دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل در رابطه با ادعای ارسال پهپادهای ایران به روسیه گفت: «آن ها برای متهم کردن ایران کوته فکر هستند.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ساعاتی پیش، حجت الاسلام رئیسی با حضور در مرکز «نوآوری و فناوری ایران در نایروبی» از پهپاد ایرانی پلیکان با دو کاربرد «سم‌پاشی» و «بازرسی مزرعه» رونمایی کرد. قابلیت‌های منحصر به فرد پهباد پلیکان را در اینفوگرافیک ایرنا مشاهده کنید.
پهپادهای تولیدی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با حضور رئیس جمهور در مرکز نوآوری و فناوری ایران در نایروبی رونمایی شد.
پهپادهای تولیدی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با حضور رئیس جمهور در مرکز نوآوری و فناوری ایران در نایروبی رونمایی شد.
براساس گزارش خبرگزاری KCNA، سیستم زیردریایی بدون سرنشین جدید تحت عنوان Haeil یا سونامی برای حملات مخفیانه در آب‌های دشمن و نابود کردن گروه‌های تهاجمی دریایی و بنادر عملیاتی اصلی با ایجاد یک موج رادیواکتیو بزرگ از طریق یک انفجار زیر آبی در نظر گرفته شده است.
اقدام ایران در شرایط فعلی به این معنی است که این پالس‌ها را به طرفین غربی ارسال کنند که ما علاوه بر مسئله موشکی و هسته‌ای و پهپادی، توانستیم در حوزه دریایی هم دستاورد‌هایی داشته باشیم؛ بنابراین طبیعتا آمریکایی‌ها حضور این ناو‌ها را در حوزه نفوذ خود برنمی‌تابت و به آن عکس‌العمل منفی نشان می‌دهند
بنا به ادعاهای رسانه های مولداوی،این کشور به دلیل حضور یک پهپاد روسی حریم هوایی خود را برای ساعاتی بست.
در ادامه مراحل عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، پهپاد‌های انهدامی و رزمی آرش، باور و ابابیل ۵ با پرتاب از عرشه ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «سهند» و پرواز از پایگاه پهپادی ارتش در منطقه غرب از فواصل دوردست، اهداف ساحلی را منهدم کردند.
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه توان پهپادی نیرو‌های مسلح در بیش از ۱۵ رشته عملیاتی تثبیت شده است، گفت: سامانه‌های پهپادی ما از جهت دقت، ماندگاری و مداومت عملیاتی و اجرای مأموریت در سطح بالای جهانی قرار دارند و مأموریت‌های متنوعی را انجام می‌دهند.
فارغ از آنچه بیان شد در آن سو موضع‌گیری‌های متناقض تهران درباره ارسال پهپاد در شکل‌گیری اتهام و تقابل علیه ایران نقش داشته است؛ در مقطعی برخی رسانه‌ها در داخل کشور از حضور جدی پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین گفتند، بعد دستگاه سیاست خارجی از اساس آن را تکذیب کرد و با گذشت مدتی تهران پذیرفت که برخی تسلیحات مانند پهپاد‌ها را به روسیه فروخته است؛ اما این مسئله به قبل از جنگ اوکراین بازمی‌گردد.
رئیس شبه‌جزیره کریمه ادعای کی‌یف درباره حضور متخصصان پهپادی ایران در جریان حمله اوکراین به این شبه‌جزیره را «داستان خیالی» توصیف کرد.
مقامات اقلیم شمال عراق بدون اشاره به حضور غیر قانونی عناصر تروریستی در اطراف مرزهای ایران، عملیات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران علیه مواضع تروریست‌ها را محکوم کردند.
رابرت مالی ادعا کرد: ایران تعداد محدودی پهپاد پیش از جنگ، نداد. آن‌ها ده‌ها فروند را همین تابستان منتقل کردند و نیرو‌های نظامی ایرانی اکنون با حضور در مناطق اشغالی اوکراین به روسیه کمک می‌کنند که از آن‌ها علیه غیرنظامیان اوکراینی استفاده کنند.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن تکرار ادعاها درباره حضور پهپادی ایران در جنگ اوکراین، از اعلام آمادگی کشورش به منظور تضمین دستیابی کی یف به کمک های نظامی لازم برای دفاع از خود خبر داد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن تکرار ادعاها درباره حضور پهپادی ایران در جنگ اوکراین، از اعلام آمادگی کشورش به منظور تضمین دستیابی کی یف به کمک های نظامی لازم برای دفاع از خود خبر داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهارنظری مضحک مدعی شد که نیروهای ایرانی با حضور در شبه جزیره کریمه به روسیه در انجام عملیات پهپادی در اوکراین کمک کرده اند.
وزارت خارجه آمریکا نیز در جدیدترین اددعای خود گفت که ایران با تجهیز روسیه به پهپاد قطعنامه شورای امنیت را نقض می‌کند.
رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش، همزمان با آغاز هفته دولت و با حضور نیروهای چهارگانه ارتش با شرکت بیش از ۱۵۰ پهپاد آغاز شده است. منبع: مهر
همزمان با آغاز هفته دولت، رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور نیرو‌های چهارگانه ارتش و با شرکت بیش از ۱۵۰ پهپاد در گستره جمهوری اسلامی ایران از آب‌های گرم خلیج فارس و دریای عمان در جنوب تا مناطق شرق، غرب، شمال و مرکز کشور آغاز شد. در این رزمایش پهپاد‌های جدید که توسط ارتش و صنایع وزارت دفاع با همکاری دانش بنیان‌ها تولید شده است مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش از فردا با حضور نیروهای چهارگانه ارتش خبر داد.
حضور سه پهپاد بدون سرنشین ایرانی از جمله یک پهپاد تهاجمی در نمایشگاه نظامی روسیه ۲۰۲۲ را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
وزیر صمت حضور در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو را فرصتی برای ارائه محصولات با فناوری بالا خواند و گفت: وقتی پهپاد، دستگاه اکسیژن ساز و ربات جراح صادر می‌کنیم، نشان از قدرت ایران دارد.
وزیر صمت حضور در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو را فرصتی برای ارائه محصولات با فناوری بالا خواند و گفت: وقتی پهپاد، دستگاه اکسیژن ساز و ربات جراح صادر می‌کنیم، نشان از قدرت ایران دارد.
انفجار خودروی قاچاقچیان در پاسگاه میناب
کارخانه تولید پهپاد تمام ایرانی ابابیل۲ صبح امروز با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپهبد شیرعلی میرزا، وزیر دفاع تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ