیت گام مهمی در راستای زدودن بی سوادی بردارد.
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید گفتگو‌هایی بین معترضان و حاکمیت اتفاق بیافتد. یعنی صدا و سیما در شبکه‌های خود افرادی را که در کف خیابان حضور دارند دعوت کند تا حرف‌هایشان را بزنند و در مقابل افراد حاکمیت با آنان گفتگو کنند. این موارد می‌تواند تا حدوی وضعیت خشونت را به طور طبیعی کاهش دهد.
جمعی از خانواده شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع امنیت بعداز ظهر شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ با حضور در منزل شهید آرمان علی‌وردی با خانواده شهید مدافع امنیت دیدار و گفت‌وگو کردند. شهید علی وردی طی ناآرامی های چهارشنبه شب در اکباتان در اثر جراحت شدید ناشی از حمله اغتشاشگران مجروح و به بیمارستان منتقل شد و سپس به شهادت رسید. وی ۲۱ ساله، طلبه بسیجی و مربی کانون تربیتی حوزه علمیه آیت الله مجتهدی(ره) و همچنین عضو بسیجیان یگان امام رضا(ع) سپاه محمد رسوال الله (ص) تهران بزرگ بود.
ایازی:‌ ۲۰ سال پیش در یک مقاله مفصل نوشتم که مسئله حجاب را باید به انتخاب خود جامعه بگذارید و آن‌ها به‌صورت طبیعی این کار را بکنند اگر حکومت خیلی دغدغه مسئله حجاب را دارد، کار فرهنگی کند و غیر مستقیم انجام دهد نه اینکه روش‌هایی به کار بگیرد که نه تنها شوق انگیز نیست که تنفرآور است.
مسجد، مدرسه، حوزه علمیه و امامزاده هرکدام در برهه‌ای، مکانی امن برای اعتراض‌های مردمی تهران بوده‌اند. شاید به بسیاری از رویداد‌های تاریخی بتوان از دریچه‌ی مکان نگاه کرد؛ مکان‌هایی که صدای اعتراض مردم در آن شنیده می‌شد و این همان چیزی است که مردم تهران فعلی به شدت به آن نیاز دارند.
«همزمان با وقوع اعتراضات و اغتشاشات اخیر در کشورمان و در عین حال، توقف مذاکرات اتمی وین و وضع تحریم‌هایی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران و البته تقویت پیوند‌های تهران با قدرت‌های شرقی، بسیاری به طرح این سوال می‌پردازند که آینده روابط ایران با مجموعه جهان غرب و به طور خاص آمریکا چگونه خواهد بود؟ در این راستا، ۴ کارشناس حوزه سیاست خارجی در گفتگو با فرارو، به این پرسش پاسخ داده اند.»
پس از حواشی در خصوص یک بیانیه مشکوک که به طلاب حوزه علمیه از سوی رسانه‌های معاند، نسبت داده شده بود، ایجاد شد مرکز خبر مدیریت حوزه‌های علمیه نسبت به این بیانیه واکنش نشان داد.
طی بررسی‌های بعمل آمده بیانیه بی‌اسم و رسم و مجهول‌الهویه‌ سراسر توهین و خلاف واقعی که در درگاه‌های رسانه‌ای معاندان در حال نشر است، کذب و جعلی می‌باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ