نخستین گوساله گاومیش‌های نژاد ممتاز به روش آی‌وی‌اف در پژوهشگاه ابن سینا متولد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جنسیس جی‌وی ۷۰ نخستین مدل جنسیس است که مونتاژ آن در آمریکا صورت می‌گیرد و همچنین نخستین مدل جنسیس است که خارج از خاک کره جنوبی تولید می‌شود.
ناسا در جشن تولد یک سالگی «جیمز وب» تصویری از مجموعه ابری «رو اوفیوچی»، منتشر کرد که نزدیکترین منطقه به زمین است که در آن ستارگان تشکیل می‌شود. نسبت به تلسکوپ‌های قبلی، جیمز وب برای مشاهده عمق بیشتری در فضا و زمانی دورتر طراحی شده است. ماموریت جیمز وب با هدف جسورانه مشاهده نخستین کهکشان‌ها در ابتدای عمر کیهان تعریف شده است. قابلیت‌های این تلسکوپ به مراتب بیشتر از نمونه قبلی، یعنی تلسکوپ «هابل» است.
اجرای نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در دو فاز، کشور را ۱۰۰ درصد از واردات این مواد بی‌نیاز می‌کند و صرفه‌جویی ارزی به همراه خواهد داشت.
مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، بر اهمیت توجه به سلامت دهان و دندان از بدو تولد تاکید کرد.
مشهد ـ نخستین واحد تولید کود سولفات پتاسیم در شرق کشور یا حضور معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی و رئیس شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در شهرک صنعتی چرم شهر مشهد به بهره برداری رسید.
گرمسار- نخستین کره گورخر آسیایی در پارک ملی گرمسار طی سال ۱۴۰۲ به دنیا آمد.
رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: به زودی نخستین آزمایشگاه و پایلوت تولید زیست توده گیاهان زراعی و دارویی افتتاح می شود.
نخستین نوزاد با ۳ والد در انگلیس متولد شده است. این نوزاد طی پژوهش محققان دانشگاه نیوکاسل و با استفاده از دی ان ای اهدایی از مادر ثانویه برای ترمیم یک آسیب ژنتیک متولد شد.
قرصی که هفته گذشته تایید شد، وُست (Vowst) نام دارد و مانند درمان تاییدشده تنقیه، حاوی باکتری‌های زنده است و برای استفاده افراد ۱۸ سال و بالاتر به عنوان یک درمان پیشگیرانه برای عفونت‌های مکرر باکتری کلستریدویم دیفیسیل تایید شده است.
سازمان غذا و دارو ایالات متحده نخستین قرص تولیدشده از مدفوع اهدایی انسان را تایید کرد. این دومین درمان برگرفته از مدفوع انسان است که تاکنون تایید شده است. نخستین درمان مبتنی بر تنقیه بود که سازمان غذا و دارو آمریکا آن را در دسامبر ۲۰۲۲ تایید کرد.
اهواز - معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از تولد همزمان دو گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خبر داد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان گفت: همه تمهیدات لازم برای فراهم شدن شرایط امن و ایمن زیست گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان پیش بینی شده است.
سازمان حفاظت محیط زیست از تولد اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۲ در «دشت ناز» ساری خبر داد.
روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از تولید نخستین مدل بومی تحقیق و پیش بینی وضع هوا به صورت تمام کره در این پژوهشگاه خبر داد.
پاکروان از آغاز تولید و بهره برداری از نخستین چاه پروژه مارون ۱ و ۴ در طرح نگهداشت و افزایش تولید میادین ۲۸ گانه توسط این شرکت خبر داد.
مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: مکمل‌های نانو دارو در سازمان تدارکات پزشکی، برای اولین بار تولید می‌شود.
مهدی هاشمی‌نسب در نخستین روزهای 50 سالگی با شکستی تلخ از تبریز به اهواز برگشت.
ماریا شاراپووا تصویر جدیدی از نخستین فرزندش پس از گذشت شش ماه از تولد او منتشر کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ۲ توله یوزپلنگ پیدا شده در منطقه پناهگاه حیات وحش توران ماده هستند و این مهم، امید را برای افزایش جمعیت این گونه ارزشمند تقویت کرده است.
با همت اداره اتوماسیون صنعتی در معاونت خدمات فنی ایران‌خودرو و با همکاری معاونت تولید قطعات و مجموعه ها و معاونت مهندسی سازمان و سیستم‌ها و معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصول، سیستم ترنم تولید در موتورسازی سه طراحی، اجرا و راه اندازی شد.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با هدف افتتاح خطوط تولید دانش‌بنیان، خانه‌های خلاق و نوآوری به استان آذربایجان شرقی سفر کرد.
محققان چینی ادعا می کنند نخستین موش جهان که ژن های آن به طور کامل دوباره برنامه ریزی و مهندسی شده را تولید کرده اند.
شناسایی این مورد با همکاری بیمار ـ که یک بانوی ۳۴ ساله است ـ و خانواده او از طریق مشاهده ضایعات پوستی بیمار صورت گرفته است. بنا به اظهار دانشمندان و متخصصان، آبله میمونی، کشندگی بالایی نداشته و قابل درمان است. افرادی که در گذشته دور واکسن آبله را تزریق کرده‌اند تا حدود قابل توجهی نسبت به این بیماری مصونیت خواهند داشت.
بر اساس ضوابط شرکت استارتاپی تپسی مربوط به یک شرکت حمل و نقل اینترنتی است که در فرابورس پذیرفته شده و باتوجه به اطلاعیه های منتشر شده در کدال احتمالا در هفته‌های آینده سهام این شرکت در فرابورس عرضه اولیه شود. جزییات ارزش گذاری سهام «تپسی» را در مطلب زیر بخوانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ