عضو کمیسیون عمران مجلس ابلاغ بسته ۱۹ بندی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده وزارت راه و شهرسازی را یکی از بهترین راهکاری تحقق تولید مسکن با کمترین عوارض برای مردم و دولت عنوان کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و دیگر مسئولان بیش از ۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده ۱۷ استان و ۶۷ شهر به میزبانی استان تهران افتتاح می‌شود.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت:  با مشوق‌های در نظر گرفته شده انتظار می‌رود تا روند نوسازی در بافت فرسوده برای سال جاری سرعت بگیرد.
امیر حسین ثروت جو گفت: اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی استفاده از ظرفیت نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده است که برای پیشبرد این امر مشوق‌های مختلفی نیز در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: کارکنان روابط عمومی علی‌رغم سختی و مشکلات به طور جهادی آگاهی‌بخشی و انتقال اطلاعات به جامعه هدف در محلات هدف بازآفرینی شهری را مورد توجه قرار دهند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده در حال حاضر یکی از اولویت‌های مهم کشور، مورد توجه دولت و وزارت راه و شهرسازی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تصریح اهمیت انعطاف پذیری بسته تشویقی جدید و عدم لزوم تجمیع پلاکهای ریزدانه از شهرداران استان تهران خواست در این زمینه با قدرت عمل کنند.
معاون وزیر راه وشهرسازی گفت:برای اولین بار واحدهای مسکونی بامساحت کمتر از ۵۰ مترمربع که امکان تجمیع ندارند می‌توانند پروانه ساختمانی دریافت کنند.
کارشناس حوزه شهرسازی گفت: یکی از نقاط قوت این ابلاغ ۱۹ بندی طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز است چراکه علاوه بر ترغیب سازندگان از کوچ اقشار کم درآمد جامعه به حاشیه شهرها جلوگیری می کند.
کارشناس مدیریت وبرنامه‌ریزی شهری گفت: بسته ۱۹ بندی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده به گونه‌ای تدوین شده تاجلوی مخاطرات طبیعی از جمله زلزله و خطرات آن گرفته شود و آثار آن به حداقل کاهش پیدا کند
وزیر راه و شهرسازی بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری با حمایت‌های لازم از ساکنان، سازندگان، انبوه‌سازان در ۱۹ بند را به استانداران ابلاغ کرد.
آیینی از تدوین بسته‌های تشویقی برای تسریع نوسازی در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: بیش از ۲۰درصد سطح شهرهای کشور را بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می دهد.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: دولت و شهرداری‌ها به تنهایی قادر به نوسازی وسعت بسیار زیاد بافت های فرسوده نیستند و چاره کار، مردمی‌سازی است که این فرایند از دو ماه نیم گذشته آغاز شد
عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: راهبرد وزارت راه و شهرسازی افزایش میزان مشارکت شهرداری‌ها و انجام اقدامات نوآورانه برای بن‌بست شکنی نوسازی بافت‌های فرسوده است.
تفاهم‌نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری تهران با هدف نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران با مشارکت تعاونی‌های مسکن امضا شد.
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران ضمن انتقاد از عملکرد بانک ها در بحث پرداخت تسهیلات وام نوسازی بافت‌های فرسوده، گفت: در حال حاضر بانک‌ها از پرداخت این تسهیلات به متقاضیان امتناع می کنند.
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران ضمن انتقاد از عملکرد بانک ها در بحث پرداخت تسهیلات وام نوسازی بافت‌های فرسوده، گفت: در حال حاضر بانک‌ها از پرداخت این تسهیلات به متقاضیان امتناع می کنند.
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران گفت: به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده، وام ۴۵۰ میلیون تومانی اعطا می‌شود که ۳۵۰ میلیون تومان آن با نرخ ۹درصد و ۱۵۰ میلیون آن با نرخ ۱۸ درصد خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در اجرای سند تحول دولت، بسته جامع تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده افراد می‌توانند در ازای واگذاری واحد مسکونی در بافت فرسوده زمین دریافت کنند.
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از اعطای یک طبقه تراکم تشویقی (در پلاک‌های بیشتر از ۱۰۰ متر مربع) در بافت‌های فرسوده خبر داد.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده به تنهایی از توان دولت و شهرداری‌ها خارج است، در نتیجه باید مردمی‌سازی مورد توجه جدی قرار گیرد.
مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری گفت: به سازندگان و مالکان بافت های فرسوده، دو طبقه تراکم تشویقی داده می شود.
وزیر راه و شهرسازی در مورد ارائه مشوق‌های جدید برای نوسازی بافت‌های فرسوده توضیحاتی ارائه کرد.
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از مساعدت شرکت بازآفرینی شهری ایران برای تسریع در روند جذب اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در راستای ارتقا کیفیت زندگی در بافت‌های فرسوده خبر داد.
قالیباف تصریح کرد: همچنین پیشنهاد نمایندگان در خصوص امامزادگان واجب‌التعظیم در حوزه انتخابیه نیز بار مالی به همراه دارد بنابراین پیشنهاد می‌شود این اصلاحیه به صورت دو شوری مورد بررسی قرار گیرد تا مغایرت‌های آن در کمیسیون برطرف شود. همچنین خواهشمندم نمایندگان پیشنهاد دهنده نیز به اصل ۷۵ و بار مالی توجه داشته باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ