اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود به صهیونیست‌ها هشدار داد در صورت ارتکاب حماقت جدید علیه لبنان، اسرائیل را به عصر حجر باز می‌گرداند.
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود به صهیونیست‌ها هشدار داد در صورت ارتکاب حماقت جدید علیه لبنان، اسرائیل را به عصر حجر باز می‌گرداند.
نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که مقاومت لبنان نخستین، چشم‌گیرترین و بزرگ‌ترین موفقیت در اخراج دشمن صهیونیستی در یک نبرد نظامی شدید و تاثیرگذار را محقق کرد.
محمد بن سلمان از این پویایی سود می‌برد، زیرا وقتی شما یک دولت در امریکا دارید که یک سیاست خارجی خاورمیانه‌ای دارد که به طور منحصر به فرد بر عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل متمرکز شده این بدان معناست که محمد بن سلمان می‌تواند از هر کاری که انجام می‌دهد فرار کرده و مسئولیت آن را نپذیرد و با درخواست پاسخگویی مواجه نشود
کارشناسان سازمان ملل نسبت به انضمام بخش‌های گسترده‌تری از کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی هشدار دادند و به مواضع دوگانه غرب در خصوص اشغالگری اعتراض کردند.
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه حکمرانی و وضع قوانین مأموریت راستگرایان است، گفت: اسرائیل با تصویب لایحه اصلاحات قضایی، دموکراتیک‌تر و یهودی‌تر شده و این تازه ابتدای راه است.
نماینده امارات در سازمان ملل از رژیم‌صهیونیستی خواست فوراً به شهرک‌سازی‌ها و حملات علیه فلسطینی‌ها پایان دهد تا منطقه به سمت تنش‌های بیشتر سوق داده نشود.
تزاچی هانگبی مشاور امنیت داخلی اسرائیلگفت هیچ پرواز مستقیمی از اسرائیل به عربستان سعودی در حج امسال انجام نخواهد شد.
وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای در واکنش به گزارش‌های اخیر رسانه‌ها درباره ارسال تانک‌های مراکاوا به اوکراین، اعلام کرد که گزارش‌های مربوط به انتقال تانک‌های اسرائیلی به اوکراین نادرست است.
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در اثر عدم توانایی دستگاه حاکمیتی خود با نقص جدی در کادر پزشکی و بیمارستانی دست و پنجه نرم می‌کند.
هرتزوگ پیش از سفر به باکو و در فرودگاه بن گوریون به خبرنگاران گفت: اکنون برای یک سفر رسمی مهم به آذربایجان می‌روم که میزبان آن رئیس جمهور آذربایجان خواهد بود. آذربایجان کشوری دوست، نزدیک، مهم و کلیدی است و ما مسائل زیادی در چارچوب همکاری میان دو طرف داریم.
نیرو‌های امنیتی اسرائیل در فرودگاه «بن گوریون» در تل آویو یک بمب انفجاری پیدا کردند.
همزمان با تشدید مشاجره لفظی بین مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی، وزیر امنیت داخلی این رژیم گفت: اسرائیل، مستقل است و یکی از ستاره های پرچم آمریکا نیست.
کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داد، «محمد بن زاید» رئیس امارات متحده عربی در پیامی به نتانیاهو گفته است: تا زمانی که مطمئن نشویم نتانیاهو توانایی کنترل کابینه‌اش را دارد، نمی‌توانیم کارهای مشترک انجام دهیم.
ممکن است نتانیاهو در سفر رسمی خود به امارات و سپس دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر،در خط مقدم باشد،اما در واقع این بن گویر است که دستور کار را به نتانیاهو دیکته می کند.
حضور روز گذشته بن گویر در مسجدالاقصی ۱۲ دقیقه طول کشید و او تحت تدابیر شدید امنیتی، این مکان مقدس را ترک و از صحن‌های آن خارج شد. ایتامار بن‌گویر پس از حضور در این مکان گفت «معبد مقدس» «مهم‌ترین مکان برای ملت اسراییل است و ما پاسدار آزادی مسلمانان و مسیحیان نیز هستیم، اما یهودیان هم باید بتوانند در آن حضور یابند و هر کسی که یهودیان را به این خاطر تهدید می‌کند، باید با مشت آهنین با او برخورد کرد».
در پی تصمیم تحریک آمیز ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای یورش به مسجدالاقصی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بیانیه ای هشدارگونه صادر کرد.
روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که آماده مذاکره است، شروطی را تعیین کرد که شامل حل و فصل روابط با دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و لغو ممنوعیت فروش تسلیحات پیشرفته به عربستان سعودی به طور کلی و هواپیما‌های اف-۳۵ به طور خاص است که این شرط ممکن است دشوار و شاید غیر ممکن باشد. به نوشته این روزنامه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی به هیچ گونه پیشرفتی در حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین متعهد نشده، اما تأکید کرده است که کرانه باختری را در دوره نخست‌وزیری خود الحاق نخواهد کرد.
پرسش‌هایی که در بیت المقدس نیز شنیده می‌شود این هفته در واشنگتن نیز شنیده شد: چرا "بنیامین نتانیاهو" که مسئول تشکیل دولت تازه اسرائیل شده تا این اندازه به "بزالل اسموتریچ" و "ایتامار بن گویر" چهره‌های راست افراطی قدرت می‌دهد؟
وضعیت انتخاباتی در سرزمین های اشغالی به شدت آستانه‌ای است و اندک تغییری ممکن است نتیجه انتخابات را به کلی تغییر دهد.
عوامل مختلفی نظیر بی اعتمادی به سلامتی انتخابات موجب شده است این روزها چشم انداز چندان روشنی از سوی تحلیلگران و حتی ساکنین سرزمین های اشغالی برای عبور از این بن بست سیاسی دیده نشود.
رژیم صهیونیستی روز اول نوامبر ۲۰۲۲ درحالی ناچار از برگزاری پنجمین انتخابات سراسری پیاپی در چهار سال اخیر است که نظرسنجی‌ها نشان دهنده چشم‌انداز امیدوار کننده‌ای برای حل این بحران نیست.
یونی بن مناحیم روزنامه صهیونیست اذعان کرد که شمال کرانه باختری به طور کلی از کنترل رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان خارج شده است.
کنشگری‌های خاص و طرح‌های پشت پرده آمریکا در رابطه با مذاکرات اتمی ایران، تشدید خرابکاری‌های رژیم اسرائیل در روند مذاکرات مذکور، نگرش خاصِ واشینگتن به توافق مطلوب با ایران و در نهایت قطبی گرایی شدید سیاست داخلی آمریکا، چهار دلیل اساسی و محوری هستند که موجب ایجاد بن بست و رکود در قالب مذاکرات وین با محوریت نوعِ رویکرد واشینگتن و متحدان آن به این مذاکرات شده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ