طرح‌های صنعت برق و حوزه اصلاح الگوی مصرف از طریق منابع بند (ط) تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مورد حمایت قرار می‌گیرند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شمار طرح‌های تولید بار اول صنعت نفت که در دوره دوازده ماهه تا مهرماه 1401 به معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری ارسال شد، رشد 78 درصدی را نسبت به دوره مشابه پیشین نشان می‌دهد.
تفاهم نامه همکاری در زمینه قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق و اجرای طرح‌های کلان در حوزه انرژی تجدید پذیر بین سازمان پژوهش های علمی ایران و ساتبا منعقد شد.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان گفت: در قالب طرح بورسیه صنعتی امسال شرکت‌ها در استان‌های مختلف کشور، برای جذب ۱۵۰۰ دانشجوی مستعد درخواست خود را مطرح کرده‌اند.
مرکز فناوری و نوآوری رسا سازمان انرژی اتمی ایران با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» را با هدف شناسایی طرح‌های سرمایه‌پذیر در حوزه‌ صنعت هسته‌ای برگزار می کند.
هواپیمای مافوق صوت کنکورد انقلابی را در صنعت هوانوردی به‌وجود آورد اما به دلیل هزینه بالا و همچنین مسائل زیست‌محیطی خیلی زودتر از آنچه که تصورش می‌رفت، بازنشسته شد. پس از کنکورد تلاش‌ها برای ساخت یک جانشین مقرون‌ به‌صرف‌تر همچنان ادامه دارد و طرح‌های مختلفی در این خصوص ارائه شده است.
شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و حفاری با هدف شتاب‌بخشی به اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت به‌منظور حفظ، نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز توافقنامه تقویت همکاری امضا کردند.
بجنورد- رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور نظارت میدانی از طرح‌های صنعتی استان خراسان شمالی وارد شهرک صنعتی شیروان شد.
وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با حکم رئیسی به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور در نظارت بر روند اجرای طرح‌های تولیدی منصوب شد.
رئیس جمهور در حکمی وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت را به‌عنوان مشاور خود در نظارت بر روند اجرای طرح‌های تولیدی منصوب کرد.
مخبر همچنین با اشاره به نام‌گذاری شعار سال جدید گفت: موضوع مهار تورم، یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سال جاری است که بخشی از برنامه‌ریزی‌های آن در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده و به امید خدا مردم عزیز در سال جدید، شاهد بهتر شدن وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و کنترل تورم خواهند بود.
مخبر همچنین با اشاره به نامگذاری شعار سال جدید گفت: موضوع مهار تورم یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سال جاری است و بخشی از برنامه‌ریزی‌های آن در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده و به امید خدا مردم عزیز در سال جدید شاهد بهتر شدن وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و کنترل تورم خواهند بود.
شرکت ملی گاز ایران و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، طرح‌های ساخت داخل و توسعه‌ای اشتغال‌آفرین تولید بار اول قرارداد امضا کردند.
غلامحسین معماریان، استاد معماری دانشگاه علم و صنعت گفت: در شرایط فعلی یک خواسته داریم و آن هم اینکه وزارت راه و شهرسازی و شهرداری شیراز، فهرست بنا‌های تملک شده در بافت تاریخی و طرح‌های مطالعاتی و مصوب در این ۳۶۰ هکتار را اعلام کنند. علاوه بر این‌ها میراث فرهنگی هم که اعلام می‌کند قصد حفاظت دارد.
مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: همکاری و همگرایی میان کارگروه‌های خودکفایی طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی می‌تواند نیازهای آنها را در زمینه تأمین قطعه‌ها و تجهیزات برطرف کند.
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در راستای تحقق قانون جهش تولید دانش‌بنیان از طرح‌های ساخت بار اول در حوزه صنعت برق و اصلاح الگوی مصرف انرژی حمایت می‌کند.
بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، طرح های فناورانه حوزه کشاورزی در راستای رونق به این صنعت اجرایی می شوند.
مدیر مرکز همکاری های فناورانه دانش بنیان ایران خودرو، با اشاره به این‌که یکی از ایده‌ها و طرح‌های دولت وقت در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، راه‌اندازی سامانه نان«نظام ایده‌ها و نیازها» بود، گفت: «نان» قرار است حفره همیشگی میان صنعت و دانشگاه را پر کند و فرصتی برای حل مساله و رفع نیاز صنعت و همچنین استخدام و جذب نیروهای نخبه، خلاق و متخصص دانشگاهی پدید آورد.
رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران رسالت این سازمان را انجام پژوهش‌های مسئله محور بیان کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: استفاده از توان داخلی به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان باید از سوی طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن تاکید بر استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه زیرمجموعه‌های ایران‌خودرو، بر انجام فعالیت در حوزه‌های تخصصی و پرهیز از موازی‌کاری تاکید کرد.
سخنگوی صنعت برق گفت: صنایعی که نیروگاه تولید برق احداث کنند متناسب با میزان ظرفیت نیروگاه، از انجام طرح‌های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.
در سال‌های گذشته گروه‌های ذی‌نفع واردات تجهیزات نیروگاهی به دنبال اجرای طرح‌هایی برای واردات بوده‌اند و با تدوین نقشه راه توسعه صنعت توربین های گازی میتوان این اثر منفی را به حداقل رساند.
وزیر نفت با اشاره به تعریف طرح‌های پتروپالایشی شهید سلیمانی و پالایشی مروارید مکران در هرمزگان گفت: در سال‌های آینده این استان به قطب پالایشی کشور تبدیل می‌شود.
نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: براساس تصمیمات اولیه اتخاذ شده قرار بر این است که دامنه نوسان در سال آینده تا ١٠ درصد تغییر کند. تا زمانی که اقتصاد کشور قابلیت پیش‌بینی‌پذیری نداشته باشد؛ نمی‌توان دامنه نوسان را در اعداد بالا مانند ٢٠ درصد یا ٣٠ درصد افزایش داد؛ چراکه یکباره سهامداران تحت تاثیر تصمیمی مانند افزایش احتمالی قیمت گاز تا ٦٠ درصد متضرر می‌شوند و دارایی‌های خود را از دست خواهند داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ