غذا‌های فوق فرآوری شده، فرآیند‌های پیچیده صنعتی را تجربه می‌کند که البته لزوما همه آن‌ها منجر به ناسالم شدن غذا نمی‌شود؛ مثلا گوشت بر پایه سویا. اما مصرف دائمی این نوع غذا‌ها به سریالی از مشکلات منجر می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ظاهر متفاوت این مرغ سوخاری‌ بچه‌های ایرادی و بدغذا را هم به خود جلب می‌کند. نکته مهم دیگر اینکه تکه‌های مرغ این غذا به جای پودر سوخاری به خمیر بنیه آغشته می‌شود که هم سالم‌تر است و هم خوشمزه‌تر. درضمن در این سوسیس از گوشت چرخ‌کرده مرغ با افزودنی‌های غیرمجاز هم استفاده نمی‌شود.
فرشته فزونی به بیماران دیابتی توصیه کرد که از مصرف مواد غذایی با سدیم بالا مانند غذا‌های شور، کالباس، سوسیس، چیپس، پفک و غذا‌های کنسروی، سس کچاپ، سس‌های سالاد، ترشی و انواع شور‌ها پرهیز کنند.
گزارش  سالانه سرویس‌های اطلاعاتی سوئیس مدعی است که خطر فعالیت‌های جاسوسی روسیه و چین در این کشور از زمان آغاز بحران در شرق اروپا تشدید شده است.
سازمان ملی استاندارد از کشف و امحای یک تن قارچ فاسد در واحد تولیدی فراورده های گوشتی (سوسیس و کالباس) خبر داد.
زمانی که کارخانه لیشینسکی از بندر انزلی به تهران منتقل شد با آرزومان آوانسیان که در روسیه در کارخانه کالباس‌سازی کار کرده بود و به علت علاقه و اطلاعاتی که در زمینه تهیه این فرآورده داشت و در ایران با همه مشکلات کمبود، سرمایه و امکانات به تولید اشتغال داشت، شریک شد و به این ترتیب اولین کارخانه کالباس‌سازی در «یافت‌آباد» بنا نهاده شد.
در تمام دستور تهیه‌های زیر از تخم مرغ استفاده شده است در صورتی که به تخم مرغ حساسیت دارید می‌توانید به اندازه تخم مرغ از پوره کلم یا لبو یا آب مرغ استفاده کنید. البته اضافه کردن تخم مرغ به ترکیب سوسیس باعث می‌شود که طعم بهتری پیدا کنند و شکلشان را بهتر حفظ نمایند.
مردان بالای ۴۰ سال باید از خوردن گوشت‌های فرآوری شده، از جمله هات داگ، کالباس، سوسیس و حتی گوشت‌های کنسروی پرهیز کنند. گوشت‌های فرآوری‌شده، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان معده را بالا می‌برند. سرطان کولورکتال (روده بزرگ) در بین مردان شایع‌تر است و یکی از مرگ و میر‌های مرتبط با سرطان در آمریکا است.
کبد وظیفه تجزیه کربوهیدرات‌ها، تولید گلوکز و سم‌زدایی بدن را دارد. همچنین مواد مغذی را ذخیره کرده و صفرا ایجاد می‌کند که برای هضم و جذب درست مواد مغذی موجود در خوراکی‌ها لازم است. غذا‌ها و نوشیدنی‌های زیادی هستند که فرد می‌تواند برای محافظت از کبد مصرف کند. بهترین رژیم لاغری و تغذیه ممنوعه برای سلامت و تناسب اندام مبتلایان به کبد چرب شامل نوشابه، الکل، غذا‌های شور، چربی‌های اشباع، غذای سرخ شده، بیکن، سوسیس، گوشت‌های پخته شده و گوشت‌های چرب است.
بیشتر ما عادت داریم که انواع سوسیس را پیش از مصرف، حتما سرخ کنیم. بعضی‌هایمان هم عادت به سرخ کردن کالباس داریم. بهترین روش سرخ کردن به نظر میرسد با این حال، سرخ کردن عمیق معمولا منجر به سوسیس خشک با سفت شدنش می‌شود. پخت سوسیس نیز ایده‌آل نیست، زیرا طعمی را که معمولاً در سرخ کردن دارد ارائه نمی‌کند.
سوسیس بندری یکی از انواع غذا‌های ساندویچی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان‌های جنوبی کشورمان می‌باشد.
کالباس و سوسیس حاوی مواد افزودنی به ویژه ترکیبات نیترات هستند که در بدن تبدیل به ماده سرطان‌زای نیتروزآمین می‌شوند.
از مصرف چربی گوشت‌ها، پوست مرغ و پوست ماهی و لبنیات پرچرب، سس‌های سفید، کله و پاچه، کره، خامه، شیرینی‌های خامه‌ای، مربا، بیسکوئیت‌های کرم‌دار، شکلات، چیپس و پفک، سوسیس و کالباس خودداری کنید.
محسن بهشتی‌راد و محمدرضا صفدریان عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی جام‌جهانی یخ‌نوردی سوئیس را از آن خود کردند.
سوسیس سوخاری یکی از انواع سوخاری‌ها می‌باشد که بسیار ساده و خوشمزه است و یک ایده ناب برای پذیرایی و مهمانی می‌باشد که می‌توانید به آسانی این سوسیس سوخاری را در کنار سینی مزه یا در تولد‌ها در کنار دیگر غذا‌ها تهیه و سرو کنید.
تحقیقات باستان شناسی جدید نشان می‌دهند که آبجویی حاوی مواد توهم زا ممکن است به حاکمان یک امپراتوری باستانی و پیش از اینکا‌ها در آمریکای جنوبی کمک کرده باشد تا حدود ۴۰۰ سال قدرت را حفظ کنند.
نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگو با مردی بی‌خانمان همچنان که به او یک ظرف حاوی سوسیس، نان تست و تخم مرغ می‌داد، پرسید: «آیا مشغول به کاری هستید؟ » آن مرد هم پاسخ داد: «خیر من بی‌خانمان هستم. من در واقع یک شخص بی‌خانمان هستم.»
رسانه ها از وضع تحریم هایی علیه ۱۴۱ فرد و ۴۹ شرکت روسی از سوی سوییس خبر دادند.
ترکیب بازیکنان تیم‌های سوئیس و کامرون مشخص شدند.
سالاد آلمانی معروف به سالاد کوکتل یکی از انواع سالادهای سرد و خوشمزه است که از ترکیب سوسیس با سیب زمینی و تخم مرغ آبپز، خیارشور، زیتون و... تهیه می‌شود.
پاستا با سوسیس دودی یکی از انواع طبخ پاستاست که همراه با سس گوجه ایتالیایی بسیار خوشمزه سرو می‌شود و طعم متفاوتی دارد.
سوئیس با تکرار ادعای حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین، تحریم‌هایی را علیه سه فرد و یک نهاد ایرانی اعمال کرد.
به گفته محققان غذا‌های بسیار فرآوری شده مثل نوشابه، چیپس، بستنی، سوسیس، نان ماشینی، غلات چاشنی‌زده، کنسرو سیب‌زمینی و لوبیا پخته، سس گوجه‌فرنگی و مایونز، دارای پروتئین و فیبر کم، و قند، چربی و نمک افزوده زیادند.
در پس جمله «شما همان چیزی هستید که می‌خورید» حقیقتی نهفته است. برخی غذا‌ها می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. سعی کنید از گوشت‌های فرآوری شده (سوسیس و بیکن) و غذا‌ها اجتناب کنید یا مصرف آن را کاهش دهید. هم چنین، مصرف غذا‌هایی با مقادیر بالای قند و کربوهیدرات را کاهش دهید.
یک دانشمند فرانسوی با انتشار تصویری نوشت: تصویر پروکسیما قنطورس، نزدیک‌ترین ستاره به خورشید، که در فاصله ۴.۲ سال نوری از ما قرار دارد. این تصویر با این جزئیات توسط تلسکوپ جیمز وب گرفته شده است. این دانشمند بعد از اینکه مطلبش در جاهای مختلف بازنشر شد، اعلام کرد که تصویر مربوط به سوسیس چوریزو بوده و این کار را برای هوشیار کردن مردم در برابر اخبار و تصاویر جعلی انجام داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ