سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش وزیر اقتصاد، درآمد مالیاتی کشور در دولت سیزدهم ۶۰ درصد رشد داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور جزئیات نرخ عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور را به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور اعلام کرد.
معاون سازمان فدرال مالیات روسیه اعلام کرد که این کشور در نیمه نخست سال جاری، بیش از ۲۴۰ میلیارد دلار از محل دریافت مالیات درآمد داشته است.
یک کارشناس اقتصاد گفت: لزوم مالیات گیری از مشاغل خاص به صراحت در کشور درک شده است و به سمت دریافت مالیات عادلانه از آن ها در حرکت هستیم. عادلانه نیست که برخی از مشاغل عادی به طور کامل مالیات خود را بپردازند ولی مشاغل خاص با درآمدهای کلان از پرداخت مالیات طفره بروند.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه کسب درآمد از طریق رمز ارز مالیات دارد گفت: بیش از ۵۰ درصد بودجه جاری کشور توسط درآمدهای مالیاتی محقق می‌شود.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت:یش از ۵۰ درصد بودجه جاری کشور توسط درآمدهای مالیاتی محقق می‌شود.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس بیان کرد: اینکه پلتفرم‌های خارجی درآمد بسیار بالایی دارند و یک ریال هم مالیات نمی‌دهند یک معضل جدی است. با فیلتر کردن پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی مسائل حل نمی‌شود.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان رضوی از کشف فرار مالیاتی در این استان خبر داد.
رییس سازمان امور مالیاتی درمورد مصوبات اخیر مجلس گفت: منتظر آخرین تصمیم مجلس هستیم، هرچه تصویب شود اجرا خواهیم کرد.
رییس کل سازمان امور مالیاتی با صدور بخشنامه ای، عدم شمول مالیات نسبت به درآمد شهرداری‏ ها از محل دریافت بهای خدمات اتباع غیر ایرانی را ابلاغ کرد.
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: دو عامل افزایش قیمت کالاها در شرایط تورم و بهبود اقتصادی ۴۰ درصد افزایش مالیات‌ها را تامین می‌کند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با شناسایی مودیان جدید، پیش‌بینی شده است کل درآمد مالیاتی در سال آینده نسبت به عملکرد سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یابد.
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه رشد درآمد مالیاتی از نکات مثبت بودجه ۱۴۰۲ گفت: اما بودجه ۱۴۰۲باید منجر به کنترل تورم شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه وضع مالیات بر فعالیت‌های سوداگرانه باعث افزایش درآمد دولت می‌شود، گفت: باید در کشور تا جایی که امکان دارد جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود.
طبق برآورد یکی از نمایندگان، درآمد‌های مالیاتی در بودجه۱۴۰۱ حدود ۵۲۷هزار میلیارد تومان ذکر شده بود که این رقم احتمالا در بودجه۱۴۰۲ و براساس پیشنهاد سازمان امور مالیاتی به رقم ۸۰۰هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. به نظر می‌رسد این اقدام برای جبران کمبود درآمد‌ها است.
رئیس مجلس گفت: همواره موضوعات اقتصادی یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بوده است و ما هم اولویت‌های اقتصادی را در مجلس پیگیری کردیم.
آخرین آمار حاکی از آن است که میزان مالیاتی که دولت از مسافران برای خروج از کشور اخذ کرده، در هشت ماه سال جاری از کل سال ۱۴۰۰ بیشتر است.
رییس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی کشور آخرین وضعیت طرح مالیات بر مجموع درامد را اعلام کرد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در شش ماهه نخست امسال، ۵۱ درصد از کل تکلیف بودجه‌ای سازمان محقق شده و ۲۳۱ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است.
کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر نظام مالیاتی بتواند پول‌شویی را در کشور کنترل کند، شاهد آن خواهیم بود که رشوه، رانت و قاچاق تا ۹۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
درآمد مالیاتی چین سقوط کرد
دولت در ۵ ماه اول سال جاری در مجموع ۴۱۲ هزار میلیارد تومان درآمد داشته که از این میزان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از محل مالیات به دست آمده است.
راغفر در خصوص اصلاح توزیع یارانه‌های انرژی گفت: «این‌ها صرفاً بهانه و پوششی است بر ضعف‌ها و ناتوانی‌های نظام تصمیم‌گیری اقتصادی در کشور. ما به جای اینکه سعی کنیم نظام مالیاتی خودمان را اصلاح کنیم، مداوم دنبال افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای حل مشکلات درآمدی دولت هستیم.»
آمارهای اعلامی سازمان امور مالیاتی از درآمدهای مالیاتی کشور تا پایان تیر ماه امسال نشان می‌دهد که ۲۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات ستانی شده است.
کاهش دما تا دوشنبه در تهران

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ