وزارت دفاع روسیه از حمله پهپادی اوکراین به ناوگان تامین امنیت صادرات غلات دردریای سیاه خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
براساس اعلام نیروی هوایی اوکراین، ارتش روسیه در شبانه‌روز گذشته در پاسخ به حمله کی‌یف یه نفتکش مسکو در دریای سیاه، چندین و چند موج از حملات هوایی را علیه مواضعی در اوکراین تدارک دیده است.
اوکراین مدعی شد که بنادر روسیه در دریای سیاه یک «تهدید نظامی» برای کشتیرانی هستند!
معاون شورای امنیت روسیه به حمله امروز(شنبه) اوکراین به یک نفتکش روسی در دریای سیاه واکنش نشان داد.
مقامات روسیه اعلام کردند یک نفتکش این کشور در دریای سیاه هدف حملات پهپادی ارتش اوکراین قرار گرفته است.
وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ قایق انتحاری اوکراین خبر داد که قصد حمله به پایگاه دریایی این کشور در دریای سیاه را داشتند.
سازمان امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ای از خنثی‌سازی حمله تروریستی به کشتی ناوگان دریای این کشور خبر داد و اعلام کرد که عامل اجیر شده آن از سوی اوکراین، به همراه ۲ بمب دست‌ساز بازداشت شده است.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روسیه را به برنامه‌ریزی برای مقصر نشان دادن اوکراین در حملات دریای سیاه متهم کرد.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: از ساعت ۰۰:۰۰ فردا، کلیه کشتی‌هایی که در دریای سیاه به سمت بنادر اوکراین حرکت کنند، به‌عنوان حامل‌های بالقوه محموله های نظامی تلقی می‌شوند.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: از ساعت ۰۰:۰۰ فردا، کلیه کشتی‌هایی که در دریای سیاه به سمت بنادر اوکراین حرکت کنند، به‌عنوان حامل‌های بالقوه محموله های نظامی تلقی می‌شوند.
سرویس مطبوعاتی دفتر رییس جمهور اوکراین امروز درباره عرضه غلات از طریق گذرگاه دریای سیاه بدون روسیه ابراز امیدواری کرد.
تلاش‌های اوکراین برای پیوستن به ناتو مساله جدیدی نیست. سال‌های سال است که اوکراین بین سیاست پیوستن و نپیوستن به ناتو در نوسان است. ویکتور یوشچنکو، رئیس‌جمهور سابق این کشور خواهان ورود به ناتو بود، اما پس از حمله روسیه به گرجستان، اوکراینی‌ها به دنبال کردن این سیاست بی‌میل شدند. جانشین وی، ویکتور یانوکوویچ، هرگونه تمایل برای عضویت را کنار گذاشت و روابط نزدیکتر با روسیه را ترویج کرد، حتی موافقت کرد که مسکو به اجاره یک بندر دریایی دریای سیاه در کریمه ادامه دهد.
وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: عملیات شناسایی پهپاد آمریکایی امروز حین حمله انتحاری ناموفق اوکراین در دریای سیاه رصد شد.
منابع اوکراینی در خبری فوری مدعی شدند پدافند هوایی ارتش اوکراین یک فروند جنگنده سوخوی - ۳۵ روسیه را در جریان رهگیری بر فراز دریای سیاه سرنگون کرده است.
امروز پنجشنبه استانبول میزبان دومین روز مذاکرات میان نمایندگان روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل خواهد بود. گفتگوها حول محور تمدید قرارداد غلات دریای سیاه اختصاص دارد.
نیروهای ارتش روسیه از دریای سیاه به سمت اوکراین اقدام به پرتاب موشک کرده‌اند.
الکساندر ماریکوفسکی، نماینده اوکراین ویدیویی را منتشر کرد در حالی که در آن در حال درگیری و زدو خورد با یک مسؤول روسی است و در حاشیه نشست همکاری اقتصادی در منطقه دریای سیاه پرچم اوکراین را باز می‌گرداند.
هنگام سخنرانی نماینده هیئت روسیه در سی‌امین سالگرد مجمع پارلمانی همکاری اقتصادی دریای سیاه در آنکارا، هیئت اوکراین اقدام به برافراشتن ‌پرچم کرده و شعارهایی را سرداد.
نماینده دائم روسیه در ژنو تاکید کرد که این کشور به اجرای توافق صادرات غلات از دریای سیاه پایبند است.
وزیر خارجه روسیه امروز در دیدار با دبیرکل سازمان ملل درباره تحولات اوکراین، سوریه، یمن و افغانستان و نیز همکاری مسکو و سازمان ملل در اجرای طرح دریای سیاه گفتگو کرد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد اوکراین به دنبال کسب حداکثر منفعت از توافق صادرات غلات در دریای سیاه است.
وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که ارتش این کشور در انتظار موقعیت مناسب برای حمله به ناوگان روسیه در دریای سیاه است.
رئیس جمهور روسیه، عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود را از موضع روسیه درباره توافق استانبول برای صادرات غلات اوکراین از بنادر دریای سیاه مطلع کرد.
پایانه نفتی خرسون اوکراین یک روز پس از گلوله باران توسط نیرو‌های ارتش روسیه که از رودخانه دنیپرو شلیک کردند، همچنان در حال سوختن است. خرسون، بندر حیاتی دریای سیاه و دروازه‌ای به کریمه، اولین شهر بزرگی بود که پس از شروع حمله در ۲۴ فوریه به دست نیرو‌های روسیه افتاد. این شهر با عقب نشینی نیرو‌های روسیه آزاد شد و در حال حاضر روس‌ها در نزدیک رودخانه دنیپرو، مستقر هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ