اصفهان- حضور پلنگ ایرانی در منطقه شکار ممنوع کلاته شهرستان خوروبیابانک از توابع استان اصفهان، برای نخستین بار ثبت و مستند شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی در باغ چای یکی از روستاهای بخش چابکسر مشاهده شد. تصویر این پلنگ در باغ چای یکی از روستاهای بخش چابکسر در شهرستان رودسر به تازگی توسط موبایل یکی از کشاورزان منطقه که مشغول چیدن چای بود، مشاهده و ثبت شده است.
جیمز وب در چند وقت گذشته تصاویر و داده‌های باارزشی را به دانشمندان ارائه کرده است. کشف دو ستاره نادر حاصل از ماده تاریک و تصویری از یک سحابی سیاره‌ای ازجمله دستاوردهای این تلسکوپ تحقیقاتی در چند وقت گذشته بوده‌اند.
تلسکوپ فضایی اقلیدس که در یکم جولای برای تحقیق درباره ماده و انرژی تاریک به فضا رفت، اکنون به مکان خود در مدار تعیین شده، رسید و نخستین تصویر آزمایشی را نیز ارسال کرده است.
جواد نکونام با لباس استقلال در نخستین جلسه تمرینی آبی پوشان حضور پیدا کرد.
مریخ‌نورد «کنجکاوی» نیز در سال ۲۰۱۶ میلادی «سنگ تخم‌مرغی» شکلی را که به «توپ گلف» نیز شهرت دارد، پیدا کرد. این مریخ نورد پیش از این در سال ۲۰۱۴ بقایای شهاب‌سنگ دیگری را کشف کرده بود که اعضای تیم ماموریت نامش را «لبنان» گذاشتند.
بجنورد_ مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: یک هفته پس از مشاهده دو قلاده یوزپلنگ در مرز جنوبی میاندشت، یکی از دوستداران محیط زیست در غرب پناهگاه حیات وحش تصویری دیگر ثبت کرد.
دوربین سونی ZV-۱ II از ماه ژوئن با قیمت ۹۰۰ دلار عرضه خواهد شد. درنهایت به‌عنوان جمع‌بندی می‌توان گفت که این دستگاه با قیمت نسبتاً مقرون‌به‌صرفه خود، لنز عریض‌تری را برای ثبت ولاگ به کاربران ارائه می‌کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مشاهده و ثبت تصاویر چهار قلاده پلنگ توسط دوربین‌های تله‌ای یکی از همیاران محیط زیست در مرز مشترک میان دو منطقه شکار ممنوع در بند مشکول از توابع شهرستان کوثر استان اردبیل و منطقه حفاظت شده کاغذ کنان استان آذربایجان شرقی خبر داد. منبع: ایرنا
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: دو روز پیش یک پلنگ در منطقه سفیدکوه تصویربرداری شده که یک بز کوهی را شکار کرده و در حال بالا کشیدن آن از ارتفاع است.
منطقه حفاظت‌شده سبزکوه با مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال و بختیاری است که در ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان و در شهرستانهای کیار، بروجن و لردگان قرار گرفته است.
تصویری از عصر روز پنجشنبه در ۲۴ فروردین ماه نشان می‌دهد کوه‌های تهران دوباره برفی شده است.
انصاری با یادآوری اینکه تصاویر مورد نظر توسط یکی از همیاران محیط‌زیست به نام "خلیل هژبری" با همکاری اداره محیط زیست لارستان ثبت شده است، گفت: از سال ۹۷ تاکنون این چهارمین قلاده پلنگی‌ست که در این شهرستان ثبت شده است.
رشت- مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و ثبت تصویر پلنگ ایرانی برای دومین بار در روزهای گذشته در منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر خبر داد.
یکی از فعالان محیط‌زیست با مشاهده سه قلاده پلنگ در منطقه شکارممنوع خنار آرادان، از آن‌ها تصویربرداری کرد. آبان ماه امسال نیز تصویر یک قلاده پلنگ در حین شکار یک رأس میش وحشی در این منطقه ثبت شده بود. منطقه شکارممنوع خنار در روستای رامه بالا شهرستان آرادان قرار دارد و مکانی مستعد برای زیست گیاه‌خوارانی، چون کل، بز، قوچ و میش است که طعمه پلنگ‌ها محسوب می‌شوند.
سمنان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: تصویر سه قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع خنار شهرستان آرادان به ثبت رسیده است.
تصویری زیبا از یک پلنگ ایرانی جوان پای آبشخور که می‌شود گفت رکورددار نزدیکترین فاصله از دوربین‌ است و عکاس متبحری همچون سیدبابک موسوی آنرا از درون یک کومه به ثبت رسانده.
تصویری زیبا از یک پلنگ ایرانی جوان پای آبشخور که می‌شود گفت رکورددار نزدیکترین فاصله از دوربین است و عکاس متبحری همچون سیدبابک موسوی آنرا از درون یک کومه به ثبت رسانده.
معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه نباید تصویر پشت کارت ملی را در اختیا هیچ فردی قرار داد، گفت: رمز ورود به سیستم ثبت احوال پشت کارت ملی است.
مدیر پروژه رصدخانه ملی ایران با بیان اینکه به تازگی تصاویری با تلسکوپ ملی به ثبت رساندیم گفت: این تصاویر با تصاویر هابل از روی زمین برابری می‌کند.
تصاویر تازه‌ای از گونه ارزشمند پلنگ ایرانی، توسط نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست کازرون ثبت و منتشر شده است.
بجنورد- محیط بانان خراسان شمالی موفق به ثبت تصاویری شفاف از پلنگ ایرانی در پارک ملی سالوک خراسان شمالی شدند.
املش- رئیس اداره حفاظت از محیط زیست املش از ثبت تصویر دومین پلنگ نر در این شهرستان خبر داد.
جواهردشتی افزود: در آخرین تصاویر ثبت شده، فیلم شگفت انگیز و بی نظیری از یک قلاده پلنگ نر در دوربین های تله ای محیط بانان این شهرستان به ثبت رسیده است.
طی روز‌های گذشته تصاویر و فیلم‌هایی از حضور ۳ فرد پلنگ ایرانی در پارک ملی توران توسط محمد کلانتری، محیط‌بان پارک ملی توران ثبت و منتشر شد. انتشار این تصاویر در کنار اخبار امیدوارکننده حضور پلنگ در این زیستگاه، نگرانی‌هایی را نیز بابت حضور پلنگ در نزدیکی زیستگاه یوز و احتمال تعارض این ۲ گونه ارزشمند ایجاد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ