رئیس جمهور طرح اصلاح الگوی کشت و نیز کشاورزی قراردادی را دو طرح مهم دولت برای ارتقای جایگاه کشاورزی در اقتصاد کشور و نیز حمایت از اقتصاد روستاها با به صرفه‌شدن کشاورزی عنوان کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری شرکت توانیر، رویداد تبادل فناوری در حوزه اصلاح الگوی مصرف انرژی برق را برگزار می‌کند.
معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: حرکت به سمت نظام مالیاتی هوشمند و اصلاح الگوهای تعاملی با مودی در اولویت سازمان امور مالیاتی است.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بر عزم جدی در اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در کشور تاکید کرد.
کرمانشاه - عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه کشاورزی و چالش منابع آب، گفت: طرح اصلاح الگوی کشت کشاورزی به افزایش بهره وری کمک می‌کند.
یک کارشناس کشاورزی گفت: موضوع مهم در تأمین امنیت غذایی، اصلاح الگوی کشت است؛ اگر این هدف عملیاتی شود به طور قطع شاهد اتفاق‌های مثبتی در بخش کشاورزی خواهیم بود.
اصلاح الگوی کشت، کشت قراردادی، راه اندازی رصدخانه و دیپلماسی غذایی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته بوده که ۳ اولویت نخست چتری برای تامین ۹۵درصدی امنیت غذایی است.
طرح‌های صنعت برق و حوزه اصلاح الگوی مصرف از طریق منابع بند (ط) تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مورد حمایت قرار می‌گیرند.
رفتارنادرست بشر تنوع زیستی را ازبین برده درحالی که دریک قاشق غذاخوری خاک زاینده بیش ازموجودات کره زمین،موجود زنده وجوددارد.گسترش بیابانها درکشور اصلاح الگوی کشت را برای ایران ضروری کرده است.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، تاکید کرد: در اصلاحاتی که کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها بر روی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس انجام داد، موارد اختلافی حذف شد که مهم ترین آن حذف الگوی انتخابات تناسبی و همچنین در نظر گرفتن علی البدل برای نمایندگان بود.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای اصلاح اجرای الگوی کشت در تمام استان‌های کشور تقریبا ۱۵ محصول اساسی را در دستور کار قرار دادیم.
سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه با توجه به کویری بودن استان باید از کشت محصولات آب بر جلوگیری شود، گفت: این استان می‌تواند پایلوت اصلاح الگوی کشت کشور معرفی شود.
سمنان- رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی کشور با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت برای افزایش بهره وری دنبال می‌شود، گفت: از این رو ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده است.
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی: کشاورزانی که اصلاح الگوی کشت را رعایت کنند، مشمول تخفیف ۵۰ درصدی آب بها می‌شوند.
بستن چاه‌های غیرمجاز کشاورزی و نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های مجاز از سوی وزارت نیرو یکی از الزامات اصلاح الگوی کشت در کشور است.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید الگوی کشت به عنوان یک طرح ملی لحاظ و اقدامات لازم انجام شود.
تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از ممنوعیت کاشت محصولات با نیاز آبی بالا مثل سبزی وصیفی در فضای آزاد در استان خبردادوگفت: طرح اصلاح الگوی کشت یک طرح فرابخشی و فرادستگاهی است.
رئیس اداره مدیریت انرژی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از قرار گرفتن ۵۶۲ ساختمان شهرداری تهران تحت پوشش پروژه اصلاح الگوی مصرف خبر داد.
اصلاح قیمت‌ها و تعرفه‌گذاری پلکانی برای گاز آیا می‌تواند در ناترازی تولید و مصرف گاز مثمر ثمر واقع شود و بخشی از کمبود گازی کشور ما را جبران کند؟
به گفته یک کارشناس انرژی، سرانه مصرف انرژی در کشور ما به طور کلی بالاست. در زمینه برق شرایط بهتری داریم، ولی در مورد گاز شدت مصرف ما نسبت به کشور‌های دیگر خیلی بالاتر است. برای پرمصرف‌ها که معمولاً مصرفی چند برابر الگوی مصرف دارند، می‌توان تعرفه گاز را غیریارانه‌ای و آزاد اعمال کرد.
تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز اصلاح الگوی کشت در استان گفت: سند راهبردی الگوی کشت کشور مدنظر قرار دارد.
به گفته یک کارشناس انرژی، سرانه مصرف انرژی در کشور ما به طور کلی بالاست. در زمینه برق شرایط بهتری داریم، اما در مورد گاز شدت مصرف ما نسبت به کشور‌های دیگر خیلی بالاتر است. برای پرمصرف‌ها که معمولاً مصرفی چند برابر الگوی مصرف دارند می‌توان تعرفه گاز را به صورت غیریارانه‌ای و آزاد اعمال کرد.
عضو کمیسیون انرژی با اشاره به لحاظ طرح تعرفه پلکانی گاز در بودجه سال جاری گفت: دستگاه مربوطه هرچه سریعتر باید آیین نامه اجرایی آن را ارسال کند تا در مجلس تصویب شود.
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم مدیریت تأمین، توزیع و مصرف آب در کشور گفت: مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت از مهم‌ترین و محوری‌ترین مسائل کشور است.
با اصلاح الگوی زنجیره تامین و لجستیک ایران خودرو، از مهرماه سال گذشته تا کنون، کاهش هزینه ۹۰ میلیارد تومانی در بخش لجستیک ایران‌خودرو توسط شرکت ساپکو محقق شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ