با گذشت هفت ماه از سال، امروز بانک مرکزی در گزارشی از تحولات بازار مسکن تهران خبر داد. گزارشی که نشان از رشد حدود یک درصدی قیمت یک متر خانه در مقایسه با پایان تابستان دارد و از سوی دیگر بیان گر رکود در دادوستدهاست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سحر تاجبخش اظهار کرد: با توجه به روند تولید گاز‌های گلخانه‌ای در دنیا و عدم تلاش مشخص کشور‌ها برای کاهش این گاز‌ها می‌توانیم انتظار افزایش دما را داشته باشیم، اما میزان این افزایش کاملا به عملکرد کشور‌ها بستگی دارد.
در معاملات روز سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۳۰ هزار و ۱۶۱ واحد نزول کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۳۷۳ واحد پایین آمد. ریزش ۳۰ هزار واحدی بزرگترین سقوط شاخص در یک ماه اخیر است. شاخص هم وزن نیز بزرگترین ریزش در یک ماه اخیر را ثبت کرد. سقوط بورس ادامه دارد؟
در معاملات روز یکشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۱۸ هزار و ۷۷۰ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و تا سطح ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۳۶۱ واحد پایین آمد. فردا بازار چگونه خواهد بود؟
انتظار می رود در معاملات روز یکشنبه بازار با عرضه قوی آغاز به کار کند و در صورت عدم حمایت می تواند بیشتر بازار رو به پایین حرکت کند.
در معاملات روز شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۲۳ هزار و ۳۲۴ واحد نزول کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۱۰ واحد پایین آمد. شاخص کل هم وزن بورس نیز با ریزش ۴ هزار و ۱۱۲ واحدی در رقم ۷۶۰ هزار و ۹۷۴ واحدی ایستاد. امروز در آخرین روز اردیبهشت ماه شاخص کل باز هم منفی خواهد شد؟
همانطور که در پیش بینی هفتگی گفته شد بیشتر شاهد تعادل در بازار همراه با نوسانات بالا و پایین در روزهای مختلف بازار خواهیم بود.
همانطور که در پیش بینی هفتگی گفته شد بیشتر شاهد تعادل در بازار همراه با نوسانات بالا و پایین در روزهای مختلف بازار خواهیم بود.
در معاملات روز سه‌شنبه شاخص بورس تهران ۸ هزار و ۵۸۱ واحد ریزش کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۸۲۷ واحد پایین آمد. این در حالیست که در نیمه اول معاملات شاخص به کانال ۲.۲ میلیونی سقوط کرده بود و تنها در دقایق پایانی توانست به محدوده ۲.۳ میلیونی برگردد. فردا در آخرین روز معاملاتی هفته بازار چگونه خواهد بود؟
در معاملات روز دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۱۲۵ هزار و ۷۶۱ واحد نسبت به روز کاری گذشته سقوط کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۴۰۶ واحد پایین آمد. امروز بازار به ریزش‌های سنگین ادامه خواهد داد؟
روز قبل شاخص کل معاملات به پایین کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی سقوط کرد و تابلوی بازار نیز وضعیت خوبی را نشان نداد. آیا بورس تا پایان سال منفی خواهد ماند؟
اولین و شاید جدی‌ترین چالش بزرگ برای سیاست خارجی ایران در خاورمیانه ۲۰۲۳ مواجهه با سناریویی خطرناک تحت عنوان «امکان وقوع حمله نظامی به ایران» است. سناریویی که وقوع آن می‌تواند همچون زلزله‌ای ۱۰ ریشتری معادلات منطقه‌ای را دگرگون کند. سناریویی که حتی فکر کردن به آن نیز می‌تواند ترسناک باشد. چالشی که احتمال وقوع آن بسیار پایین، اما تامل در ابعاد آن برای استراتژیست‌های سیاست خارجی ایران بسیار دارای اهمیت خواهد بود
قیمت نفت پس از ریزش سنگین شب گذشته، در معاملات روز پنج شنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا، بهبود یافت اما نفت برنت همچنان پایین ۸۰ دلار در هر بشکه ماند.
معاون بهره برداری آبفای جنوب شرق تهران گفت: کشور در کمربند خشک جهانی قرار گرفته است و حدود یک سوم متوسط جهانی بارندگی دارد که اصلا کافی نیست.
درحالی‌که تورم مسکن در کل شهر تهران در ماهی که گذشت ۸/ ۶ درصد بوده است، بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی میانگین قیمت مسکن در پنج منطقه واقع در نیمه شمالی شهر شامل مناطق یک تا پنج در معاملات آبان امسال ۸ درصد بوده است. همچنین در مناطق واقع در نیمه جنوبی شهر تهران شامل مناطق ۹ تا ۲۰ میانگین قیمت در معاملات صورت‌گرفته طی آبان ماه ۵/ ۶ درصد بوده که به تغییرات میانگین شهر نزدیک‌تر است.
هیر با زیبایی‌های بسیارش زبانزد عام و خاص در خصوص باغات است که با فرا رسیدن پاییز رنگ و نقشی دیگر گرفته و نمایی شگفت انگیز در آن بوجود می آید.
ارزش ۸۹۷ هزار میلیارد تومانی معاملات آبان ماه فرابورس، رشد ۱۶۰ درصدی این متغیر را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد .
تا دقایقی دیگر سهامداران در سومین هفته پاییز معاملات خود را آغاز خواهند کرد و این در حالی است که با آغاز فعالیت بازار سرمایه در هفته جاری معاملات برخی نمادها بنا به دلیلی از جمله افشای الف و ب متوقف می باشند.
به گفته کارشناسان شاخص کل بازار سرمایه با توجه به حجم معاملات پایین و شرایط حاکم بر اقتصاد کشور در شش ماه دوم سال هم در وضعیت فعلی و بین کانال ۱ میلیون ۴۰۰ تا ۱ میلیون ۶۰۰ هزار نوسان خواهد داشت.
۴ روزی است که پاییز ۱۴۰۱ از راه رسیده است و شاهد دو روز معاملات بورس در این فصل از سال بوده ایم. در گفتگو با احمد اشتیاقی از کارشناسان بازار سرمایه به بررسی بورس در پاییز ۱۴۰۱ پرداخته ایم. آیا بورس در این فصل صعودی می‌شود؟
قیمت نفت در جلسه معاملاتی روز جمعه حدود ۵ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح در ۸ ماه گذشته رسید.
بازار سهام امروز اگرچه با حجم و ارزش معاملات پایین اما با نماگرهای سبزپوش به کار خود پایان داد اما تعداد خریداران برای جمع آوری سهام بیشتر از دیروز بود.
مدیرعامل فرابورس ایران به تصمیمات اتخاذ شده در زمینه تغییر دامنه نوسان اشاره کرد و گفت: حذف کامل دامنه نوسان در بازار سرمایه با توجه به تبعات منفی آن به هیچ عنوان قابلیت اجرایی شدن ندارد.
در تیرماه امسال، بیش از ۵۶ درصد از واحد‌های مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شد و ۵۰.۹ درصد از معاملات نیز به واحد‌های مسکونی با ارزش هر واحد کمتر از ۳ میلیارد تومان اختصاص داشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ