وزیر امور خارجه فرانسه امروز بدون اشاره به اقدامات خصمانه اوکراین علیه روسیه ادعا کرد که مسکو با تعلیق توافق انتقال غلات در پی «تشدید» بحران غذایی در جهان است!
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کاخ کرملین) امروز اعلام کرد: تصمیم فرانسه برای انتقال موشک های دوربرد به اوکراین اشتباه است؛ این تصمیم مسکو را مجبور به انجام اقدامات تلافی جویانه خواهد کرد.
سخنگوی دولت روسیه می‌گوید مسکو از طرح فرانسه برای پایان‌دان به جنگ اوکراین اطلاعی ندارد، اما در این زمینه آماده شنیدن هر طرح و نظری است.
قانون سزار که کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۰ صادر کرد درباره تحریم‌های اقتصادی و حقوقی بود که شامل ۳۹ شخصیت دولتی سوریه در راس آن‌ها بشار اسد و همسرش اسماء اسد می‌شد.
رئیس جمهور فرانسه مدعی است که با درخواست‌ها از اوکراین برای کشاندن جنگ به خاک روسیه و تحمیل «شکستی کامل» به مسکو، موافق نبوده و از این درخواست‌ها حمایت نمی‌کند!
ماکرون با بیان اینکه فرانسه هم خواستار شکست روسیه در اوکراین است، اما تصریح کرد: «آن افراد می‌خواهند روسیه را خُرد کنند. این مسئله، هرگز موضع فرانسه نبوده و هیچوقت هم موضع ما نخواهد بود».
سفیر چین در فرانسه می‌گوید: پکن گرچه در جنگ اوکراین همچنان بی‌طرف است اما نگرانی‌های روسیه درباره پیشروی ناتو به شرق اروپا و نقشه این ائتلاف برای الحاق اوکراین را درک می‌کند.
کولونا در ادامه با بیان این که «متأسفانه منابع نگرانی ما به موضوع هسته ای محدود نمی‌شود» ادعا کرد: ایران منطقه را تهدید می‌کند و به دنبال بی‌ثبات کردن آن است. ایران مستقیماً در کشورهای همسایه از طریق واسطه‌هایی که منافعش را دنبال می‌کنند، فعالیت می‌کند و این فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در حال افزایش است.
رئیس جمهور فرانسه گفت که اوکراین نباید از سلاح هایی که غرب در اختیار آن قرار می دهد برای حمله به خاک روسیه استفاده کند.
علی‌رغم اقدام آمریکا و غرب به ارسال تجهیزات سنگین به اوکراین، رئیس‌جمهور فرانسه مدعی شد که غرب باید از افزایش تنش‌ها با روسیه خودداری کند.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سومین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که سفیر فرانسه در مسکو را احضار کرده است.
بنیانگذار و رئیس گروه شبه‌نظامیان واگنر مدعی شد فرانسه امروز جمعه تلاش داشت یک مقام دولت روسیه را در آفریقای جنوبی ترور کند.
رئیس جمهور فرانسه امروز در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اعلام کرد: باید آنچه روسیه می خواهد را برایش تضمین کنیم.
رئیس جمهور آمریکا در دیدار امروز با امانوئل ماکرون گفت: آمریکا و فرانسه به مقابله با جنگ وحشیانه روسیه علیه اوکراین ادامه می دهند.
رئیس جمهور فرانسه، روسیه را متهم به تبلیغات ضد این کشور در قاره آفریقا کرد.
پس از اعلام استعفای لیز تراس، در حالی که امانوئل مکرون گفت از رفتن یک همکار ناراحت است، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که انگلیس تا کنون چنین نخست وزیری به خود ندیده بود.
پس از اعلام استعفای لیز تراس، در حالی که امانوئل مکرون گفت از رفتن یک همکار ناراحت است، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که انگلیس تا کنون چنین نخست وزیر فاجعه ای به خود ندیده بود.
خبرگزاری فرانسه و شبکه جهانی «بی بی سی» از وقوع چند انفجار در کی یف پایتخت اوکراین خبر دادند. طبق این گزارش‌ها، صدای آژیر هشدار حملات هوایی هم در این شهر شنیده شده است.
در همین زمینه، وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه‌ای مدعی شد: «عرضه سلاح به روسیه برای جنگ‌افروزی علیه اوکراین اقدامی غیردوستانه است که ضربه‌ای جدی به روابط اوکراین و ایران وارد می‌کند.»
علی‌رغم تحریم‌های شدید اتحادیه اروپا علیه مسکو، سفیر روسیه در فرانسه می‌گوید تجارت بین مسکو و پاریس در ماه‌های گذشته افزایش یافته است.
وزیر امور خارجه فرانسه بر این باور است که در بحبوحه بحران اوکراین، تلاش برای منزوی کردن روسیه، بدترین سیاست ممکن است.
وزارت امور خارجه روسیه از احضار سفیر فرانسه در مسکو به دلیل تجهیز اوکراین به تجهیزات و تسلیحات نظامی خبر داد.
فرانسه در مالی چیزهای زیادی از دست داده و اخیراً با اخراج نظامیانش از این کشور آفریقایی، یک خلأ استراتژیک را بر جای گذاشته که در حال حاضر توسط اولین دشمن غرب یعنی روسیه، پر شده است.
آلمان و فرانسه با ممنوعیت بی قید و شرط صدور روادید از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اتباع روسیه مخالفت کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ