وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه حامی موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای هستیم، گفت: ایران در طول این مذاکرات صادقانه بوده و امیدواریم دور بعدی گفت‌وگوها موفقیت آمیز باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
استمرار ورود بی‌رویه اتباع خارجی و حضور بی‌قاعده آن‌ها تا عمق سفره ایرانیان از منظر حقوقی و تطبیق آن با حقوق شهروندان ایرانی، مخرب و حاوی خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای کشور است و امید است مجلس یازدهم به راحتی از کنار این موضوع عبور نکند و برای آینده امنیتی کشور هم که شده ورود مقتدرانه و بازدارنده‌ای داشته باشد. تغییر موازنه جمعیتی در برخی مناطق جغرافیایی کشور بخصوص در تهران به واسطه حضور بی‌ضابطه اتباع افغانستان، زنگ خطری است برای تحولات نگران‌کننده‌ای که می‌تواند تمامیت ارضی کشور، منافع و امنیت ملی را دچار خدشه جدی نماید.
تیم ملی ایران در حالی با انتقادات زیادی به دلیل استفاده از تمامی ستارگانش در تورنمنت کافا مواجه است که طی چند روز گذشته شاهد آن هستیم تیم های مطرح دنیا نیز با ترکیب اصلی به مصاف رقبای به مراتب ضعیف تر از خودشان رفته اند.
علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق روز پنج‌شنبه در توییتی به نقل از منابع موثق نوشت: «مذاکرات چراغ خاموش تیم فنی حوزه بانکی در یکی از کشور‌های همسایه هم اکنون به طور موفقیت آمیز به پایان رسید؛ یقینا به زودی شاهد گشایش در حوزه ارزی خواهیم بود!» این توییت در حالی منتشر شده که قرار است فردا یکشنبه هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان طی یک سفر دو‌روزه به ایران بیاید. سفری که ماه‌ها محل بحث و گمانه زنی بود؛ اوایل اسفند ماه بود که علی علیزاده، عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم از احتمال سفر سلطان عمان به ایران در آینده نزدیک با موضوع برجام خبر داده بود.
در واقع این همان معنای سیاسی از نداشتن پوشش مورد نظر است. به عبارت دیگر این افراد چنین می‌فهمند که فقدان پوشش به منزله نفی حکومت است و، چون خود را تابع یا ابواب جمعی و جزیی از حکومت می‌دانند، این نوع پوشش را نفی و رد خود تلقی می‌کنند و در برابر آن موضعی منفی یا حتی تهاجمی و خشونت‌آمیز می‌گیرند، در حالی که چنین تعبیری از پوشش زنان در کشور‌های دیگر ندارند.
اواسط دهه شصت، (امام) خمینی به عراق آمد در حالی که در ابتدا فعالیتی نداشت. پس از انقلاب جولای ۱۹۶۸ میلادی، عراق موضع مخالفی در قبال تصمیم شاه برای الحاق جزایره سه‌گانه (امارات) اتخاذ کرد. محمدرضا شاه پهلوی به عنوان اهرم فشار و تهدید، نیروهایش را روانه مرز‌های عراق کرد. شاه از مخالفان کرد در عراق حمایت کرد و حمایت از مخالفان ایران را علیه او آغاز کردیم.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه البته شرط عربستان برای انجام عملیات حج تنها با ایرلاین حامل پرچم هم سر جای خود بوده‌است، گفت: انجام عملیات حج تنها با ایرلاین جمهوری اسلامی ایران به طور عمده به موضوعات تکنیکال برمی‌گردد که جزییات خاصی دارد و موضوع سیاسی نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اتهام‌زنی رژیم انگلیس و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر اهمیت تحکیم بیش از پیش روابط با همسایگان و ضرورت تأمین امنیت مشترک توسط کشور‌های منطقه، یکبار دیگر مسئولیت بین‌المللی کشور‌های حامی رژیم صهیونیستی نسبت به جنایات روزمره، نقض فاحش حقوق بشر و نقض قوانین و مقررات بین‌المللی توسط این رژیم را یادآوری می‌نماید.
مالک توئیتر و تاجر آمریکایی در جدیدترین موضع گیری درباره تحولات اوکراین گفت در حالی که دیپلمات ها به ادامه درگیری در اوکراین تمایل دارند، نظامی ها خواهان صلح هستند.
کیهان نوشت: مواضع همتی و برخی سیاسیون و رسانه‌های همسو در حالی است که آن‌ها همین حال به خاطر چک برگشت خورده برجام و کلاهبرداری آمریکا در آن، در موقعیت اتهام و قصور و تقصیر قرار دارند و در همین روند کلاهبردارانه بوده که آمریکا و غرب، تحریم‌ها را دو برابر افزایش دادند و خسارت‌های اقتصادی بزرگ به ایران زدند.
دولت مجوز واگذاری بنگاه‌های دولتی مشمول گروه‌های یک و دو موضوع ماده ۲ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ حذف کرده است. این در حالی است که در جدول ۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، منابع حاصل از واگذاری شرکت‌های دولتی و در جدول ۱۳ لایحه نیز، مصارف وجوه حاصل از واگذاری آمده است.
هرچند هنوز مشخص نیست که محمد بن عبدالرحمن آل ثانی حامل چه پیامی بود، اما بدون شک بعد از اتفاقات اخیر و مواضع تند و تیز مقامات اروپایی و آمریکایی در قبال جمهوری اسلامی، ماجرای این دیدار را بسیار حائر اهمیت می‌کند و باید دید ایران چه واکنشی به آن نشان خواهد. اما پیش از آن باید دید که پیام ارسال شده، چیست؟
رئیس جمهور کره جنوبی در سفر به ابوظبی با اتخاذ موضعی خصمانه ادعا کرد: دشمن و بزرگ ترین تهدید امارات ایران است! در حالی که دشمن ما کره شمالی است.
روزنامه غربگرا در حالی در موضوع برجام و FATF دست پیش می‌گیرد و منطبق بر نقشه آمریکا، ایران را طرف متهم ماجرا معرفی می‌کند، که می‌داند طیف متبوع این روزنامه در دولت مدعی اصلاحات و اعتدال، خود مقصر ماجراست. در واقع آن‌ها هستند که باید توضیح بدهند چرا با وجود اجرای پنهانی ۳۷ بند از ۴۱ بند مطالبات FATF، ایران همچنان در فهرست سیاه این کمیته مافیایی وابسته به آمریکا و اروپا باقی ماند؟
طی روز‌های گذشته نشانه‌ها حاکی از آن است که تغییری در مواضع ایران در قبال برجام رخ داده است. کمال خرازی در نشست گفتگو‌های تهران سخن از رفع همه اختلافات برجامی به میان آورد و اعلام کرد که تنها مسئله پادمان و اختلافات با آژانس باقی مانده است.
این سفر دیپلماتیک که در واقع اولین سفر «محمد شیاع السودانی» در مقام نخست وزیر عراق به تهران است در حالی انجام می‌شود که این روز‌ها علاوه بر مسائل جاری بین دو کشور طی سال ها، حمله‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر گروهک‌های تروریستی در بخشی از اقلیم کردستان عراق به یکی از پرونده‌های مهم در روابط دو کشور تبدیل شده است چنان که شاید بتوان گفت سایر موضوعات بین تهران و بغداد به نوعی تحت حاشیه این موضوع قرار گرفته است.
«یکی دیگر از اتفاقاتی که در چند سال اخیر در مورد بودجه رخ داده و بسیار نامبارک نیز بوده، انتشار اوراق قرضه است. در سال گذشته مشاهده می‌کنید که دولت با درآمد حاصل از انتشار اوراق بدهی هزینه‌های جاری خود را پوشش داده. این در حالی است درآمد‌های این اوراق باید صرف پروژه‌های عمرانی و سرمایه گذاری شود، اما در ایران دولت‌ها تنها با انتشار اوراق به فکر پوشش هزینه‌های جاری خود و جبران کسری بودجه خود هستند. این موضوع بسیار غلط است و به نوعی انتقال بدهی به آینده محسوب می‌شود.»
«همزمان با موضع گیری اخیر "سردار حاجی زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با دستیابی ایران به موشک‌های پیشرفته هایپرسونیک و در عین حال انتشار اخباری دال بر تحویل گرفتنِ ۶۰ فروند جنگنده نسل جدید سوخو روسی توسط ایران، تحلیل و تفسیر‌های مختلفی در مورد پیام‌های طرح این قبیل اخبار در شرایط کنونی و تبعات آن‌ها برای کشورمان مطرح می‌شود. از این رو، فرارو در گفتگو با دو تن از کارشناسان حوزه سیاست خارجی، به بررسی ابعاد مختلف این مساله پرداخته است.»
تحقیقات ابتدایی تیم جنایی حکایت از آن داشت، همسایه‌ها در ۴۸ ساعت گذشته از خانه موردنظر صدای درگیری نشنیده‌اند و پاسپورت همسر مقتول در حالی که تلفن همراه وی از دسترس خارج شده است، گم شده که همین موضوع شک تیم جنایی را به همسر این زن برانگیخت.
وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه حامی موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای هستیم، گفت: ایران در طول این مذاکرات صادقانه بوده و امیدواریم دور بعدی گفت‌وگوها موفقیت آمیز باشد.
در حالی روز یکشنبه اول آبان ماه، مدیر پذیرش بورس کالای ایران از پذیرش دو محصولات تارا ‌و ۲۰۷ شرکت ایران خودرو در بورس کالای ایران خبر داد که ایران‌خودرو این موضوع را در اطلاعیه‌ای ''رد'' و اعلام کرده که فعلاً ورود این دو محصول به بورس کالا امکان‌پذیر نیست و این عرضه زمانی صورت خواهد گرفت که روند تولید و عرضه ‌آن‌ها بیشتر شده باشد.
کی روش در حالی به ایران برگشت که در ۸ سال حضور در راس تیم ملی موافقان و مخالفان زیادی داشت. یکی از مخالفان کی روش در سال‌های آخر حضور او در ایران، جواد خیابانی بود.
یک تحلیلگر سیاست خارجی در پیش‌بینی خود از مفاد پاسخ امریکا، می‌گوید که سخنگویان وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا از ارائه توضیحی به تصریح یا تلویح راجع به مفاد پاسخ آمریکا خودداری کرده‌اند. اما اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران، می‌تواند به این معنی باشد که پاسخ تفصیلی و مشتمل بر موارد مثبت و منفی است. در این اواخر برخی مقامات آمریکایی بدون ذکر نام گفته‌اند که بخش عمده مفاد پاسخ ایران به متن "نهایی" در مورد رفع انواع تحریم‌ها و جدول زمانی مربوطه و نیز تضمین‌ها بوده است. این در حالی است که سخنگویان آمریکایی همچنان با تاکید بر اینکه تنها تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران موضوع برجام است و نه تحریم‌های دیگر، به تصریح یا تلویح مدعی می‌شوند که ایران خواستار رفع برخی دیگر از تحریم‌هاست.
وزیر ورزش احتمال ورود خود به انتخابات کمیته ملی المپیک و ثبت نام در روز آخر را رد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ