مشهد ـ مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری مشهد گفت: تلاش می‌شود تا سه سال آینده نوسازی بافتهای فرسوده شهدا و عامل به سرانجام برسد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون ساخت و سازها با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد به طوریکه هم اکنون ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده احداث می شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی درچهارمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی ومعماری شهرهای تهران بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی مغفول مانده برای شتاب بخشی به جریان نوسازی دربافت‌های فرسوده تاکید کرد
مستاجران گله مند از افزایش رهن خانه های نوسازی شده در بافت های فرسوده هستند به طوریکه دیگر بودجه شان برای تهیه خانه در بافت های فرسوده هم نمی رسد.
مستاجران گله مند از افزایش رهن خانه های نوسازی شده در بافت های فرسوده هستند به طوریکه دیگر بودجه شان برای تهیه خانه در بافت های فرسوده هم نمی رسد.
یک کارشناس مسکن گفت: برای تسریع بخشی در نوسازی بافت های فرسوه بهتر است که دولت واحد مسکونی به صاحبان بدهد و زمین های بافت فرسوده را برای ساخت وساز دریافت کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده در حال حاضر یکی از اولویت‌های مهم کشور، مورد توجه دولت و وزارت راه و شهرسازی است.
در هفته گذشته بندر بزرگ فاو استان بصره در جنوب شرقی عراق در ۵ سال به بهره برداری خواهد رسید از طرف دیگر هفته گذشته ابلاغیه نوسازی بافت فرسوده ابلاغ شد.
کارشناس مسکن گفت: ابلاغیه تشویقی بافت های فرسوده از گذشته تا به امروز بوده است و این باعث افزایش ساخت و ساز در بافت های فرسوده نخواهد شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس ابلاغ بسته ۱۹ بندی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده وزارت راه و شهرسازی را یکی از بهترین راهکاری تحقق تولید مسکن با کمترین عوارض برای مردم و دولت عنوان کرد.
ریاست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به زلزله‌ای که در کشور‌های ترکیه، سوریه و لبنان رخ داده است و آنچه که باید در کشور در مقابله با زلزله انجام شود، گفت: این موضوع یک حرکت جمعی و عمومی را می‌طلبد. در کشورمان روستا‌هایی که زلزله به وقوع پیوسته پس از بازسازی که توسط بنیاد مسکن و یا توسط خود مردم براساس یک طرح مقاوم سازی صحیح انجام شده قطعا در زلزله‌های بعدی خرابی‌های آن‌ها بسیار کمتر خواهد بود چرا که بازسازی و نوسازی صحیح انجام شده بود.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: دولت و شهرداری‌ها به تنهایی قادر به نوسازی وسعت بسیار زیاد بافت های فرسوده نیستند و چاره کار، مردمی‌سازی است که این فرایند از دو ماه نیم گذشته آغاز شد
مشهد ـ شهردار مشهد گفت: یک‌هزار میلیارد تومان برای ساماندهی بافت پیرامونی حرم امام رضا (ع) و همچنین یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان نیز برای ساماندهی بافت فرسوده عامل، آبکوه و وکیل آباد مصوب شد.
عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: راهبرد وزارت راه و شهرسازی افزایش میزان مشارکت شهرداری‌ها و انجام اقدامات نوآورانه برای بن‌بست شکنی نوسازی بافت‌های فرسوده است.
عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تسهیلات نوسازی با نرخ کمتر از جمله کمک‌های دولت برای تسریع نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس آخرین آمار و شاخص‌های مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی در حدود یک چهارم سطح کشور را بافت‌های فرسوده  با جمعیت ۲۲ میلیون نفر تشکیل داده است.
سیاست اخیر شرکت عمران شهرهای جدید مبنی بر واگذاری زمین به مردم برای ساخت خانه‌های ویلایی و یک طبقه باعث افزایش هزینه‌ها و اتلاف منابع می‌شود.
شهرداری تهران طرح های تشویقی برای کمبود مسکن ارائه کرده است که در آن طرح از بافت های فرسوده و تراکم بخشی برای نوسازی در بافت های فرسوده استفاده کرده است
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ساخت مسکن در بافت های فرسوده طی فرآیند ساخت و ساز نهضت ملی مسکن با جدیت پیگیری می شود .
تفاهم‌نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری تهران با هدف نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران با مشارکت تعاونی‌های مسکن امضا شد.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده به تنهایی از توان دولت و شهرداری‌ها خارج است، در نتیجه باید مردمی‌سازی مورد توجه جدی قرار گیرد.
در حالی شورای عالی شهرسازی با عرضه تراکم تشویقی در بافت های فرسوده موافقت کرد که بسیاری از شهرسازان توسعه عمودی شهر را عامل بسیاری از معضلات پایتخت می دانند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسید که به انبوه سازانی که در بافت های فرسوده اقدام به نوسازی می کنند، دو طبقه تراکم و پارکینگ اضافه داده شود.
مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری گفت: به سازندگان و مالکان بافت های فرسوده، دو طبقه تراکم تشویقی داده می شود.
در نشست سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران و شهردار تبریز تجربیات و برنامه های دو کلانشهر در راستای احیای بافت فرسوده و تولید مسکن بررسی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ