اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برخی رسانه های غربی که در آشوب های پاییز سال گذشته در ایران به پوشش شبانه روزی مشغول بودند، پس از گذشت چند هفته از اعتراضات چند صد هزار نفری در سرزمین های اشغالی، آن را تنش داخلی خواندند.
جمع ازدواج‌های زیر ۱۵ سال در ۴ فصل منتهی به ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که در این یک سال ۲۷ هزار و ۴۴۸ دختر زیر ۱۵ سال در ایران ازدواج کرده‌اند. براساس اطلاعات این جدول آمار ازدواج دختران زیر ۱۵ سال در پاییز ۱۴۰۱ نسبت به تابستان همان سال ۹۳۳ مورد افزایش یافته است. همچنین در بازه سنی ۱۵ تا ۱۹ ساله نیز بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ دختر بیشتر نسبت به فصل گذشته یعنی تابستان ۱۴۰۱ ازدواج کرده‌اند.
امیرمحمود حریرچی گفت: ازدواج در سنین پایین در چندحالت می‌تواند رخ دهد یکی در خانواده‌هایی است که درآمد کمی دارند و از نظر اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستند بنابراین به اصطلاح دختر خود را شوهر می‌دهند تا یکی از هزینه‌هایشان کمتر شود متاسفانه می‌توان گفت یکی از دلایل اصلی ازدواج در سنین پایین همین مشکلات اقتصادی است.
داده‌های مرکز آمار ایران نیز نشان از روند نزولی آمار ازدواج می‌دهد. بهار تا پاییز سال جاری، ۳۹۲ هزار و ۳۲۴ مورد ازدواج ثبت شده است. در حالی که مجموع این سه فصل در سال گذشته، ۴۴۳ هزار و ۵۰۶ مورد ازدواج ثبت شد.
آخر پاییز بود که در مرحله اول پرداخت سود سهام عدالت بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان سود به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شد، اکنون با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و طبق وعده مسئولان، واریز مرحله دوم سود سهام عدالت صورت می گیرد؟
کل جمعیت حاضر در سن کار (۱۵ ساله و بیشتر) در پاییز امسال ۶۳ میلیون و ۸۸۶ هزار نفر برآورد شده که از این تعداد ۲۴ میلیون و ۷۰ هزار نفر دارای شغل هستند. بر این اساس نسبت اشتغال در اقتصاد ایران ۳۷.۷ است، به بیان ساده‌تر در پاییز امسال از هر ده نفر ایرانی که در سن کار قرار داشته تنها حدود ۴ نفر دارای شغل بوده اند.
تعداد گوساله متولد شده و تعداد دام پروار شده در فصل پاییز سال‌جاری به‌ترتیب ۲۸۵ هزار رأس و ۴۳۹ هزار رأس برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌ترتیب ۰.۳ درصد و ۲۱.۹ درصد کاهش یافته است.
تعداد گوساله متولد شده و تعداد دام پروار شده در فصل پاییز سال‌جاری به‌ترتیب ۲۸۵ هزار رأس و ۴۳۹ هزار رأس برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌ترتیب ۰.۳ درصد و ۲۱.۹ درصد کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران از ثبت نام بیش از ۴ هزار مشترک در «طرح ملی و رایگان اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه واحدهای مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی و واحدهای گردشگری» در پاییز امسال خبر داد.
شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به اقدامات معاونت حمل و نقل ترافیک در فصل پاییز از نصب و مرمت بیش از هزار تابلو و تجهیزات ترافیکی با هدف کاهش ترافیک و افزایش ضریب ایمنی خبر داد.
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات رییس جدید بانک مرکزی درباره ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی گفت: برنامه دولت ایجاد ثبات نسبی در همه حوزه‌ها از جمله بازار ارز است. رییس بانک مرکزی محدوده‌ای از کالاهای اساسی را مطرح کردند که بتواند با ارز نیمایی تهیه شود. برنامه دولت، ایجاد ثبات نسبی در همه بازارها از جمله ثبات بازار ارز است.
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات رییس جدید بانک مرکزی درباره ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی گفت: برنامه دولت ایجاد ثبات نسبی در همه حوزه‌ها از جمله بازار ارز است. رییس بانک مرکزی محدوده‌ای از کالاهای اساسی را مطرح کردند که بتواند با ارز نیمایی تهیه شود. برنامه دولت ایجاد ثبات نسبی در همه بازارها از جمله ثبات بازار ارز است.
شهردار منطقه ۸ تهران از لایروبی ۸۹ هزار متر از انهار و مسیل‌ها و حوضچه‌های آبگیر در محلات سیزده‌گانه و شناسایی ۱۷ نقطه آبگیر خبر داد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: اقتصادی کردن کشاورزی با کشت قراردادی رقم می‌خورد.
امروز مطالبی همچون رشد ۴۰ هزار تومانی ارزش سهام عدالت، فردا چهارشنبه ۹ آذرماه تعطیل رسمی اعلام شد؟ + فیلم، ماجرای استعفا عشقی از زبان خودش، سکه کانال ۱۷ میلیون را از دست داد، بیش از ۲۰ میلیون دلار فروخته شد، دامنه نوسان در پاییز تغییر می‌کند؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
هیر با زیبایی‌های بسیارش زبانزد عام و خاص در خصوص باغات است که با فرا رسیدن پاییز رنگ و نقشی دیگر گرفته و نمایی شگفت انگیز در آن بوجود می آید.
آلفابت، شرکت مادر گوگل مشغول انجام آمادگی های لازم برای اخراج حدود ۱۰ هزار کارمند با عملکرد ضعیف است.
ارزش ۸۹۷ هزار میلیارد تومانی معاملات آبان ماه فرابورس، رشد ۱۶۰ درصدی این متغیر را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد .
در اولین روز از آخرین ماه پاییز، مرکز آمار و بانک مرکزی جدیدترین گزارش خود از تغییرات تورمی را منتشر کردند. اطلاعاتی که نشان از اختلاف نرخ تورم دارد؛ هرچند با یک ماه تفاوت، آمار و ارقام مورد نظر بررسی و تحلیل شده است.
زایگان یا به قول اهالی شمیران و رودبار قصران «زاگون» در تابستان، چون نگینی سبز در دل کوه‌های شمیران و در کنار رودخانه‌های پرآب جا خوش کرده است. در پاییز باغ‌های میوه و درختان هزاررنگ این روستا، آن را به نگینی رنگارنگ و بی‌همتا تبدیل می‌کنند.
استان گلستان به دلیل تنوع آب و هوایی و جاذبه های متنوع اش همیشه می تواند مقصد سفر باشد اما این روزها فصل پاییز، جنگل های تاریخی هیرکانی اش را درخشان تر از همیشه کرده است.
اراک- تالاب «میقان» این روزها به روی پرندگان مهاجر آغوش خود را گشوده است تا بیش از پنج هزار پرنده پاییز گذرانی خود را در مرکز ایران آغاز کنند.
مشگین‌شهر- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر گفت: تولید ۱۴۰ هزار تن سیب پاییزی با ارقام متنوع در مشگین‌شهر در حال انجام است.
شاخص کل بورس امروز (شنبه) با ۲۷ هزار و ۵۷ واحد کاهش روی یک میلیون و ۳۲۸ هزار واحد ایستاد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ