معراج ۵۲۱ یکی از تازه‌ترین پهپاد‌های انتحاری نیرو‌های مسلح ایران است که در اختیار یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی سپاه قرار گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ قایق انتحاری اوکراین خبر داد که قصد حمله به پایگاه دریایی این کشور در دریای سیاه را داشتند.
این پهپاد از منطقه جاسک در داخل آب‌های سرزمینی ایران برای مقابله با یک لنج آموزشی پرواز کرد.
وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: عملیات شناسایی پهپاد آمریکایی امروز حین حمله انتحاری ناموفق اوکراین در دریای سیاه رصد شد.
در جریان دور جدیدی از ناآرامی‌ها در سرزمین‌های اشغالی، منابع عبری ساعاتی پیش از اصابت یک فروند پهپاد انتحاری مشکوک به محله‌ای مسکونی در شهر ساحلی اشغالی «نتانیا» در فلسطین اشغالی خبر دادند.
طراح لانچرهای چندفروندی پهپادهای سری شاهد سید عمار موسوی معرفی شده که سال ۱۳۹۷ در فرودگاه T4 و با حمله اسرائیلی ها به این فرودگاه به شهادت رسیده است.
ارتش اوکراین یک پهپاد جدید کامیکازه را بر روی یک برج نظارت تصویری حرارتی Murom-P روسیه در بلگورود آزمایش کرد. این پهپاد با سرعت بالا مستقیماً به برج اصابت کرد و منفجر شد. این برج‌ها به خاطر شخصیت اربابان حلقه‌ها «چشم سائورون» نامیده می‌شوند.
فارس نوشت: بالگرد ۲۰۶ هوانیروز ارتش به پهپاد انتحاری مجهز شدند.
این پهپاد با بال‌های جمع‌شونده از تیوب‌های مخصوص شلیک می‌شود و کاربر از راه دور با استفاده از مانیتور دستگاه کنترل پهپاد را به سمت هدف هدایت می‌کند.
رسانه‌های عراقی‌ از سقوط یک پهپاد انتحاری در شمال این کشور خبر دادند.
منابع عراقی از سقوط یک پهپاد در دهوک در شمال این کشور خبر دادند.
معراج ۵۳۲ از سری پهپادهای انتحاری نیروی زمینی سپاه است که با برد ۴۵۰ کیلومتر قادر است تا ارتفاع ۱۲ هزار پا به مدت ۳ ساعت پرواز کند و با دقت بالا اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار دهد.
معراج ۵۳۲،‌ از سری پهپادهای انتحاری نیروی زمینی سپاه است که با برد ۴۵۰ کیلومتر قادر است تا ارتفاع ۱۲ هزار پا به مدت ۳ ساعت پرواز کند و با دقت بالا اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار دهد.
لحظه هیجان‌انگیز هدف قرار دادن تانک T-۷۲ متروک و رها شده روسی به وسیله پهپاد انتحاری را ببینید.
شرکت «رابیت تکنولوژی» ترکیه از یک پهپاد انتحاری جدید به نام «عذاب» رونمایی و اعلام کرد که این پهپاد تمامی مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشته است.
خمپاره، مهمات تانک‌ها و مهمات آرپی‌جی را می‌توان به راحتی در این پهپاد‌ها ادغام کرد. در ماه‌های آینده نیز آزمایش پرواز آن با مهمات را انجام خواهیم داد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: پوشش هوایی شناور‌ها یکی از دغدغه‌های فرماندهان ما بود؛ بنابراین بر روی شناور عاشورا، موشک کوثر ۲۰۰ را نصب کردیم که ۱۰ کیلومتر برد دارد.
پهپاد انتحاری پرسه‌زن لنست محصول مشترک زالا و کلاشنیکف است که با سر جنگی سه کیلوگرمی حدود ۴۰ دقیقه مداومت پروازی دارد.
یک پهپاد مقوایی ممکن است بیش از چند ماموریت دوام نیاورد، اما این پهپاد‌ها حتی این قابلیت را دارند بدنه‌های شان به راحتی می‌تواند با مواد مقاوم‌تر و کم هزینه‌تر مانند تخته سه لا جایگزین شود.
به نظر می‌رسد پهپاد شاهد ۱۳۶ دارای برد ۲۰۰۰ کیلومتری است و شاهد ۱۳۱ بردی در حدود ۹۰۰ کیلومتر دارد. همچنین این پهپادها دارای سرجنگی‌هایی به وزن ۵۰ و ۱۵ کیلوگرم هستند.
یک پهپاد انتحاری ارتش روسیه که به سرعت به سمت یک تانک روسی حرکت می‌کرد با وجود تلاش سربازان روس برای سرنگونی آن با تانک برخورد کرد.
برخی رسانه‌ها از شنیده‌شدن دو انفجار بزرگ در شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین خبر می‌دهند.
یک مقام امنیتی روسیه خبر داد که یک پهپاد این کشور توانسته سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ اوکراین را در زاپوروژیا هدف قرار داده و منهدم کند.
تصاویری جدید از هدف قرار گرفتن مواضع تروریست‌های تجزیه‌طلب در اقلیم شمال عراق توسط پهپادهای ایرانی منتشر شده است که در ادامه مشاهده می کنید. قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه، با موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای انهدامی، چندین مقر تروریست‌های تجزیه‌طلب را در اقلیم شمال عراق هدف قرار داد.
فیلمی از پیشرفته‌ترین پهپادهای جمهوری اسلامی ایران در رژه نیروهای مسلح را مشاهده می‌کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ