لاپید در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست با متهم کردن ایران به ارسال پهپاد برای روسیه در جنگ اوکراین گفته تل‌آویو برای بازبینی مواضعش در خصوص جنگ اوکراین، ارزیابی‌های روزانه انجام می‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منابع عبری از آغاز رایزنی‌های جدید یک مقام نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با موضوع عادی سازی روابط با عربستان سعودی خبر می‌دهند.
نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با هشدار نسبت به پیامدهای اقدامات کابینه این رژیم اعلام کرد که نتانیاهو تنها ۲ گزینه پیش رو دارد.
راهبرد ایران برای گسترش روابط با کشورهای آفریقا در کنار نگرانی رژیم صهیونیستی از حضور ایران در قاره سیاه، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
یک شخصیت آمریکایی نزدیک به جو بایدن از آغاز روند بازنگری واشنگتن در روابط خود با تل‌آویو خبر داده است.
رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به امان، سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به چین را اشتباهی راهبردی خواند.
سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، اظهارات دو پهلویی در قبال موضوع عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو مطرح کرد.
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از قصد و نیت این وزارتخانه برای احضار سفیر اوکراین در اراضی اشغالی و توبیخ وی خبر داد.
سفیر سابق آمریکا در اراضی اشغالی اعلام کرد که ولیعهد عربستان سعودی سه پیش شرط گران‌بها در ازای گام برداشتن به سوی عادی سازی روابط با تل‌آویو دارد.
در پی سفر وزیر خارجه عربستان سعودی به ایران، رسانه‌های عبری‌زبان، همگرایی میان ایران و عربستان سعودی را مانعی بر سر راه عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو توصیف کردند.
یک سایت صهیونیستی با انتشار گزارشی به وجود شکاف‌های داخلی در رژیم صهیونیستی، خشم این رژیم از روابط میان ایران و عربستان و کاهش نفوذ آمریکا در منطقه اشاره کرد.
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که عادی‌سازی روابط بین این کشورها به نفع امنیت ملی کشورش است.
هشدار یمنی‌ها به دشمنان نسبت به لبریز شدن صبرشان از یک سو و حضور تاریخی سوریه در نشست‌های مقدماتی سران عرب به عنوان یک وزنه راهبردی از سوی دیگر، مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب بوده است.
به گفته مختار ممدوف، اولین سفیر جمهوری آذربایجان در اسرائیل، افتتاح اولین سفارت باکو در اسرائیل طی ماه مارس، نشان دهنده شکوفایی روابط بین باکو و تل‌آویو است، درست زمانی که روابط باکو با ایران به پایین‌ترین حد خود رسیده است.
ایالات متحده، امارات و هند بخشی از گروه موسوم به I۲U۲L هستند که شامل اسرائیل نیز می‌شود. این ائتلاف در اکتبر ۲۰۲۱ برای همکاری در ابتکارات مشترک در زمینه آب، انرژی، حمل‌ونقل، فضا، سلامت و امنیت غذایی ایجاد شد. مکانیزم I۲U۲ همچنین به عنوان چارچوبی برای مقابله با نفوذ چین در منطقه دیده می‌شود.
یک کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی تاکید کرد که عربستان تا زمانی‌که مسأله فلسطین حل‌وفصل نشود، به سوی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهد رفت.
مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که ایالات متحده در تلاش برای دستیابی به یک توافق عادی‌سازی بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است.
به وجود آمدن یک بحران واقعی در روابط میان اسرائیل و آمریکا در کنار اهمیت سفر رئیس جمهور ایران به سوریه بعد از ۱۲ سال از موضوعاتی است که روزنامه‌های مطرح جهان عرب به آنها پرداخته‌اند.
یک نشریه صهیونیستی با اشاره به نزدیک شدن ایران و اردن، نوشته که این روابط دیپلماتیک، تل‌آویو را نگران کرده است.
اقدامات افراط‌گرایانه کابینه اسرائیل نقش قابل‌توجهی در ناکامی توافق ابراهیم دارد و تاثیرگذار است چراکه عملا جامعه جهانی و مشخصا کشور‌های عربی را به واکنش وادار کرده و نشان می‌دهد رژیمی که در داخل اراضی اشغالی به این شکل با فلسطینی‌ها برخورد می‌کند دیگر دلیلی برای عادی‌سازی روابط با کشور‌های عربی باقی نمی‌گذارد. در سوی دیگر نیز بهبود روابط ایران با کشور‌های عربی و تحولات منطقه خاورمیانه بهانه را از دست این کشور‌ها برای نزدیکی به اسرائیل گرفته است.
تل‌آویو و باکو روابطی عمل‌گرایانه و محتاطانه ایجاد کرده‌اند و در چارچوب این رابطه، جمهوری‌آذربایجان به بازاری چندمیلیارد دلاری برای صنایع دفاعی اسرائیل تبدیل شده است. روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داده که از سال ۲۰۰۵ و به‌رغم تحریم‌های تسلیحاتی، تقریبا ۷۰ درصد زرادخانه تسلیحاتی آذربایجان توسط اسرائیل تامین شده است.
مقامات شهرداری بارسلون اسپانیا ضمن حمایت از ملت فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی، روابط با این رژیم را قطع کرد.
الهامی الملیجی کارشناس مصری تاکید کرد: پشت پرده نشست آب و هوایی شرم الشیخ مصر (COP27) موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به صورت چراغ خاموش دنبال می شد که این مساله قطعا باید محکوم شود.
رئیس‌جمهور سابق روسیه به رژیم صهیونیستی نسبت به ارسال هر گونه تسلیحاتی به اوکراین هشدار داد.
یک مقام صهیونیست به طور واضح و مشخص از دولت ترکیه خواست در راستای بهبود روابط با رژیم صهیونیستی، دفتر حماس در استانبول را تعطیل کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ