علائم ابتلا به ویروس سین‌سیشیال تنفسی ممکن است شبیه سرماخوردگی باشد: آبریزش بینی، کاهش اشتها، سرفه، عطسه، تب و خس خس سینه. خردسالان ممکن است فقط بیحال به نظر برسند و در تنفس مشکل داشته باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک فوق تخصص مراقبت های ویژه در خصوص سویه جدید کرونا و ویژگی ها و احتمال همه گیری این ویروس توضیحاتی ارائه کرد.
درحالیکه شایعات درباره آینده نیمار به اوج رسیده این ستاره برزیلی به دلیل ابتلا به ویروسی ناشناخته امروز در تمرین پی‌اس‌جی شرکت نکرده و به صورت انفرادی تمرین کرد.
یک سیستم هوش مصنوعی جدید ابداع شده که می تواند درباره ظهور شاخه های یک ویروس خطرناک که به پاندمی های آینده منجر می شود به افراد هشدار دهد.
هنگامی که جهش ژنتیکی در بیماران فاقد علائم شناسایی شد، تیم دیگری از محققان استرالیایی دریافتند که این جهش با سلول‌های T سیستم ایمنی مرتبط است. در واقع جهش مذکور سبب شده که این سلول‌ها پاسخ سریع و موثرتری به SARS-CoV-۲؛ ویروسی که منجر به ایجاد عفونت کووید می‌شود، داشته باشند.
محمد حسینی ادامه داد: بعضاً حتی مبتلا به بیماری نشده‌ایم، اما برای اینکه بیمار نشویم؛ آنتی بیوتیک مصرف می‌کنیم که این رفتار اشتباه است. زیرا، آنتی بیوتیک هیچ تأثیری در پیشگیری از بیماری‌های ویروسی ندارد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت آمادگی دارد از تحقیقات پژوهشکده سرطان معتمد در زمینه پیش‌بینی و آینده‌نگاری جهش‌های عوامل عفونی نظیر ویروس کووید ۱۹ حمایت کند.
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درباره علائم بروز بیماری در انسان بیان کرد: حدود دو روز تا یک یا دو هفته پس از مواجهه با ویروس، علائم تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در انسان بروز پیدا می‌کند؛ این علائم شامل تب ناگهانی، بدن درد، سردرد، اسهال و استفراغ و سرفه است.
ماجرای مسمومیت با متانول ماجرای امروز جامعه نیست و در واقع اپیدمی مسمومیت با متانول به زمان شیوع کرونا بازمی‌گردد. نتایج تحقیقات در باب مسمومیت گسترده با متانول نشان می‌دهد که این موضوع از زمان پخش اطلاعات نادرست درباره توانایی الکل برای خنثی‌کردن ویروس کرونا آغاز شد.
رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر (ع) درباره علائم ابتلا به ویروس روتاویروس، گفت: مهمترین علامت این ویروس اسهال و استفراغ است. البته این ویروس در همه سنین دیده می‌شود، اما در کودکان بسیار شایع‌تر است. در بسیاری از کشور‌های دنیا واکسن علیه این ویروس وجود دارد، اما در کشور ما هنوز جزو واکسیناسیون روتین نیست.
"ژو لی" یکی از محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین نیز گفت که مکانی که کووید-19 برای اولین بار در آن کشف شد، لزوما محل پیدایش ویروس نبوده است.
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد افرادی که به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند تا "یک هفته" پس از تشخیص این ویروس، بیشتر در معرض خطر حمله قلبی‌ هستند.
سخنان دبیرکل سازمان جهانی بهداشت پس از آن بیان شد که وزارت انرژی، اف‌بی‌آی و وزیر خارجه آمریکا گزارش‌ها درباره «نشت ویروس کووید-۱۹ از یک آزمایشگاه در چین» به عنوان منشاء این ویروس را تایید کردند
متخصص عفونی با تاکید بر اینکه درباره مساله مسمومیت دانش‌آموزان دختر در کشور باید متخصصان حوزه سم شناسی و مسمومیت نظر بدهند، می‌گوید: در حوزه مسمومیت نمی‌توانم نظر بدهم، اما در هرحال شواهد و قرائن نشان می‌دهد آنچه که بر سر دانش‌آموزان می‌آید نمی‌تواند عامل ویروسی داشته باشد، هرچه هست باید یک نوع سم باشد.
رئیس جمهور اوکراین با انتقاد عجیب از موضع نخست وزیر اسبق ایتالیا درباره جنگ اوکراین، ناخواسته خود را در دام انداخت!
محققان دانشگاه فلوریدا، پروتئینی به نام p ۳۲ را کشف کرده اند که نقش کلیدی در فرایند تکثیر HIV در سلول‌های ایمنی بدن انسان ایفا می‌کند؛ این یافته ها، بینش‌های جدیدی را درباره چگونگی تکثیر و انتشار نسخه‌های جدید ویروس، ارائه می‌دهد که در نهایت می‌تواند منجر به درمان HIV و در نتیجه ایدز شود.
بهرام عین‌اللهی -وزیر بهداشت- روز گذشته درباره الزام استفاده از پوشش ماسک به‌ویژه در اجتماعاتی نظیر هواپیما، اتوبوس، قطار، اظهار کرد: به وزیر راه گفتم که هواپیما‌ها مدتی است ماسک نمی‌دهند و این موضوع را باید الزامی کنند؛ چراکه در هواپیما ویروس در حال گردش است و هوا بیرون نمی‌رود و در داخل کابین می‌چرخد.
سه سال پیش وقتی اولین‌بار این بلای جان به جان جهان افتاد، اکثر آدم‌ها به رفتار چینی‌ها در کنترل ویروس غبطه می‌خوردند. تصاویر آخرالزمانی و روش‌های جلوگیری از انتشار ویروس اول بار در چین دیده شد. باقی کشور‌ها از روی دست آن‌ها به فکر ضدعفونی کردن معابر و قرنطینه شهر‌ها افتادند. عده‌ای از بزرگان کشور‌ها بر این باور بودند که ایمنی جمعی می‌تواند راه‌حل بهتری باشد. عده‌ای دیگر از جمله چینی‌ها فکر می‌کردند با ایمنی جمعی کارشان راه نمی‌افتد.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آنفلوانزا بیماری تنفسی است که فصل ابتلا به آن شروع شده است، گفت: این بیماری در درصد کمی از افراد ممکن است شدید یا کشنده باشد؛ بنابراین طبیعتاً نگرانی درباره این ویروس تنفسی هم کمتر است. آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی می‌دهد. تب بالا، درد عضلانی، لرز و عرق، سردرد، سرفه خشک و مداوم و خستگی و ضعف از علائم آنفلوانزا به حساب می‌آیند.
مرکز کنترل بیماری‌های نیجریه(NCDC)، با انتشار بیانیه‌ای به مردم این کشور درباره شیوع ویروس ابولا در اوگاندا هشدار داد.
عین‌اللهی گفت: برآورد ما از رفتار ویروس این است که در فصل سرما با خطر بیشتری روبرو است و لذا با توجه به در پیش بودن فصل سرما و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های توصیه می‌شود که شهروندان برای کنترل بیماری نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.
حمید سوری، اپیدمیولوژیست گفت: منشاء این ویروس از نوعی موش خاص است که نوعی حشره‌خوار بوده و به آن Shrew گفته می‌شود و به نوعی بیماری مشترک بین حیوان و انسان است و از حیوان به انسان منتقل می‌شود.
دکتر محرزگفت: برخلاف ویروس دلتا که ریه و قلب را هم درگیر می‌کرد و پیر و جوان را با و بدونِ بیماری زمینه‌ای مبتلا می‌کرد و مرگ و میرش هم بالا بود، در مورد امیکرون بیشترین مرگ و میر و بیماری حاد مربوط به افرادی است که یا سن بالا دارند یا دچار بیماری زمینه‌ای هستند. برای همین نوبت چهارم واکسن را فقط درباره همین افراد توصیه کرده‌اند و فعلا تاکیدی بر واکسیناسیون همه افراد جامعه نیست. حالا باید دید چه می‌شود. تکلیف دنیا با این ویروس معلوم نیست. آیا دوباره جهش‌های بعدی رخ خواهد داد یا به همین صورت می‌ماند؟ نمی‌دانیم.
مدیرعامل شرکت توسن، با بیان اینکه این شرکت می‌خواهد در سال 1401 سیستم‌های خود را مجهز به هوش مصنوعی و هوش نرم‌افزاری کند، گفت: ما در حوزه استفاده از هوش مصنوعی و بلاکچین در بانکداری هم در سال های گذشته کارهای زیادی را انجام داده ایم که امیدوارم در سال 1401 به محصول تجاری برسیم و محصول SmartWay و سایر محصولات حوزه AI ما وارد بازار شوند.
بررسی برنامه‌های وزارت بهداشت در جهت مقابله با سویه جدید ویروس کرونا در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان قرار گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ