سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است حاضر نیست به عنوان بخشی از مذاکرات برجام، سپاه را از فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی خارجی خارج کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز غرب به سرکردگی آمریکا و هم پیمانانش قصد ضربه زدن به اقتصاد ما را دارند، از این رو ما باید تلاش کنیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم.
در ادامه فهرست سیاه نقض حقوق بشری در آمریکا، رسانه‌های غربی روز چهارشنبه از کشته شدن فرد مظنون به تهدید بایدن به ضرب گلوله پلیس خبر دادند.
قیمت نفت امروز (5 مرداد 1401) به‌رغم افزایش نرخ بهره آمریکا روندی صعودی داشت و با 0.7 دلار افزایش با نرخ 83.33 دلار در هر بشکه معامله شد. باید دید دلیل عدم تاثیرگذاری افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت امروز طلای سیاه چیست؟
تلاش‌های ناکام دولت بایدن برای جدا کردن عربستان از محور رقیبِ آمریکا و همچنین افزایش هشدارها خطاب به نتانیاهو، از موضوعات مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که با پایان جنگ در اوکراین، اعضای ناتو می‌توانند درباره عضویت این کشور تصمیم‌گیری کنند.
مدتی است که بازار نفت با سرعت آهسته مسیر صعودی را طی می‌کند. به عقیده کارشناسان بازار این محصول تحت تاثیر مولفه‌هایی نظیر شورش‌های اخیر روسیه، افزایش تقاضای بنزین در آمریکا و کاهش عرضه نفت عربستان در مسیر افزایشی باقی‌ می‌ماند. با این حال باید منتظر ماند و دید با توجه به بهبود شکننده اقتصادی چین چه سرنوشتی برای بازار طلای سیاه رقم می‌خورد؟
رئیس جمهور آمریکا در نطقی در کاخ سفید، اولویت‌ کنونی سیاست خارجی کاخ سفید را مقابله با تهدیدات روسیه و مهار نفوذ اقتصادی چین دانست.
سردار سلیمانی به موسویان گفت: از همان آغاز همکاری این شک را داشتم که در خواست کمک آمریکا احتمالاً جنبه تاکتیکی دارد و به منظور یک همکاری دراز مدت نیست. ولی مشارکت ایران را یک پیشنهاد بدون باخت می‌دیدم. اگر آمریکا به ما خیانت کند و پس از استقرار در افغانستان ما را رها کند به همان دامی می‌افتد که شوروی افتاد. آمریکایی‌ها منطقه را نمی‌شناسند، افغانستان را نمی‌شناسند، ایران را نمی‌شناسند ... در هر حالت ما برنده خواهیم بود و اگر آمریکایی‌ها از همکاری با ایران عبور کنند، باید با تحمل شکست، افغانستان را ترک کنند.
میلی به سناتور‌های آمریکائی گفت آمریکا باید نیروی قدس را مورد حمله قرار دهد تا از حمله نیرو‌های مورد حمایت ایران به نیرو‌های آمریکائی در سوریه جلوگیری کند.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا جنگ ارزی راه انداخته است و در اربیل، هرات، امارات، سبزه میدان و سایت های فردایی با قیمت بازی کرده و عملیات می‌کند، گفت دولت و بانک مرکزی باید به موقع دخالت و برخورد می‌کرد که مقداری تاخیر وجود داشت.
رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه در لهستان در کنفرانسی مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: آمریکا و اروپا به دنبال نابودی روسیه نیستند.
معاون عملیات سپاه پاسداران، گفت: برخی باید از دوستان آمریکایی‌شان بپرسند که تقابل با سپاه چه هزینه‌ای داشته و دارد؟ از ژنرال مکنزی بخواهید که بگوید هواپیمای متجاوزش چگونه به وسیله سپر دفاعی مدافعان انقلاب اسلامی ساقط شد.
رئیس جمهور آمریکا گفت که واشنگتن خواهان درگیری با چین نیست اما با پکن به صورت همه جانبه رقابت می کند.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در صورتی که اتحادیه اروپا در راستای اهداف آمریکا عمل کرده و بخواهد سپاه پاسداران را به عنوان یک نهاد قانونی که مورد احترام ملت ایران است را در لیست گرو‌های تروریستی قرار دهند باید به تبعات سنگین این اقدام توجه کنند.
روزنامه غربگرا در حالی در موضوع برجام و FATF دست پیش می‌گیرد و منطبق بر نقشه آمریکا، ایران را طرف متهم ماجرا معرفی می‌کند، که می‌داند طیف متبوع این روزنامه در دولت مدعی اصلاحات و اعتدال، خود مقصر ماجراست. در واقع آن‌ها هستند که باید توضیح بدهند چرا با وجود اجرای پنهانی ۳۷ بند از ۴۱ بند مطالبات FATF، ایران همچنان در فهرست سیاه این کمیته مافیایی وابسته به آمریکا و اروپا باقی ماند؟
احمد زیدآبادی نوشت: آیا تیم آمریکا به دلیل تعلقش به کشور و ملت آمریکا، خدا آن را دوست دارد؟ با این حساب هر چیزِ دیگری هم که متعلق به کشور و ملت آمریکا باشد، باید خدا آن را دوست بدارد! اما بعید است خدا همه چیز آمریکایی‌ها را دوست داشته باشد وگرنه باید در همۀ صحنه‌های جهانی و داخلی بلااستثناء پیروز می‌شدند در حالی که همین اخیراً شاهد بودیم ارتش مجهز آن‌ها در برابر لشکر بی بار و برگ طالبان شکست خورد و به آن شکلی که در رسانه‌ها نشان داده شد، خاک افغانستان را ترک کرد.
فرمانده‌کل سپاه پاسداران با یادآوری اینکه امروز در یک سو جبهه کفر با تمام توان و در یک سو جبهه اسلام قرار دارد، اضافه کرد: در این صحنه نمی‌شود وسط ایستاد؛ صحنه روشن است چرا که یک طرف را آمریکا و اسرائیل هدایت می‌کنند و یک طرف را رهبر معظم انقلاب و مردمان مؤمن و انقلابی و در این شرایط باید مسیر را مشخص کرد.
گاف جدید رئیس جمهور آمریکا نگرانی آمریکایی ها درباره سلامت جسمانی و توانایی های ذهنی او را افزایش داده است.
تبریز- مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا می‌خواهد که مغز جهان باشد و در این عرصه باید قلب جهان را تصرف کند که قلب جهان خاورمیانه و قلب آن ایران است.
رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که رئیس‌جمهور این کشور اصول و قواعد انجام عملیات پهپادی در خارج از مرزها را تغییر داده است.
بایدن مدعی شد: این حملات با هدف دفاع از امنیت نیرو‌های ما و تضعیف و مختل کردن سلسله حملات علیه منافع آمریکا انجام شد. ایالات متحده این اقدام لازم را مطابق با قوانین بین المللی و اصل حق دفاع از خود انجام داده است.
سردارحاجی زاده گفت: فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به عامل دوم تضعیف شرایط اقتصادی خاطرنشان کرد: آنچه که این مسئله را تشدید کرد موانع داخلی بود. آنهایی که به آمریکا امید بستند و بسیاری از اقدامات لازمی که باید در طول ۸ سال انجام می‌دادند را انجام ندادند.
امیرآبادی بیان کرد: سپاه پاسداران چالش اصلی مذاکرات نیست و اصلا به عنوان چالش نمی توان از آن نام برد و بزرگترین مسئله پیش رو ضمانت جهت انجام تعهدات می‌باشد. زیرا این تعهدات باید به شکلی باشد که ایران بتواند از منافع اقتصادی آن بهره مند شود.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان اقداماتی انجام داده که انتظار نیز همین بود تا با فاصله گرفتن از تفکر ناکارآمد دولتی از ظرفیت بخش خصوصی نهایت استفاده به عمل آید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ