سرپرست تیم ملی کیوکوشین کاراته WKFB افغانستان گفت: در سال‌ها اخیر ورزشکاران افغانستانی خوبی برای سبک کیوکوشین کاراته WKFB تربیت شده اند که حتی در مسابقات لیگ ایران نیز حضور پیدا کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این نخستین حمله از این نوع به دانش آموزان دختر از زمان به قدرت رسیدن طالبان در سال ۲۰۲۱ در افغانستان به شمار می‌آید.
اسکندر مومنی گفت: طبق گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، سطح زیر کشت خشخاش در افغانستان ۳۲ درصد افزایش یافته و پیش سازهای شیمیایی به یک تجارت دو سویه تبدیل شده است.
دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) انفجار تروریستی امروز در مزارشریف واقع در افغانستان را محکوم کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه حمله ناجوانمردانه تروریستی به محل نشست خبرنگاران در دفتر خبرگزاری صدای افغان (آوا) و مرکز فرهنگی و اجتماعی تبیان در شهر مزار شریف افغانستان را به شدت محکوم کرد.
والی بلخ در انفجاری که در دفتر وی در ولایت بلخ واقع در شمال افغانستان رخ داد، کشته شد.
والی بلخ در انفجاری که در دفتر وی در ولایت بلخ واقع در شمال افغانستان رخ داد، کشته شد.
آخرین آمار کرونا در ایران/ سرقت ۷۰۰ میلیونی پرستار قلابی از زن ۹۱ ساله/ معمای قتل مرد افغانستانی از سوی مردان موتورسوار/ دختری در لانه کثیف/ افشای راز قتل راننده سمند با دستگیری ۲ معتاد/ فرجام مرگبار کیف‌قاپی در خیابان پاسداران تهران/ بخشش مردی که اشتباهی آدم کشت/ سرقت‌های لاکچری!/ حکم حبس، تبعید و دیه برای یک متهم فراری
دختران افغانستانی هر روز صبح مخفیانه در منزلی در یکی از فقیرترین محله‌های کابل برای آموزش جمع می‌شوند در حالی که میلیون‌ها دختر در سراسر جهان به آسانی این کار را انجام می‌دهند.
من همیشه آرزو می‌کردم ای‌کاش یک دختر معترض در تهران بودم تا کابل؛ چون در افغانستان اعتراض‌کردن، دختربودن و به خیابان آمدن واقعا سخت است. در ایران دانشگاه برای دختران ممنوع نیست یا رفت و آمد بین‌شهری برایشان سخت نیست یا به پوشش آن‌ها مانند ما اشکال نمی‌گیرند.
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان به تازگی تصویری از یک خودروی مدرن و اسپورت در یک خیابان برف گرفته را در حساب توییترش منتشر کرده است. در نگاه اول شاید تصور کنید که او یک مدیر علاقه‌مند به خودرو‌های اسپورت است، اما او در واقع قصد داشت یکی از تولیدات داخلی افغانستان را تبلیغ کند.
دستیار وزیر امور خارجه گفت: امروز در دیدار با سرپرست سفارت افغانستان در تهران، مواضع ایران را به مقامات افغانستان در خصوص تعلیق تحصیل دانشجویان دختر در دانشگاههای این کشور اعلام کردم.
رئیس پژوهشکده آموزش باز و از راه دور دانشگاه پیام نور افزود: آمادگی داریم دختران افغانستانی که از تحصیلات آکادمیک محروم شده‌اند را زیر پوشش آموزش مجازی و از راه دور قرار دهیم تا از نعمت تحصیلات محروم نشوند.
دستیار وزیر امور خارجه گفت: امروز در دیدار با سرپرست سفارت افغانستان در تهران، مواضع ایران را به مقامات افغانستان در خصوص تعلیق تحصیل دانشجویان دختر در دانشگاه‌های این کشور اعلام کردم.
دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد که شورای امنیت این سازمان امروز با برگزاری نشستی، وضعیت این کشور را بررسی خواهد کرد.
متهمان دختر افغانستانی را به عنوان مسافر سوار خودرو کردند و مورد آزار و اذیت قرار دادند.
افغان‌ها به کودکان گرسنه خود قرص خواب آور می‌دهند تا آنان را آرام کنند عده‌ای دیگر از آنان دختران خود را فروخته اند و برخی دیگر اعضای بدن به خصوص کلیه‌های شان را می‌فروشند تا زنده بمانند.
متهم افغانستانی گفت: قسم می‌خورم مرتکب جرم نشدم. من خودم نامزد دارم و قصد ازدواج دارم. بعد از سال‌ها تلاش به دختر مورد علاقه‌ام رسیده‌ام، چرا باید با چنین کاری زندگی‌ام را خراب کنم. دختری که شکایت کرده هم تاکید کرده که، چون من متجاوزان را به باغ راه دادم عصبانی شده و من را هم متجاوز معرفی کرده، اما فعلاً در بازداشت هستم تا ببینم چه می‌شود.
متهم افغانستانی گفت: قسم می‌خورم مرتکب جرم نشدم. من خودم نامزد دارم و قصد ازدواج دارم. بعد از سال‌ها تلاش به دختر مورد علاقه‌ام رسیده‌ام، چرا باید با چنین کاری زندگی‌ام را خراب کنم. دختری که شکایت کرده هم تاکید کرده که، چون من متجاوزان را به باغ راه دادم عصبانی شده و من را هم متجاوز معرفی کرده، اما فعلاً در بازداشت هستم تا ببینم چه می‌شود.
شماری از دانشجویان دختر در پایتخت افغانستان پس از اخراج از دانشگاه کابل تظاهرات کردند. معترضان شعار می‌دهند: «به جرم درس خواندن، به جرم دیدن ما را از دانشگاه اخراج کردند».
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با رئیس دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، گفت: روابط ایران با طالبان بستگی به رفتار آنان با مردم افغانستان دارد.
بتول ناصری دانشجوی افغانستانی رشته دندانپزشکی دانشگاه تهران با انتشار این استوری، از عدم پذیرش دانشجویان افغان در خوابگاه دانشگاه تهران خبر داد.
۱۲۰ دانشجو صبح پنج‌شنبه وارد فرودگاه شدند و از تمام پنج بازرسی فرودگاه گذشتند و حتی مهر خروج هم در پاسپورتشان ثبت شد، اما در نهایت به این دختران اجازه سوار شدن به هواییمای خطوط هوایی آریانا افغانستان داده نشد.
زن جوان تبعه افغانستان که از خیانت‌های شوهرش خسته شده بود، او را با ضربه چاقو کشت و جسدش را تکه تکه کرد. متهم به قتل قصد داشت با پختن جسد در دیگی، آن را ازبین‌ببرد که ناکام ماند. متهم به قتل ۲۲ ساله با دستور قضایی در بازداشت به‌سر می‌برد و امیدوار است بتواند با پرداخت دیه رضایت اولیای‌دم را جلب کند و نزد دختر پنج‌ساله‌اش برگردد.
صد‌ها هزار دختر و زن جوان از یک سال پیش که طالبان به قدرت بازگشته اند از فرصت‌های تحصیلی محروم شده اند، اما عطش آن‌ها برای یادگیری کم نشده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ