سید احسان خاندوزی در نشست خبری گفت: وضعیت تورم همچنان از نظر دولت قابل قبول نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حقوق بازنشستگان، گفت: شخص رئیس جمهوری به وضعیت معیشتی و حقوق بازنشستگان بسیار حساس است و در جلسه‌ای تاکید داشت که هزینه‌های یک فرد بازنشسته از یک کارمند شاغل بیشتر است. دولت به هیچ وجه موافق کاهش حقوق بازنشسته‌ها نیست و اگر برداشتی اینچنین از لایحه برنامه هفتم توسعه شده صحیح نیست.
اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک آخرین وضعیت رشته های اعزامی به بازیهای آسیایی را بررسی و حمایت از تیم فوتبال امید را هم در دستور کار قرار دادند.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: زیبنده نیست در سال مهار تورم و رشد تولید، راهکاری برای رشد تولید و مهار قیمت ها در بازار خودرو نداشته باشیم.
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه طی ۵۰ ساله اخیر وضعیت تورمی نامناسبی داشتیم، گفت: طی سالهای گذشته سیاست‌های حوزه تولید به خوبی اجرا نشده است.
مخبر همچنین با اشاره به نام‌گذاری شعار سال جدید گفت: موضوع مهار تورم، یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سال جاری است که بخشی از برنامه‌ریزی‌های آن در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده و به امید خدا مردم عزیز در سال جدید، شاهد بهتر شدن وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و کنترل تورم خواهند بود.
مخبر همچنین با اشاره به نامگذاری شعار سال جدید گفت: موضوع مهار تورم یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت در سال جاری است و بخشی از برنامه‌ریزی‌های آن در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده و به امید خدا مردم عزیز در سال جدید شاهد بهتر شدن وضعیت قیمت کالا‌های اساسی و کنترل تورم خواهند بود.
دولت موجود فاقد نظریه اقتصادی است، بدترین کار‌های دولت‌های قبل را تکرار می‌کند، بدون اینکه به تبعات آن‌ها واقف باشد. در این مدیریت حداقل‌های صلاحیت علمی و حرفه‌ای اداره اقتصاد کشور دیده نمی‌شود. برای اثبات این ادعا کافی است که آقای رئیسی توضیح دهند که چگونه می‌خواهند تورم را کنترل کنند و چرا تاکنون نتوانسته‌اند؟ شما که نفت را به اندازه دوران برجام می‌فروشید، چرا دنبال مولدسازی و فروش مدرسه و زمین و... هستید تا قدری کسری بودجه را تخفیف دهید؟ چرا دنبال غرق کردن بانک‌ها در پرداخت اعتبار برای مسکن‌های وعده داده شده هستید.
بازار سرمایه بعد از پشت سر گذاشتن یک شوک مثبت و سپس منفی، حالا هفته‌ای را پیش رو دارد که اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای در آن رخ ندهد، می‌توان گفت به مثابه رسیدن به ساحل آرامشی است. یکی از مهم‌ترین موضوعات تاثیرگذار بر بورس - وضعیت عرضه خودرو در بورس کالا - در اواخر هفته گذشته تعیین‌تکلیف شد و با توجه به واکنش بازار سهام به این موضوع در انتهای هفته گذشته، به نظر می‌رسد هفته جاری نیز هفته‌ای مثبت یا در بدبینانه‌ترین حالت خنثی برای بورس باشد. با توجه به پیش‌بینی‌های موجود از تورم، افزایش قیمت جهانی نفت، افزایش قیمت دلار در بازار غیررسمی و همچنین رسیدن دلار به مرز ۴۰هزار تومان در بورس کالا، حالا بودجه پررنگ‌ترین عامل تهدیدکننده برای بازار سرمایه است. با این وجود کارشناسان خوش‌بین‌اند چنانچه بازار به حال خود رها شود و ریسک جدیدی خارج از بورس به آن تحمیل نشود، بتوان به وضعیت بازار امیدوار بود؛ چرا که علاوه بر همه مواردی که به آنها اشاره شد، وضعیت بنیادی شرکت‌ها نیز مطلوب بوده و پتانسیل رشد دارند.
وضعیت تورم در کشور آنقدر عیان و قابل لمس است که حتی نیازی به آمار ندارد و همه مردم می‌دانند در کشور چه خبر است. مردم به خوبی می‌دانند گوشت، مرغ، برنج و ... طی این یک سال چقدر افزایش داشته است. بنابرین اصلا آقای رئیسی بگویند ما تورم ۲ درصدی داریم. فرقی نمی‌کند.
مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود، نرخ تورم نسبت به سال ۱۴۰۱ کمتر، ولی همچنان بالای ۴۰ درصد باشد. ضمن اینکه با وجود نرخ رشد اقتصاد پایین و نرخ تورم بالا کاهش نرخ فقر دور از انتظار خواهد بود. همچنین پیش بینی می‌شود نسبت کسری تراز عملیاتی به مصارف عمومی منفی ۲۵ درصد باشد.
پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد آسمان نیمه ابری توام با رگبار و حداکثر دما ۹ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین هوای پایتخت فردا نیز در شرایط آلوده قرار دارد.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان ادامه فعالیت سامانه بارشی، بارش باران توأم با برف و وزش باد و همچنین کاهش دما بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
بررسی وضعیت تورم در بخش لوازم خانگی نشان می دهد که از سال ۹۷ به این سو، لوازم خانگی تورم های نزدیک به ۵۰ درصد را تجربه کرده اما پس از ۴ سال وارد کانال ۳۰ درصد شده است.
پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد آسمان نیمه ابری توام با رگبار و حداکثر دما ۹ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین هوای پایتخت فردا نیز در شرایط اضطراری قرار دارد.
اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت اقتصاد جهانی در چند شاخص مهم از جمله تورم پرداخته است.
وزیر صمت گفت: تمامی اعداد کلان گویای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است البته روی مردم فشار وجود دارد و اصل ماجرا اینجاست که ۴ سال است تورم با نرخ بالا داریم.
«اگر بخواهیم دلایل عمده افزایش قیمت خودرو را بررسی کنیم، باید به عواملی همچون ادامه سیاست‌های نادرست پولی دولت، رکود تورمی موجود در اقتصاد کشور و همچنین افزایش انتظارات تورمی در اقتصاد کشور اشاره کنیم. از سوی دیگر وضعیت داخلی و همچنین ابهامات گسترده‌ای که در مورد احیای برجام وجود دارد همگی مزید بر علت شده تا قیمت‌ها در بازار‌های مختلف از جمله خودرو طی چند وقت اخیر سیر صعودی به خود بگیرد.»
سید احسان خاندوزی در نشست خبری گفت: وضعیت تورم همچنان از نظر دولت قابل قبول نیست.
وزیر بهداشت آلمان درباره تعطیلی بیمارستان های این کشور به دلیل بحران انرژی و تورم در آلمان هشدار داد.
مسئول برنامه جهانی غذا در هائیتی می گوید که این کشور با وضعیت اضطراری انسانی و تورم بالا به دلیل ناامنی مواجه است.
مسئول برنامه جهانی غذا در هایتی می گوید که این کشور با وضعیت اضطراری انسانی و تورم بالا به دلیل ناامنی مواجه است.
اقتصاددان‌های آلمانی اعلام کردند با توجه به وضعیت بحران انرژی، پیش‌بینی‌های قبلی آنها بسیار خوشبینانه بوده و اکنون انتظار دارند تورم در اروپا طولانی و عمیق باشد.
مدیرکل دفتر مطالعات بخش عمومی وزارت اقتصاد با تشریح وضعیت تحقق درآمدهای دولت در ۴ ماهه نخست امسال گفت: دولت به جهت جلوگیری از کسری بودجه نیازمند آن است که انضباط مالی را از خود شروع کند.
رئیس صندوق توسعه ملی گفت: سیاست‌های ارزی، وضعیت تورم وارداتی، عدم هدایت اعتبارات و نیز طرح‌هایی همچون هدفمندی یارانه‌ها می‌توانند به طور مستقل و یا ترکیبی، موجب فعال شدن نرخ بالای تورم شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ