۵۶سال از ورود نخستین کارگزاران بخش خصوصی به بورس تهران می‌گذرد. در آن سال‌ها چراغ بورس اوراق بهادار تهران با ورود سهام «بانک صنعت و معدن» و «نفت پارس» روشن شد و شهروندان تهرانی برای اولین بار با مقوله‌هایی همچون خرید اوراق بهادار و سود سهام آشنا شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
صبح امروز پنجشنبه (۲۱ اردیبهشت ماه) مجید عشقی برای شرکت در همایش تامین مالی از بازار سرمایه در استان سمنان وارد استانداری سمنان شد. مشروح این سفر را در متن زیر بخوانید.
اردوان منتخب گفت: شاخص کل بورس تهران، میانگین تغییرات قیمت سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را نشان می‌دهد و بیان‌کننده سطح عمومی قیمت‌ها و سود نقدی سهام پذیرفته شده در بورس تهران است، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که سبد دارایی عموم سهامداران متناسب و هم‌اندازه با صعود شاخص، رشد کند؛ چراکه تعداد زیادی از نمادها در بازار فرابورس و بازار پایه فعال بوده که رشد و نزول آن‌ها در شاخص کل بورس، منعکس نمی‌شود.
نماد شرکت گروه مالی شهر در بورس اوراق بهادار تهران درج شد.
با تصویب هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، امکان خرید اعتباری اوراق بهادار برای سبدهای اختصاصی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران فراهم گردید.
«وحید فرمان آرا» به عنوان سرپرست جدید واحد «اعضا و اشخاص وابسته به اعضا» در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار منصوب شد.
بورس اوراق بهادار تهران طی معاملات روز شنبه که اولین روز معاملات فصل زمستان بود، با رشد قابل‌توجه قیمت‌ها و در نهایت نماگر‌های بازار همراه بود. به طوری که شاخص کل بورس روز گذشته ۷۹/ ۲‌درصد افزایش یافت و تا ارتفاع یک میلیون و ۵۳۸‌هزار واحد صعود کرد. علاوه بر این شاخص هموزن با رشد ۳۷/ ۲ درصدی رنگ سبز را از آن خود کرد.
صالح‌آبادی ۴۴ ساله، در دولت اول محمود احمدی‌نژاد، دبیرکل بورس اوراق بهادار تهران بود و در سال ۹۳ و در دولت حسن روحانی، به‌عنوان اولین رئیس سازمان بورس اوراق بهادار انتخاب شد. صالح‌آبادی در این سازمان کمیته فقهی راه‌اندازی کرد تا بر بازار سرمایه نظارت شرعی داشته باشد.
مهر سال گذشته به پیشنهاد احسان خاندوزی، به‌عنوان رئیس کل بانک مرکزی انتخاب شد، اما به نظر می‌رسد روز‌های آخر را در خیابان میرداماد می‌گذراند. امام‌صادقی است و در این دانشگاه کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت مالی گرفته، صالح‌آبادی ۴۴ ساله، در دولت اول محمود احمدی‌نژاد، دبیرکل بورس اوراق بهادار تهران بود و در سال ۹۳ و در دولت حسن روحانی، به‌عنوان اولین رئیس سازمان بورس اوراق بهادار انتخاب شد. صالح‌آبادی در این سازمان کمیته فقهی راه‌اندازی کرد تا بر بازار سرمایه نظارت شرعی داشته باشد.
کرمانشاه- مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به تغییرات نظام تامین سرمایه بازار، گفت: سهم بازار بورس در تامین مالی شرکت‌ها به ۲۵ درصد رسیده است.
معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران گفت: هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالای بورس کالای ایران با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد خودروی وانت کارا موافقت کرد.
به گفته یک مقام ارشد در شرکت بورس اوراق بهادار تهران، در جریان معاملات دیروز، بازارگردانان ۹ درصد از خرید در کل معاملات را به خود اختصاص دادند.
با تشکیل نخستین هیات مدیره جدید بورس اوراق بهادار تهران،این بازار نمایندگان حقوقی خود را برای مدت دو سال شناخت.
بورس اوراق‌بهادار تهران نخستین روز معاملاتی هفته را در حالی شروع کرد که معامله گران در یک بی خبری تمام‌عیار نسبت به وضعیت برنامه جامع اقدام‌مشترک قرار داشتند، درحالی‌که یک هفته گذشته سهامداران با توجه به سیگنال‌هایی پیرامون سیاست خارجه غالبا به سمت خرید گروه‌های ریالی سوق پیدا کرده بودند، اما فضای معاملاتی تالار شیشه‌ای در روز شنبه ملتهب آغاز شد به‌گونه‌ای که تمام نماگر‌های اصلی پا در مسیر نزول گذاشتند. شاخص کل بیش از ۱۲‌هزارو ۵۰۰واحد ریزش پیدا کرد و به سطح یک‌میلیون و ۴۳۸ واحدی بازگشت.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی درگذشت مادر «پرویز داوودی» را تسلیت گفت.
باشگاه الاهلی با پیشنهاد العربی قطر برای جذب عمر السومة موافقت کرده و اکنون تنها رضایت این بازیکن برای جدایی باقی مانده است.
وزیر خارجه آمریکا در جریان یک نشست مطبوعاتی کشته شدن «ایمن الظواهری» را مورد توجه قرار داد و پناه دادن به وی از سوی طالبان را «نقض فاحش توافق دوحه» خواند.
زمان اعلام نتایج کنکوری سراسری
رئیس اصل۹۰ مجلس: تایید صلاحیت تاج شائبه دارد
تمجید کارلو آنچلوتی از سه ستاره خط میانی تیمش توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هنگام آغاز اجرای طرح دارویار تمامی مردم کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و همچنین بیش از ۹ هزار قلم داروی تولید داخل قیمت گذاری شد.
«محمد نادری» روز گذشته به ترکیه سفر کرد و خلاف شایعات با هیچ باشگاه ایرانی توافقی نداشته است.
ریختن مایعات، کشیدن سیگار، جاماندن خوراکی و … می‌تواند دلیل اصلی بوی نامطبوع خودرو باشد که با گرم شدن هوا در فصل تابستان و برخورد نور مستقیم آفتاب به قطعات داخلی، بوی بد خودرو می‌تواند شدیدتر هم بشود.
شاخص کل بورس روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در نهایت با کاهش ۷۵ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۱۶۱ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ را بخوانید.
سازمان بورس و اوراق بهادار در تلاش است تا در برخوردهای انضباطی به نحوی عمل شود که کمتر منجر به تعلیق و یا بسته شدن نماد شود و برخورد انضباطی با خود آن شرکت و مدیران متخلف صورت بگیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ