برنامه‌ای جامع با هدف توسعه زیست‌بوم نوآوری در مناطق آزاد و ویژه با رویکرد توسعه صادرات دانش‌بنیان طراحی شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحول بازار نفت خام ایران از طریق ورود و فعالسازی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه پالایش، دستاورد قابل توجهی برای کشور بوده است. نه تنها تقاضای داخلی را برآورده کرده است، بلکه منجر به گسترش موفقیت آمیز صادرات نفت خام ایران نیز شده است.
عضو هیأت‌مدیره بانک توسعه تعاون گفت: ریسک‌های مختلفی برای صادرات وجود دارد و مهم‌ترین آنها ریسک روابط سیاسی، ریسک تصویب قوانین، ریسک بازار ارز و ریسک لجستیک است تامحصولی ازمبدا به مقصد برسد.
یک مقام مسئول از صادرات پرتقال به چین خبر داد و گفت: این محموله در قالب نمونه بوده و برای دریافت مجوزهای بهداشتی و قرنطینه‌ای، کشف قیمت و بازخوردگیری از مصرف‌کنندگان به این کشور ارسال شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان می‌توانند با تعیین چشم‌اندازی مشترک به توسعه صادرات در بازار اوراسیا دست یابند.
دبیر اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران با اشاره به اینکه در بازار آجیل کمبودی وجود ندارد گفت: صادرات خشکبار ۵۰ درصد کاهش یافته است.
دبیر انجمن کارفرمایان صنایع چوب گفت: در زمینه نئوپان شاهد کاهش صادرات هستیم، زیرا روسیه پس از اعمال تحریم‌ با دامپینگ قیمتی محصولات خود را ارزان‌تر از به بازارهای هدف ایران صادر کرد.
طبق اعلام وزیر امور اقتصادی و دارایی، به میزان صادرات نفت، مازاد عرضه ارز وجود دارد که با اصلاح مدیریت عرضه- تقاضای انواع ارز (به ویژه درهم) در بانک مرکزی، ثبات به بازار بازمی گردد.
سهم بازار داخل و صادرات محصولات نانو در دو سال اخیر رشد داشته که این میزان در قالب نمودارهایی مشخص شده اند.
قیمت نفت در پی سقف قیمت پیشنهادی کشورهای گروه هفت برای نفت روسیه که بالاتر از سطح قیمت معاملات جاری است و رفع نگرانی‌ها نسبت به کمبود احتمالی عرضه، به ریزش شب گذشته ادامه داد و روز پنج شنبه کاهش بیشتری پیدا کرد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه گفت: هر چند آمارها از رشد بیش از ۱۰۰ درصدی صادرات ما به ترکیه حکایت دارد، اما در حال حاضر ما تنها پنج میلیارد دلار در سال به این کشور صادر می‌کنیم.
رئیس نظام صنفی محصولات کشاورزی، تصمیم وزارت جهاد کشاورزی برای وضع عوارض بر صادرات محصولات کشاورزی را ناشی از برخوردار نبودن از یک تصمیم گیری واحد برای صادرات و واردت معرفی کرد و گفت: این اقدام کار درستی نیست که با کشاورز می کنیم.
وزیر صمت تصریح کرد: هر کشوری که بتواند صادرات بیشتری داشته باشد وضع بهتری دارد و این به معنای تراز تجاری مثبت است. خوشبختانه اعلام می‌کنم با روند فعلی تراز تجاری کشور در پایان سال آینده مثبت می‌شود.
وزیر صمت تصریح کرد: هر کشوری که بتواند صادرات بیشتری داشته باشد وضع بهتری دارد و این به معنای تراز تجاری مثبت است. خوشبختانه اعلام می‌کنم با روند فعلی تراز تجاری کشور در پایان سال آینده مثبت می‌شود.
وزیر صمت تصریح کرد: هر کشوری که بتواند صادرات بیشتری داشته باشد وضع بهتری دارد و این به معنای تراز تجاری مثبت است. خوشبختانه اعلام می‌کنم با روند فعلی تراز تجاری کشور در پایان سال آینده مثبت می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران طی نشستی با خبرنگاران مولفه‌های توسعه در صنعت مس ایران را تشریح کرد و گفت: در حوزه‌های اکتشاف، استخراج، سرمایه، توسعه منابع انسانی و بازار در تلاش هستیم ظرفیت تولید کنسانتره و مس کاتدی افزایش و صادرات رونق بگیرد.
آبادان- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید با ایجاد کارگروه‌های مرتبط صادرات شیلات به کشورهای روسیه، چین و عراق تسهیل شود.
اسعدی گفت: چنانچه سرمایه گذاری مناسبی برای حفظ ظرفیت تولید صورت نگیرد، مقدار تولیدات پارس جنوبی در بین سال‌های ۱۴۰۵ تا ۱۴۱۰ سالانه حدود ۲۵ میلیون متر مکعب افت پیدا می‌کند
افزایش تولید و کاهش صادرات فولاد، ورود خودروهای خارجی به بازار از آذر ماه، توسعه تجارت ایران و تایلند و افزایش 45 درصدی صادرات به کشورهای دریای خزر از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
وزیر صمت با بیان اینکه امسال صادرات خودرو کمتر از ۲۰ هزار دستگاه خواهد بود، گفت: امسال بر بازار داخل تمرکز کرده‌ایم و برنامه صادرات خودرو از سال آینده اجرایی می‌شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تولید مشترک با روسیه را عاملی برای افزایش سهم بازار در این کشور دانست و گفت: باید با نگاه بلندمدت همکاری، سود شرکای تجاری تضمین شود.
عضو کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تاکنون تاثیرات خود را بر بازار گذاشته و تورمی هم که از حذف آن به وجود آمده، قطعا مقطعی و گذرا خواهد بود، چون تغییر قیمت مشخصی ایجاد شده و تا حد زیادی بر بازار اثر گذاشته است.
وزیر جهاد کشاورزی در راستای اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها و حمایت از تولیدکنندگان دام نحوه صادرات دام و عرضه به بازار داخلی را ابلاغ کرد.
با نگاهی به آمار واریزی یارانه نقدی گذشته، می توان پیش بینی کرد که دولت یارانه نقدی (معیشتی) را بیستم یا بیست و یکم تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد کرد. اما می توان دهم را هم جز احتمالات در نظر گرفت.
افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ