تصویری از عصر روز پنجشنبه در ۲۴ فروردین ماه نشان می‌دهد کوه‌های تهران دوباره برفی شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به غیر از تصاویر جذابی که برای سرگرمی تولید می‌شوند، ابزار‌های تولید تصویر هوش مصنوعی استفاده‌های دیگری هم دارند. یکی از این استفاده‌ها در حوزۀ معماری و ایجاد طرح‌های مفهومی و شگفت‌انگیز برای ساختمان‌ها است.
در مریدای اسپانیا، باستان‌شناسان یک حمام رومی بزرگ را در وضعیت عالی کشف کردند. این کشف در شهر مریدا حین حفاری داخل یک آمفی‌تئاتر معروف ۲۰۰۰ساله (Casa del Anfiteatro) که توسط رومیان در مستعمره‌ای به نام آگوستا امریتا ساخته شده بود، صورت گرفت.
هوش مصنوعی سه نمای شگفت‌انگیز از شهر اصفهان در ۶۰۰ قبل را ارائه کرده است.
در این‌جا ده تصویر برگزیده‌ای را مشاهده می‌کنید که معمارانی از سراسر جهان با استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی خلق کرده‌اند. هدف این تصاویر نشان دادن تاثیر هوش مصنوعی بر آیندۀ بشر است.
بیل‌کله کوچکترین عضو از خانواده کوسه‌های سر چکشی است و همانطور که از نامش پیداست کله بیل مانندش برخلاف دیگر اعضای این خانواده گرد است.
احتمالا به محض اینکه بشر بتواند گردشگرانی را به مریخ بفرستد، مکان‌های شگفت‌انگیزی برای آنها وجود خواهد داشت.
اولگ آرتمیف فضانورد اهل روسیه علاوه بر تحقیق و پژوهش در ایستگاه فضایی بین‌المللی، ویدئو‌های شگفت‌انگیزی از کره زمین ثبت می‌کند.
گروه بازسازی چهره اندازه لب‌ها، موقعیت چشم‌ها، جای گوش‌ها و اندازه جلوی بینی را به شکلی دقیق بازسازی کردند. آن‌ها برای به دست آوردن نتیجه دقیق از سی‌تی‌اسکن جمجمه افراد زنده نیز بهره گرفته‌اند.
جزیره سانتورینی در یونان یکی از زیباترین نقاط دیدنی دنیاست که مناظر و طبیعت شگفت‌انگیزی دارد.
تلسکوپ فضایی هابل و رصدخانه فضایی هرشل و همچنین آرایه میلی متری/زیر میلی متری بزرگ آتاکاما (ALMA) نیز پیش از این تصاویر واضحی از بیرونی‌ترین کمربند این ستاره گرفته بودند. با این حال، هیچ یک از آنها هیچ ساختاری در داخل آن را آشکار نکرده بودند. کمربندهای داخلی برای اولین بار توسط وب و در نور مادون قرمز آشکار شد.
انتشار تصاویر قدیمی از بزرگراه شیخ زاید دبی، حاکی از آن است که این کشور ظرف مدت ۳۶ سال، پیشرفت شگفت‌انگیزی در توسعه‌ی صنایع زیر ساخت خود داشته است. منبع: خبرفوری
بسیاری از عکس‌های شگفت‌انگیز توسط کسانی گرفته می‌شوند که به‌طور اتفاقی در زمان مناسب و در مکان مناسب قرار گرفته‌اند، اما ثبت این تصویر از ماه و طاق پیروزی (Arc de Triomphe) واقع در پاریس، به مهارت و برنامه‌ریزی دقیقی نیاز داشت.
این ویدئو که جدالی میان شاه کبرا و مار‌های آبی را به تصویر می‌کشد؛ نشان می‌دهد که چگونه شاه کبرا، مار‌های آبی را شکست می‌دهد و این خزنده‌های بی نوا را می‌بلعد.
هوش مصنوعی در اقدامی شگفت‌انگیز، پیش‌بینی خود از شهر تبریز را در ۱۰۰ سال آینده به تصویر کشید.
سیاوش صفاریان پور در توییتر خود تصویری از لحظه تولد ستارگان را منتشر کرده است.
به نظر می‌رسد که قارچ‌ها نور تولید می‌کنند تا مورد توجه حشرات قرار گیرند. حشراتی که می‌توانند با حمل هاگ‌ها مکان‌های جدیدی برای زندگی به قارچ‌ها هدیه کنند. کنترل نورتابی با ساعت زیستی این فرایند را کارآمدتر می‌کند.
ایستگاه فضایی بین المللی که با سرعت حدود ۱۷۱۵۰ مایل در ساعت به دور زمین می‌چرخد، در حال حاضر هفت خدمه را در خود جای داده است. در ماه‌های اخیر، فضانوردان ماموریت اکسپدیشن ۶۷ و ۶۸ عکس‌های شگفت‌انگیزی از سیاره دوست‌داشتنی زمین هنگام عبور از بالای سر گرفته‌اند.
کهکشان مارپیچی با وسعت صد هزار سال نوری دارای حداقل ۱۰۰ میلیارد ستاره است که توسط سیاه‌چاله‌ای بسیار پرجرم که چهار میلیون برابر خورشید ما جرم دارد، در کنار هم نگه داشته شده است.
محمد درویش: بارش برف در سرزمینی که ۸۹.۷ درصد از قلمرو‌اش متاثر از اقلیمی نیمه‌خشک، خشک و فراخشک است
برخی گونه‌ها در حیات وحش به خصوص در دنیای حشرات وجود دارند که ذاتا و به خودی خود از چشم‌ها پنهان خواهند ماند چه خطری آن‌ها را تهدید کند یا نکند. این حشرات به طور طبیعی به شکل یکی از اجزای محیط زندگیشان خلق شده اند.
«تلسکوپ فضایی هابل» (HST) تصویری خیره‌کننده را از ناحیه کوچکی از سحابی «Westerhout ۵» به ثبت رسانده که به عنوان «سحابی روح» (Soul Nebula) نیز شناخته می‌شود و به رنگ قرمز درخشان است.
هیچ تفاوت علمی میان کبوتر‌ها و گونه‌ی بسیار محبوب‌ترشان یعنی قمری‌ها وجود ندارد. هر دو پرنده اعضای خانواده‌ی Columbidae هستند و در حالی که واژه‌ی Pigeon (کبوتر) برای اشاره به گونه‌های بزرگ‌تر و Dove (قمری) برای اشاره به گونه‌های کوچک‌تر به کار می‌رود.
اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، هاکوتو آر در آوریل به ماه می‌رسد و نخستین فرود نرم یک فضاپیمای ژاپنی روی ماه را ثبت خواهد کرد. این فضاپیما در مرحله بعد یک کاوشگر کوچک به نام رشید (توسعه یافته در امارات متحده عربی) را روی ماه آزاد می‌کند تا به مدت یک روز ماه (معادل ۱۴ روز زمین) فعالیت کند.
رصدخانه پویای‌شناسی خورشید ناسا، تصویری از خورشید با شمایلی خندان ثبت کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ