اداره رقابت ترکیه متا پلتفرمز را به دلیل نقض قوانین رقابت  ۳۴۶.۷۲ میلیون لیره  (۱۸.۶۳ میلیون دلار) جریمه کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رگولاتور حفاظت از حریم خصوصی نروژ اعلام کرد متا پلتفرمز (مالک فیس بوک) به دلیل نقض حریم خصوصی از ۱۴ آگوست ۲۰۲۳ میلادی به ازای هر روز باید یک میلیون کرون (۹۸ هزار و ۵۰۰ دلار) جریمه بپردازد.
دادگاهی در استرالیا به متا پلتفرمز (مالک فیس بوک) دستور داده برای جمع آوری اطلاعات کاربران از طریق یک اپ موبایل ۱۴ میلیون دلار آمریکایی غرامت پرداخت کند.
دادگاهی در استرالیا به متا پلتفرمز (مالک فیس بوک) دستور داده برای جمع آوری اطلاعات کاربران از طریق یک اپ موبایل ۱۴ میلیون دلار آمریکایی غرامت پرداخت کند.
متا تصمیم دارد پس از اجرای قانون کانادا که غول‌های اینترنتی را ملزم به پرداخت حق انتشار به ناشران می کند، دسترسی به اخبار درفیس بوک و اینستاگرام را برای تمام کاربران این کشور پایان دهد.
دو تن از مطرح ترین میلیاردرهای فناوری جهان - ایلان ماسک و مارک زاکربرگ - توافق کردند که در یک مسابقه در قفس با یکدیگر مبارزه کنند.
«لیا هابرمن»، متخصص بازاریابی رسانه‌های دیجیتال، می‌گوید اپلیکیشنی که متا برای رقابت با توییتر درحال توسعه آن بوده است، در مراحل پایانی کار قرار دارد و می‌تواند در انتهای ماه ژوئن میلادی (اواسط تیرماه) منتشر شود.
فیس بوک به سواستفاده از داده های افراد زیر سن قانونی متهم شده و اکنون کمیسیون فدرال تجارت آمریکا پیشنهاد کرده درآمدزایی شرکت از داده های این دسته از کاربران ممنوع شود.
سیستم  آگهی فیس بوک با ایجاد یک باگ امروز از کنترل خارج و مبلغ اضافی از آگهی دهندگان دریافت و هزینه صرف تبلیغات ناکارآمد شد.
متا پلتفرمز مالک فیس بوک توافق کرده برای تسویه شکایات متعدد ۷۲۵ میلیون دلار غرامت بپردازد.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا که حساب کاربری‌اش در فیسبوک بعد از حمله به ساختمان کنگره معلق شده بود پستی در این شبکه اجتماعی منتشر کرد.
متا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک) اعلام کرد در سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۰ هزار نیروی انسانی دیگر را کاهش می دهد.
یک وزیر کابینه راستگرایان افراطی رژیم صهیونیستی به نخست وزیری نتانیاهو، یکی از مسئولان فیسبوک را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.
متا (شرکت مادر فیس بوک) و یوتیوب (متعلق به گوگل) اعلام کردند محتوایی که حمله  معترضان ضد دموکراسی به ساختمان های دولتی برزیل را تشویق یا پشتیبانی می کند را از پلتفرم هایشان حذف کرده اند.
رگولاتور داده های خصوصی ایرلند جریمه ای ۲۶۵ میلیون یورویی برای فیس بوک وضع کرده و به این ترتیب مجموع جریمه های شرکت مادر آن( متا پلتفرمز) به حدود یک میلیارد یورو می رسد.
در ماه اکتبر ۲۰۲۲ شرکت متا اعلام کرد که بیش برنامه هایی مخرب را در اپ استور و پلی‌استور شناسایی کرده است که اطلاعات و پسورد ورودشان به فیس بوک را هدف قرار می‌دهند.
اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و یوتیوب در ترکیه با محدودیت‌هایی مواجه شده اند. اکثر کاربران از سرعت پایین رسانه‌ها‌ی اجتماعی در این کشور گلایه دارند و این سئوال را دارند که چرا این رسانه‌ها با محدودیت مواجه شده اند.
مدیرعامل شرکت فیسبوک که به تازگی به متا تغییر نام داده، اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر اخراج کارمندان در این شرکت آغاز می‌شود.
فیس بوک هشدار داده به دلیل نگرانی ها درباره قانونی که این شرکت را ملزم به پرداخت هزینه به ناشران اخبار می کند، ممکن است اشتراک گذاری این نوع محتوا را مسدود کند.
مقامات روسیه متا (مالک فیس بوک و اینستاگرام) را به فهرست سازمان های تروریستی و افراطی اضافه کرده اند.
طبق گزارشی جدید مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی متا پلتفرمز( شرکت مادر فیس بوک) به کارمندانش اعلام کرد به دلیل وضعیت نامشخص اقتصادی  استخدام نیرو و فرایند تغییر ساختار شرکتی متوقف می شود.
شرکت متا قبول کرده برای تسویه شکایت مربوط به نقض حریم خصوصی  کاربران و ردیابی فعالیت آنها از طریق موبایل هایشان و بدون اجازه آنها ۳۷.۵ میلیون دلار بپردازد.
طبق گزارشی جدید فیس بوک و اینستاگرام از طریق مرورگرهایی که داخل اپ باز می شوند، فعالیت های کاربران از جمله کلیک روی لینک ها، اسکرین شات ها و پسوردهای آنها را ردیابی می کنند.
طبق گزارش Tech Transparency Project، این شبکه اجتماعی در بخش جستجو، تبلیغاتی را مربوط به گروه های افراطی حامی برتری سفید پوستان منتشر کرده است.
محقق ارشد این پژوهش نتایج به دست آمده از این تحقیق را بسیار کاربردی می‌داند و می‌گوید: «در دنیایی که افراد به طور فزاینده‌ای به «ارتباطات رسانه‌ای» مانند ایمیل، پیامک، پست‌های فیس‌بوک و کامنت‌ها تکیه می‌کنند، آگاهی از اثرات این سبک از زندگی ضروری است.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ