«ولودیمیر زلنسکی» در یک مصاحبه تلویزیونی از تمایل خود برای رفتن به شبه جزیره کریمه، که بخشی از خاک روسیه محسوب می شود، سخن به میان آورد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور اوکراین امروز اعلام کرد که هلند ۴۲ فروند جنگنده اف- ۱۶ را پس از آموزش خلبانان و مهندسان به کی‌یف تحویل خواهد داد!
رئیس جمهور اوکراین تمام روسای کمیته‌های نظامی منطقه‌ای جذب نیروی این کشور را برکنار کرد.
روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.
ولادیمیر زلنسکی روز سه شنبه در پیام ویدئویی عصرگاهی خود از آماده‌ شدن برای حملات جدید به خاک روسیه خبر داد.
رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که کمک‌های آمریکا و متحدانش به کی‌یف در بحبوحه عملیات نظامی روسیه در این کشور، کافی نیست.
رئیس‌جمهور اوکراین امروز پس از حمله پهپادی به یک منطقه تجاری در مسکو گفت: جنگ در حال رسیدن به‌روسیه، به مراکز راهبردی و پایگاه‌ های نظامی آن است.
رئیس جمهور اوکراین خواستار تمرکز اعضای ناتو بر مسئله صادرات غلات از بنادر دریای سیاه شد.
رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگویی تلویزیونی دلایل اصلی شکست ضدحملات ارتش این کشور را توضیح داد.
رئیس کمیته دومای دولتی روسیه می‌گوید که رئیس جمهور اوکراین با حرف‌هایش درباره پل کریمه، به مسئولیتش در تروریسم دولتی اعتراف کرده است.
رئیس‌جمهور اوکراین سفیر این کشور در لندن را بدون ارائه هیچ توضیحی اخراج کرد.
رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که در حملات به بندر اودسا بسیاری از غلات صادراتی این کشور از بین رفته است.
رئیس جمهور اوکراین در این باره ادامه داد: هیچ گزینه جایگزینی برای بازپس‌ گیری کریمه نه تنها برای اوکراین بلکه برای سراسر جهان و همچنین برای نظم جهانی مبتنی بر توافق‌ های بین‌ المللی و منشور سازمان ملل وجود ندارد.
رئیس جمهور اوکراین مدعی شد شرط برقراری صلح این است که شبه جزیره کریمه به خاک این کشور بازگردد.
رئیس جمهور اوکراین آشکارا اعلام کرد که کی‌یف در تدارک حمله به شبه‌جزیره کریمه و تصرف آن است.
مسکو اظهارات رئیس جمهور اوکراین درباره امیدواری کی‌یف برای پس گرفتن کریمه با روش «غیرنظامی» را اشاره‎‌ای به جدا کردن این شبه جزیره از خاک روسیه خواند و آن را «محال» توصیف کرد.
رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که قصد دارد به شبه جزیره کریمه سفر کند.
زلنسکی گفت که بازپس گیری کریمه و بازگرداندن آن به اوکراین کار «آسانی نیست» و افزود: بر افراشته شدن پرچم اوکراین بر فراز کریمه در واقع بازگشت به حالت عادی است که برای تمامی اروپا امری شناخته شده است.
رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که این کشور شبه‌جزیره کریمه که سال ۲۰۱۴ به روسیه ملحق شده را به خاک اوکراین برمی‌گرداند.
دو روز پس از انفجار پل کریمه، روسیه امروز دوشنبه با حملات سنگین موشکی پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر این کشور را هدف قرا داد.
دو روز پس از انفجار پل کریمه، روسیه امروز دوشنبه با حملات سنگین موشکی پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر این کشور را هدف قرا داد.
مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت: «باید هر چیز غیرقانونی را نابود و تخریب کرد». اشاره مشاور زلنسکی به پل کریمه است که بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، توسط این کشور ساخته و به دست پوتین نیز افتتاح شد.
طبق این گزارش، مدت‌ها قبل از برگزاری این همه‌پرسی‌ها زلنسکی ایده کنار گذاشتن وعده‌هایش درباره دونباس و کریمه برای رسیدن به توافق صلح با روسیه را رد کرده بود.
نیروگاه اتمی زاپوریژیا که بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا محسوب می‌شود، حدود بیست درصد از برق اوکراین را تأمین می‌کند. دولت اوکراین مدعی است روس‌ها در حال قطع برق نواحی تحت کنترل کی‌یف و اتصال برق این نیروگاه به کریمه هستند که تحت کنترل روسیه قرار دارد.
رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: جنگ روسیه علیه اوکراین و علیه تمام اروپای آزاد با مسئله کریمه شروع شد و با آزادی این منطقه هم باید تمام شود. امروز غیرممکن است که بگوییم این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد. اما ما دائما مسائلی را در راستای آزادی کریمه بررسی می‌کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ