بورس تهران امروز را با فشار فروش در سهام از گروه‌های مختلف آغاز کرده است. بهانه تشکیل صف فروش، اخذ عوارض صادراتی از کالاهای مختلف مطرح می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با افت ۳/۱ درصد شاخص کل بورس تهران در هفته منتهی به ۲۵ مرداد حالا دقیقا یک ماه است که شاهد نوسان زیگزاگی شاخص کل بورس تهران حول محور دو میلیون واحد هستیم. این روند نوسانی تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟
در سال ۱۴۰۲ و تاکنون ۶ نماد در بازار سرمایه عرضه اولیه شده اند که بازدهی مناسبی نصیب سرمایه‌گذاران کرده‌اند. از میان این نماد‌ها ۲ نماد در بازار بورس عرضه شدند و باقی نماد‌ها در فرابورس انجام پذیرفته است. در آینده نزدیک کدام شرکت‌ها در بورس تهران و کدام نمادها در فرابورس عرضه اولیه خواهند شد؟
۵۶سال از ورود نخستین کارگزاران بخش خصوصی به بورس تهران می‌گذرد. در آن سال‌ها چراغ بورس اوراق بهادار تهران با ورود سهام «بانک صنعت و معدن» و «نفت پارس» روشن شد و شهروندان تهرانی برای اولین بار با مقوله‌هایی همچون خرید اوراق بهادار و سود سهام آشنا شدند.
بر اساس اعلام بورس تهران، نخستین عرضه اولیه سهام در سال جاری در بورس تهران روز چهارشنبه ۱۶ فروردین انجام می شود.
براساس آمار به‌دست آمده درحال‌حاضر حدود ۳۹ کشور در بازار بورس ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به روسیه، آلمان، سوئیس، لهستان، ازبکستان، اسپانیا، سوئد، جمهوری‌آذربایجان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای‌جنوبی، ژاپن، قبرس، پاکستان، کویت اشاره کرد.
امروز مطالبی همچون خودرویی که به بالای ۷۰۰ میلیون تومان رسید، شوک در بازار دلار چه بود؟، آیا وضعیت بازار طلا قابل پیش بینی است؟، پیش بینی بورس| فردا این نماد‌ها با رشد همراهند، چه سهم‌هایی از بورس تهران و انرژی منتقل خواهند شد؟، پیش بینی مجید عشقی از وضعیت بورس تا پایان سال، کم ریسک‌ترین نماد‌های بورسی برای خرید کدام هستند؟، سهامداران غمارگ بخوانند | غمارگ کی بازگشایی می‌شود؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
زاکانی شهردار تهران گفت: طرح مسکن متری را با هدف جذب نقدینگی برای رونق صنعت ساخت و حفظ سرمایه شهروندان راه‌اندازی خواهیم کرد.
شاخص بورس تهران در معاملات اخیر خود نشان داده بود که تمایل زیادی به شکستن مقاومت تاریخی یک میلیون و 600 هزار واحدی دارد. این اتفاق در جریان روزهای اخیر رخ داده است.
شهرداری تهران قصد دارد یک واحد ۱۶۴ متر مربعی مسکونی واقع در نیاوران را در تاریخ ۱۵ آبان ماه در تالار املاک و مستغلات بورس کالا عرضه کند. شهرداری تهران پیش‌تر دو ملک خود را در اواخر شهریور در یک فرآیند شفاف رقابتی در بورس کالا فروخته بود.
پس از پذیرش و عرضه دو واحد مسکونی شهرداری تهران در اواسط مرداد و یک ملک دیگر آن در اوایل شهریور در بازار فرعی بورس کالا، چهارمین ملک شهردای در بورس کالا پذیرش شد.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از عرضه سومین ملک شهرداری تهران در تالار شیشه‌ای بورس خبر داد و گفت: قیمت گذاری در بورس کالا و مزایده همواره یک سطح پایین‌تر از قیمت واقعی است.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و ششمین روز مرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران ضمن اشاره به شروع عرضه املاک شهرداری در بورس کالا، گفت: در گام نخست دو ملک که به عنوان خانه سازمانی در اختیار مدیران قرار می گرفت را عرضه می کنیم.
با تشکیل نخستین هیات مدیره جدید بورس اوراق بهادار تهران،این بازار نمایندگان حقوقی خود را برای مدت دو سال شناخت.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی پانزدهمین روز مرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
با آغاز معاملات امروز بورس تهران، بازار سهام یکدست سبز پوش و با اقبال خریداران برای جمع آوری سهام بویژه در گروه بانکها و خودرو و حمل و نقلی ها روبرو است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: همه افراد مکلف به اعلام آخرین نشانی خود به سازمان ثبت احوال هستند.
این آخرین جام جهانی است که قدرت‌های کلاسیک فوتبال آسیا انحصار صعود را در اختیار دارند.
«محمد نادری» روز گذشته به ترکیه سفر کرد و خلاف شایعات با هیچ باشگاه ایرانی توافقی نداشته است.
دکتر زهره شفیعی، روانشناس و درمانگر خانواده و استاد دانشگاه در تعریف خیانت از بُعد روانشناسی می‌گوید: «هر عملی که جزء خط قرمز‌های همسر به شمار آید و به‌صورت پنهانی و بدون اطلاع همسر انجام شود و فرد بداند که انجام این کار منجر به ناراحتی همسرش می‌شود، خیانت محسوب می‌شود. در بعضی از رویکرد‌ها هم خیانت را فقط رابطه جنسی می‌دانند و مابقی رابطه‌ها را بی‌وفایی محسوب می‌کنند، اما تعریف اول بسیار معتبرتر است.»
معاون پذیرش فرابورس ایران در خصوص روند پذیرش باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در فرابورس توضیحاتی ارائه کرد.
مدیرعامل فرابورس ایران به تصمیمات اتخاذ شده در زمینه تغییر دامنه نوسان اشاره کرد و گفت: حذف کامل دامنه نوسان در بازار سرمایه با توجه به تبعات منفی آن به هیچ عنوان قابلیت اجرایی شدن ندارد.
بعد از گذشت حدود سه سال از عمر ارز ۴۲۰۰ تومانی سرانجام امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند که این ارز رانتی را حذف کنند و بنابراین در سال ۱۴۰۱ دیگر خبری از ارز ۴۲۰۰ تومانی نخواهد بود. در گفتگو با حسن حسین نیا از کارشناسان بازار سرمایه به بررسی تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ بر بورس پرداخته ایم.
سازمان بورس و اوراق بهادار در تلاش است تا در برخوردهای انضباطی به نحوی عمل شود که کمتر منجر به تعلیق و یا بسته شدن نماد شود و برخورد انضباطی با خود آن شرکت و مدیران متخلف صورت بگیرد.
سرحدی بیان داشت: در دنیا بیش از ۹۵ درصد ارزش یک خانه را با وام مسکن پوشش می‌دهند، اما در کشور ما با توجه به تورم این موضوع عملا امکان پذیر نیست، حتی اگر ۹۵ درصد هزینه یک خانه را در ایران نیز با وام بتوان خرید، با توجه به اقساط سنگینی که چنین مسئله‌ای در پی دارد، هیچ کس نمی‌تواند از پس بارپرداخت وام مسکن برآید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ