مرکز کنترل بیماری‌های نیجریه(NCDC)، با انتشار بیانیه‌ای به مردم این کشور درباره شیوع ویروس ابولا در اوگاندا هشدار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
همزمان با شیوع سویه جدید کرونا در آمریکا، میزان بستری شدن در بیمارستان‌های این کشور بر اثر ابتلا به کرونا نیز افزایش پیدا کرده است.
سمنان - همزمان با فرا رسیدن سال نو شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا در اقصی نقاط استان سمنان هستیم شرایطی که مهار آن، رعایت بیشتر نکات بهداشتی از سوی مردم را می‌طلبد.
شیوع ویروس در اردوی تیم ملی هلند باعث شده که این تیم با مشکلی جدی مواجه شد.
به گفته سازمان بهداشت جهانی، شیوع بیماری ماربورگ، در آنگولا، کنگو، کنیا، آفریقای جنوبی، اوگاندا و غنا ثبت شده است.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ویروس ماربورگ در ایران گزارش نشده است. ویروس ماربورگ ماتند تب کریمه کنگو منتفل می‌شود.
دلایلی چون شیوع ویروس کرونا، آلودگی هوا ، خطرات پوسیدگی ورزشگاه آزادی، آماده نبودن زیرساخت برای ورود بانوان و ملاحظات امنیتی چندماه اخیر ، به عنوان دلایل منع حضور تماشاگران در استادیوم‌ها مطرح شده بود.
صداوسیما در گزارشی به شیوع و اوج گیری دوباره ویروس کرونا در کشور پرداخته است.
همزمان با شیوع دوباره ویروس امیكرون و اعلام آن از سوی وزارت بهداشت، به منظور جلوگیری از ابتلای بازیکنان و کادر فنی به این بیماری، فدراسیون والیبال با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌های لیگ برتر و دسته یک ایران اعلام کرد، رقابت‌های والیبال داخلی کشور بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. این موضوع باعث شده تا احمد عربانی، کارتونیست هم‌میهن نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهد.
تمرین امشب فرانسه تحت تأثیر غیبت چند بازیکن مطرح و اصلی تیم، به دلیل بیماری قرار گرفت.
شیوع نوعی از ویروس آنفولانزا در اردوی تیم ملی فرانسه، نگرانی زیادی را در آستانه دیدار فینال ایجاد کرده است.
شیوع بیماری گریپ یا آنفلوانزا در بزرگسالان نیز مشاهده می‌شود، اما منشأ شایع این بیماری در مدارس است که توسط کودکان به خانواده‌ها منتقل می‌شود و چرخه انتقال ویروس از طریق فردی به فرد دیگر و خانواده‌ای به خانواده دیگر در جامعه منتشر می‌شود.
رییس آزمایشگاه همکار مرجع کشوری آنفلوآنزا انستیتو پاستور با این توضیح که آنفلوآنزا انواع A، B و C دارد، بیان کرد: رصد کردن نوع ویروس عامل بیماری آنفلوآنزای در گردش مهم است، ولی برای همه انواع آن درمان‌های حمایتی انجام می‌شود. البته بعضی از دارو‌ها وجود دارند که اختصاصی برای آنفلوآنزای نوع A هستند. آزمایشگاه آنفلوآنزا، اول مشخص می‌کند که فرد آیا واقعا به آنفلوآنزا مبتلا هست یا خیر و در صورت جواب مثبت، ساب تایپ‌های آن را مشخص می‌کند. البته در انستیتو پاستور ایران فقط آنفلوانزای نوع انسانی تشخیص داده می‌شود.
رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر گفت: از طرفی در نوزادان سنین پایین، برونشیولیت هم دیده می‌شود که با ویروسی به نام RSV ایجاد می‌شود و خیلی هم شایع شده است. همچنین این ویروس عوارض آلودگی هوا را در ریه کودکان مبتلا تشدید می‌کند. همچنین باید توجه کرد که به دلیل بد درمان شدن آنفلوآنزا و بویژه استفاده نابجا از آنتی‌بیوتیک‌ها و دارو‌های کورتونی برای این بیماران، عفونت میکروبی با پنوموکوک در سطح جامعه در حال شیوع است که بسیار خطرناک بوده و ریه را درگیر می‌کند و روی آنفلوآنزا سوار می‌شود و بیماران را بسیار بدحال می‌کند
احمد مهری، اپیدمیولوژیست می‌گوید، امسال ۴۰ تا ۷۰ درصد موارد مراجعه بیماران با علائم تنفسی و سرماخوردگی مربوط به ویروس آنفلوانزا است. البته به گفته این کارشناس حوزه سلامت، طبق پیش‌بینی‌هایی که از اردیبهشت‌ماه امسال انجام شده بود احتمال موج جدید آنفلوانزا در فصول سرد وجود داشت، ولی این موج حدود دو هفته زودتر از پیش‌بینی‌های قبلی شروع شد. شرایط این‌چنینی نیز به کمبود دارو و افزایش مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها در طول یک ماه اخیر دامن زد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: بعضی از استان‌ها به دلیل شیوع ویروس آنفولانزا، مدارس را در شهر‌های خود تعطیل کرده بودند. عنوان کردیم مسئولین آن استان‌ها بررسی میدانی کنند که آیا واقعا احتمال ابتلا به آنفولانزا زیاد است که دانش آموزان آسیب و لطمه ببینند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: بعضی از استان‌ها به دلیل شیوع ویروس آنفولانزا، مدارس را در شهر‌های خود تعطیل کرده بودند. عنوان کردیم مسئولین آن استان‌ها بررسی میدانی کنند که آیا واقعا احتمال ابتلا به آنفولانزا زیاد است که دانش آموزان آسیب و لطمه ببینند.
روز شنبه هفتم آبان ماه ۱۴۰۱ تمام مهد‌های کودک، پیش‌دبستانی و آمادگی، دوره تحصیلی ابتدایی و دوره اول متوسطه در تمامی شهرستان‌های استان تعطیل خواهند بود.
یوونتوس وعده داده بود در طول دوران شیوع ویروس کرونا، 17 میلیون پوند به کریستیانو رونالدو بپردازد.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آنفلوانزا بیماری تنفسی است که فصل ابتلا به آن شروع شده است، گفت: این بیماری در درصد کمی از افراد ممکن است شدید یا کشنده باشد؛ بنابراین طبیعتاً نگرانی درباره این ویروس تنفسی هم کمتر است. آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی می‌دهد. تب بالا، درد عضلانی، لرز و عرق، سردرد، سرفه خشک و مداوم و خستگی و ضعف از علائم آنفلوانزا به حساب می‌آیند.
پس از وقایع سال ۹۸ و شیوع ویروس کرونا، امید فعالان گردشگری به ماه‌های مهر و آبان سال ۱۴۰۱ بود اما تجمعات اخیر موجب شده تا تورهای گردشگری ورودی نه تنها به تاخیر نیفتد بلکه لغو شود.
شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن آموزش مدارس در کنار تحولات سیاسی در کشور همسایه افغانستان و هجوم آوارگان افغانستانی موجب شد تا در دو سال اخیر تعداد جاماندگان از تحصیل افزایش یابد.
ویروسی اخیرا در یک خفاش روسی کشف شده است که شبیه سارس کوو ۲ بوده و گفته می‌شود می‌تواند انسان را آلوده کند و اگر شیوع یابد به گفته متخصصان احتمالا در برابر واکسن‌های فعلی مقاوم خواهد بود.
ویروس لانگیا یک عفونت مشترک بین انسان و حیوان است بدان معنی که ویروس از حیوانات به انسان انتقال می‌یابد. با این وجود، از آنجایی که هیچ یک از بیماران در چین تماس نزدیکی با یکدیگر نداشتند کارشناسان معتقدند که انتقال ویروس از حیوان به انسان همچنان پراکنده است.
خواهر رهبر کره شمالی مدعی شد که شیوع ویروس کرونا در این کشور توسط کره جنوبی انجام شده است و به سئول در این خصوص هشدار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ