بر اساس گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ درآمد دولت از محل وصول مالیات بر حدود ۵۰۰ هزار خانه خالی، صفر بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بررسی ها نشان می دهد که طی ۴ ماهه نخست امسال دولت در مجموع ۲۱۶ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۵۰ درصدی را نشان می دهد.
بر اساس قانون مالیات خروج، دولت اسپانیا از درآمد هنگفت کریم بنزما در عربستان نیز به سود قابل توجهی دست خواهد یافت.
بر اساس قانون مالیات خروج، دولت اسپانیا از درآمد هنگفت کریم بنزما در عربستان نیز به سود قابل توجهی دست خواهد یافت.
در بخشی از این نامه به موضوع مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در بیانات مقام معظم رهبری، سند تحول دولت و اسناد بالادستی نظام اشاره شده و آمده است: در سال‌های اخیر نیز رهبر معظم انقلاب مکرراً بر لزوم قانون‌گذاری جهت کنترل سفته‌بازی و سوداگری تأکید داشته و آن را مطالبه کرده‌اند، در ادامه به یکی از بیانات ایشان در این رابطه اشاره می‌شود؛ "درآمد بایستی ناشی از سعی باشد، ناشی از کار باشد، یعنی روش کسب خیلی از این پول‌های بادآورده و ثروت‌های بادآورده غلط است.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش وزیر اقتصاد، درآمد مالیاتی کشور در دولت سیزدهم ۶۰ درصد رشد داشته است.
درآمدهای مالیاتی در ۱۱ ماه سال جاری به ۴۲۸ هزار میلیارد تومان رسید؛ بنابراین تاکنون ۱۰۶ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شده است.
واحدهای مسکونی گران‌قیمت باز هم در لایحه بودجه ردیفی را از آن خود کردند و با وجود آنکه مالیات دریافتی از محل مالیات این واحدها در سال جاری چشم‌گیر نبود، دولت بازهم از این منبع درآمدی را برای خود در نظر گرفته است.
آخرین گزارش عملکرد مالیاتی حاکی از وصول ۳۸۸ هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان درآمد مالیات‌های مستقیم و کالاها و خدمات در ۱۰ ماه نخست سال جاری است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه وضع مالیات بر فعالیت‌های سوداگرانه باعث افزایش درآمد دولت می‌شود، گفت: باید در کشور تا جایی که امکان دارد جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود.
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده ۱۵۹ هزار و ۵۳۳ میلیارد تومان درآمد پیش بینی کرده است.
بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، مجموع درآمد حاصل از مالیات بر واردات برای دولت ۱۲۹ هزار و ۷۱۲ میلیارد تومان پیش بینی شده که ۸۹ هزار میلیارد تومان آن حاصل دریافت حقوق ورودی است.
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، با توجه به پیش بینی درآمد ۸۳۸ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومانی مالیات، سهم مالیات از درآمدهای دولت برای سال آینده ۷۲ درصد خواهد بود.
یزدی زاده با اشاره به برخی برآوردها از بودجه سال آتی مبنی بر پیش‌بینی درآمد ۸۰۰ هزار میلیارد تومان دولت از طریق مالیات تصریح کرد: وصول این میزان درآمد کار سخت و پیچیده‌ای نیست.
مهدی سرمست کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: وضع پایه‌های مالیات بر ثروت از جمله مالیات بر زمین‌های بایر،به کاهش نابرابری، افزایش درآمدهای دولت و همچنین بهبود بهره‌وری در اقتصاد کمک می‌کند.
آخرین آمار حاکی از آن است که میزان مالیاتی که دولت از مسافران برای خروج از کشور اخذ کرده، در هشت ماه سال جاری از کل سال ۱۴۰۰ بیشتر است.
آخرین آمارها حاکی از آن است که درآمد دولت از مالیات خانه‌های لوکس در هفت ماه امسال حدود ۱۷ میلیارد تومان بوده است که پنج میلیارد تومان بیشتر از درآمد دولت از این محل در شش ماه نخست سال بوده است.
بر اساس گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ درآمد دولت از محل وصول مالیات بر حدود ۵۰۰ هزار خانه خالی، صفر بوده است.
در تور مالیاتی دولت دانه درشت‌ها گیر نمی­ کنند. تور مالیاتی دولت برای کسب و کار‌های خرد و شاغلین و بطور کلی عامه مردم پهن شده است. صاحبان ثروت و بنگاه‌های پردرآمد مالیات اندکی می­پردازند، اما درآمد یک دستفروش یا اضافه کاری شیفت شب یک کارگر مشمول مالیات می‌شود.
دولت در ۵ ماه اول سال جاری در مجموع ۴۱۲ هزار میلیارد تومان درآمد داشته که از این میزان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از محل مالیات به دست آمده است.
دولت در ۵ ماه اول سال جاری در مجموع ۴۱۲ هزار میلیارد تومان درآمد داشته که از این میزان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از محل مالیات به دست آمده است.
کارشناس اقتصادی در رابطه با حذف مالیات از سود سپرده اشخاص حقوقی گفت: همانطور که درآمد اشخاص حقیقی مشمول مالیات می‌شود، این هم نوعی از درآمد اشخاص حقوقی است و حذف کردنش برای دولت مزیتی ندارد.
راه های فرار دریافت مالیات و عوارض آزادراه توسط حاکمیت به فوریت بسته می شود اما جایی که مسئله درآمد مالی دولت، محور نیست و مسئله اصلی حفاظت از داده های مردمی است، دغدغه ای وجود ندارد.
در ادامه تهدیدهای مقامات دولت چین، سخنگوی وزات خارجه این کشور تأکید کرد اگر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان برود، پکن قاطعانه پاسخ خواهد داد.
به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر قهرمان، با حضور ۳۱۳ نفر از فرزندان کارکنان گروه خودروسازی سایپا سرود "سلام فرمانده" به صورت جمع خوانی در حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد گروه سایپا در شرکت زامیاد اجرا شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ