وزیر ورزش و جوانان گفت: ما از اجرای قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان کوتاهی نکردیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس صداوسیما گفت: در همه دوره‌های انتخابات در صدا و سیما این بحث وجود داشته که آیا نتیجه انتخابات برای این رسانه اهمیت دارد تا مجلس همسو بیاید یا اینکه مشارکت مردم بالا باشد؟ مقام معظم رهبری روی بالاترین میزان مشارکت تأکید داشته‌اند و صرف اجرای قانون و با ورود افراد تأیید صلاحیت شده، انتخابات باید با بالاترین مشارکت برگزار شود.
ما با الحاق موافقیم که مرکز مشاوران زیر مجموعه کانون وکلا قرار گیرد و در همه جای دنیا هم یک نهاد وکالت بیشتر وجود ندارد ولی با این موضوع که بخواهد استقلال مان زیر سوال رود، مخالفیم.
خزعلی ادامه داد: باید بتوانیم حدود و وظایف خود را بشناسیم که متاسفانه یکی از مواردی است که ضربه آن را می خوریم. ما در اجرا با مشکل روبرو هستیم و در موضوع زنان هم شاید نقض هایی در قانون باشد اما همان قانون هم عمل نمی شود.
قالیباف با اشاره به تمرد برخی گروه‌های سیاسی از قانون اساسی خاطرنشان کرد: در همین دهه‌های گذشته وقتی که یک نگاهی می‌کنیم، برخی دسته‌ها و نیرو‌های سیاسی را می‌بینیم که با قانون اساسی در افتادند یا اینکه خواهان تجدید نظر در قانون اساسی بودند یا از اجرای قانون اساسی طفره می‌روند و شاید هم بهانه آن‌ها این باشد که بگویند «این قانون اساسی کارآمد نیست». باید همه ما بدانیم که قانون اساسی میثاق ملی همه ماست، چرا که ارزش‌های ما از جمله اسلامیت و جمهوریت و امنیت در قانون اساسی متجلی شده است،
وی با اشاره به آیه شریفه «لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» بر ضرورت مردمی‌سازی اجرای قانون اساسی، تأکید کرد و اظهار داشت: اگر دستگاه‌های آموزشی مفهوم و اجرای عدالت را به مردم آموزش دهند چنین مردمی قطعاً فقر، فساد و تبعیض را برنمی‌تابند و خودشان برای اجرای آن پیش‌قدم خواهند شد و در هر بخشی که مردم در آن نقش و مشارکت داشته‌اند، شاهد موفقیت بوده و خواهیم بود.
وقتی به فصول قانون اساسی نگاه می‌کنیم، در فصل سوم حقوق ملت، حقوق مردم و رابطه آن با کارگزاران، نمایندگان و حاکمیت تعریف شده و هر کسی که مدعی این باشد که بخواهد حقوق عامه را صورت داده، احیا کرده و پیش ببرد، بدون شک قانون اساسی مهم‌ترین تکیه گاه او، مهم‌ترین سند و بالاترین سند برای این کار است.
رئیس جمهور قانون اساسی را مشتمل بر اساس و اصولی دانست که هم نشان از حقوق آحاد شهروندان و هم نشان از تکالیف مسئولان و دست‌اندرکاران دارد و گفت: اینکه فرهیختگان و صاحب‌نظران، کیفیت اجرای اصول قانون اساسی را نه صرفا در محافل آکادمیک و علمی بلکه در عرصه اجتماعی مورد بررسی و نظارت قرار دهند، بسیار آموزنده و مفید خواهد بود.
رئیس‌جمهور گفت: قانون اساسی ما اصولی ثابت و غیرقابل تغییر مانند اسلامیت و جمهوریت دارد، البته سازوکارهایی برای اجرای قانون وجود دارد که حتماً قابل تغییر است.
رئیس‌جمهور گفت: قانون اساسی ما اصولی ثابت و غیرقابل تغییری مانند اسلامیت و جمهوریت دارد، البته سازوکارهایی برای اجرای قانون وجود دارد که حتماً قابل تغییر است.
قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: برای پیشگیری از رفتن به‌سمت جمعیت سالخورده قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" وضع شد و مجموعه‌ای از اقدامات را تعریف و سعی کرده است همه ارکان و بخش‌های حاکمیتی، حکومتی و حتی بخش‌های غیردولتی مردم‌نهاد، دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، مؤسسات دولتی و غیردولتی را پای کار بیاورد تا این اتفاق برای جمعیت کشور ما رخ ندهد.
دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: ما برای اجرای قانون و تعهدی که به برگزاری مسابقات داشتیم، سفری طولانی به استرالیا داشتیم که 3 میلیارد تومان برای ما هزینه داشت؛ استرالیا هم باید به وظایف خود عمل کند و برای حضور در ایران بهانه نیاورد.
نوری در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از زمان اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان چه موقع است، تصریح کرد: برخی از همکاران ما مدارک لازم را هنوز بارگذاری نکرده‌اند.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه از نظر شورای نگهبان توافقی که در چارچوب برجام در حال نهایی شدن است باید در مجلس تصویب شود؟ گفت: از نظر قانونی شورای نگهبان مصوبات مجلس را بررسی می‌کند البته تاکنون چیزی در مجلس تصویب نشده است.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه از نظر شورای نگهبان توافقی که در چارچوب برجام در حال نهایی شدن است باید در مجلس تصویب شود؟ گفت: از نظر قانونی شورای نگهبان مصوبات مجلس را بررسی می‌کند البته تاکنون چیزی در مجلس تصویب نشده است.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از اولویتهای جدی ما در معاونت علمی، طرح جهش تولید دانش بنیان است که آیین نامه های مرتبط با آن در حال تصویب هستند.
علیرضا بهشتی، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس، گفت: برخی از مظاهر بد و اجرای تنزل یافته امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حساسیت ها و تنش هایی را در جامعه به وجود آورده است. آنچه که از احادیث و روایات درباره سطوح، اشکال و مراحل امر به معروف و نهی از منکر به دست ما رسیده را لابد شنیده اید. همه اینها معطوف به یک مسأله است؛ هشداری که نسبت به انجام ندادن کار ناپسند و یا دعوتی که برای انجام دادن کار پسندیده انجام می گیرد، اثرگذار باشد.
قالیباف پس از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره طرح دارویار با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی دارو غلط‌ترین حرف ممکن در اجرای طرح دارویار است، گفت: مردم عزیز باید بدانند ما در حوزه دارو و یارانه‌ها به هیچ عنوان ظرفیت ارز را حذف نخواهیم کرد، در حقیقت یارانه‌ها به صورت مستقیم به خود افراد پرداخت می‌شود.
رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه می‌گوید که با وجود بالا رفتن تورم در ترکیه، دولت این کشور حمایت‌های متنوع خود از بازار مسکن را ادامه می‌دهد.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار از کاهش قیمت مرغ در مراکز عمده‌فروشی خبر داد.
توافق استراتژیک گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتی ایران‌خودرو
مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو نقش اصلی را در قهرمانی تیمش در سوپر جام پرتغال ایفا کرد.
رئیس عدلیه ضمن یادآوری این مهم که دستگاه قضایی نمی‌تواند از اجرای مفاد و حکم قانون تخطی کند، تصریح کرد: ما در قوه قضاییه این آمادگی را داریم که با اعضای هیئت منصفه جرائم سیاسی و مطبوعاتی و سایر نخبگان این حوزه در راستای اصلاح قوانین مربوطه ، تصحیح روش‌ها و ارائه آموزش‌های به‌روز ، نشست‌های هم‌اندیشی و تخصصی برگزار کنیم تا درخصوص اختلاف‌نظرها و نکات و نقاط دارای ابهام به جمع‌بندی و اشتراک نظر و عمل نائل شویم.
در قانون مصوب شد که ارز به بیمه‌ها انتقال یابد و دارو برای مردم گران نشود. در این رابطه ٨٠ هزار میلیارد بودجه تخصیص یافت، امروز ۱۶ تیرماه است و دریغ از یک قدم در اجرای طرح انتقال ارز دارو به بیمه‌ها که این موضوع مشکلات بسیاری برای ما به وجود آورده است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه عمده بانون و دختران ما مقید به حفظ حجاب و عفاف هستند، گفت: ملاک عمل در اجرای قانون عفاف و حجاب مر قانون است و اقدام سلیقه‌ای یا خارج از چارچوب‌های قانونی نباید در این زمینه انجام شود.
بحث سوء مدیریت است، متاسفانه برخی تعهدی به اجرا و اعمال قانون ندارند و وقتی زمانی اتفاقی می افتد، همه همدردی می‌کنند. در همه جای دنیا با خیلی کمتر از این میزان بارش، سیل می‌آید، اما مدیریت کرده و با این کار، خسارات جانی و مادی را کنترل می‌کنند؛ اما ما درباره جان عزیزانمان با مساله روبه رو می‌شویم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ