متا (شرکت مادر فیس بوک) و یوتیوب (متعلق به گوگل) اعلام کردند محتوایی که حمله  معترضان ضد دموکراسی به ساختمان های دولتی برزیل را تشویق یا پشتیبانی می کند را از پلتفرم هایشان حذف کرده اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متا تصمیم دارد پس از اجرای قانون کانادا که غول‌های اینترنتی را ملزم به پرداخت حق انتشار به ناشران می کند، دسترسی به اخبار درفیس بوک و اینستاگرام را برای تمام کاربران این کشور پایان دهد.
دو تن از مطرح ترین میلیاردرهای فناوری جهان - ایلان ماسک و مارک زاکربرگ - توافق کردند که در یک مسابقه در قفس با یکدیگر مبارزه کنند.
فیس بوک به سواستفاده از داده های افراد زیر سن قانونی متهم شده و اکنون کمیسیون فدرال تجارت آمریکا پیشنهاد کرده درآمدزایی شرکت از داده های این دسته از کاربران ممنوع شود.
سیستم  آگهی فیس بوک با ایجاد یک باگ امروز از کنترل خارج و مبلغ اضافی از آگهی دهندگان دریافت و هزینه صرف تبلیغات ناکارآمد شد.
اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی شش مورد از ۲۰ اپلیکیشن رکورددار مصرف باتری گوشی را به خود اختصاص دادند. به طور میانگین، ۱۱ منبع اضافی از جمله عکسها، وای فای، موقعیت مکانی و میکروفون را استفاده می‌کنند. فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت، یوتیوب، واتس‌اپ و لینکدین می‌توانند در پس زمینه کار کنند. هر کدام از این اپلیکیشن‌ها، انرژی بیشتری برای کار کردن مصرف می‌کند که فشار بیشتری به باتری گوشی وارد می‌کند.
در گزارشی پربازدیدترین سایت‌های جهان در سال ۲۰۲۲ منتشر شد. نکته جالب اینجاست که از ۱۰ سایت پربازدید جهانی، ۵ سایت در ایران مسدود و فیلتر هستند که شامل یوتیوب، فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، واتس‌اپ می‌باشد.
ترامپ هنوز در توییتر فعالیتی ندارد و ترجیح می‌دهد روی شبکه اجتماعی اختصاصی خودش، یعنی Truth Social که توسط استارتاپ Trump Media & Technology Group (TMTG) توسعه پیدا کرده تمرکز داشته باشد.
کمیسیون فدرال تجارت آمریکا یک اپلیکیشن GoodRx مخصوص فروش دارو را ۱.۵ میلیون دلار جریمه کرد. این اپ اطلاعات قابل شناسایی مشتریان را بدون اجازه با گوگل و فیس بوک به اشتراک گذاشته است.
یک روز بعد از انتشار فیلم فرار مدیر فایزر از پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره واکسن کرونا، فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب این فیلم را حذف کردند.
کمیسیون فدرال تجارت آمریکا ادغام یک شرکت توسعه دهنده اپ سلامت واقعیت مجازی در فیس بوک را به دادگاه کشانده و پیش بینی می شود مارک زاکربرگ نیز در این دادگاه شهادت دهد.
رگولاتور داده های خصوصی ایرلند جریمه ای ۲۶۵ میلیون یورویی برای فیس بوک وضع کرده و به این ترتیب مجموع جریمه های شرکت مادر آن( متا پلتفرمز) به حدود یک میلیارد یورو می رسد.
اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و یوتیوب در ترکیه با محدودیت‌هایی مواجه شده اند. اکثر کاربران از سرعت پایین رسانه‌ها‌ی اجتماعی در این کشور گلایه دارند و این سئوال را دارند که چرا این رسانه‌ها با محدودیت مواجه شده اند.
مقامات روسیه متا (مالک فیس بوک و اینستاگرام) را به فهرست سازمان های تروریستی و افراطی اضافه کرده اند.
طبق گزاش وبسایت comparietech ایران در رتبه دوم محدودیت‌های اینترنتی قرار دارد. در ایران استفاده از وی‌پی‌ان‌ها و میلیون‌ها وبسایت محدود است. رسانه‌های اجتماعی نیز تحت محدودیت‌های فزاینده‌ای قرار دارند. فیس‌بوک، یوتیوب، توئیتر و اخیرا اینستاگرام و واتساپ در ایران فیلتر هستند.
طبق گزارشی جدید مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی متا پلتفرمز( شرکت مادر فیس بوک) به کارمندانش اعلام کرد به دلیل وضعیت نامشخص اقتصادی  استخدام نیرو و فرایند تغییر ساختار شرکتی متوقف می شود.
گروهی از ۱۳ شرکت از کنگره آمریکا خواسته اند با تصویب لایحه ای قدرت گوگل و فیس بوک را کنترل کنند.
کمیته امور دولت و امنیت داخلی سنای آمریکا چهارشنبه هفته جاری جلسه استماعی برای بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر امنیت کشور با شرکت های فیس بوک، یوتیوب، توئیتر و تیک تاک برگزار می کند.
در نظرسنجی از نوجوانان آمریکایی پرسیده شد که از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ یوتیوب با ۹۵ درصد در صدر برنامه بازدید این نوجوانان بود و بعد از آن، تیک‌تاک با ۶۷ درصد، اینستاگرام با ۶۲ درصد و اسنپ چت با ۵۹ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند، اما سهم نوجوانانی که از فیس‌بوک استفاده می‌کنند از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ به شدت سقوط و از ۷۱ درصد به ۳۲ درصد کاهش یافته البته استفاده از توییتر نیز کاهش داشته است.
شرکت متا قبول کرده برای تسویه شکایت مربوط به نقض حریم خصوصی  کاربران و ردیابی فعالیت آنها از طریق موبایل هایشان و بدون اجازه آنها ۳۷.۵ میلیون دلار بپردازد.
رهبران کمیته نظارت مجلس آمریکا از شبکه های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک، توییتر و تیک تاک خواسته اند به سرعت اقداماتی درباره تهدیدهای آنلاین فزاینده علیه نیروهای مجری قانون انجام دهند.
یک پیمانکار متا به ۶۰ کارمند اعلام کرده آنها به وسیله یک الگوریتم و به طور تصادفی از شغل خود اخراج شده اند.
طبق گزارشی جدید فیس بوک و اینستاگرام از طریق مرورگرهایی که داخل اپ باز می شوند، فعالیت های کاربران از جمله کلیک روی لینک ها، اسکرین شات ها و پسوردهای آنها را ردیابی می کنند.
یوتیوب امیدوار است که بتواند با ارائه ویدئوهای کوتاه با ویدئو‌های کوتاهی که در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند تیک تاک، اسنپ چت و استوری‌های فیس بوک و اینستاگرام منتشر می‌شوند، رقابت کند.
یوتیوب امیدوار است که بتواند با ارائه ویدئوهای کوتاه با ویدئو‌های کوتاهی که در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند تیک تاک، اسنپ چت و استوری‌های فیس بوک و اینستاگرام منتشر می‌شوند، رقابت کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ