همزمان با آغاز هفته دولت، رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور نیرو‌های چهارگانه ارتش و با شرکت بیش از ۱۵۰ پهپاد در گستره جمهوری اسلامی ایران از آب‌های گرم خلیج فارس و دریای عمان در جنوب تا مناطق شرق، غرب، شمال و مرکز کشور آغاز شد. در این رزمایش پهپاد‌های جدید که توسط ارتش و صنایع وزارت دفاع با همکاری دانش بنیان‌ها تولید شده است مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سامانه‌ها و تجهیزات راهبردی جدید نیروی دریایی سپاه در حوزه‌های موشکی، پهپادی و جنگ الکترونیک رونمایی و به توانمندی های این نیرو الحاق شد.
MQ-9 اولین پهپاد ضربتی است که برای تجسس طولانی مدت در ارتفاع بالا طراحی شده‌است.
تصاویری از حملات سنگین پهپادی ارتش روسیه علیه مواضغ ارتش اوکراین را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
ابتکار جالب روس‌ها در نصب و حمل کردن پهپاد‌های شاهد۱۳۶ روی جنگنده‌های مافوق صوت سوخو و توپولف سوژه رسانه‌های اروپایی شد.
این پهپاد‌ها نه تنها قادر به شناسایی و ردیابی اهداف نظامی هستند، بلکه همچنین می‌توانند خود را حین پرواز دوباره آموزش داده و با ماموریت‌های جدید انطباق دهند.
پهپادهای رژیم صهیونیستی منزل شهید بهاء ابوالعطا را در محله الشجیعه در شرق نوار غزه هدف قرار دادند.
آیین الحاق بیش از ۲۰۰ فروند پهپاد راهبردی که توسط وزارت دفاع با همکاری ارتش طراحی و تولید شده است با حضور فرمانده‌ارتش، وزیر دفاع و جانشین ستادکل نیروهای مسلح در چند منطقه از کشور انجام شد.
فارس نوشت: در تصاویر منتشر شده از پهپاد جدید هوانیروز ارتش به نظر می‌رسد با توجه به ابعاد، پوشش کامل موتور و عدم مشاهده ورودی هوا شاهد استفاده از موتور الکتریکی در این پهپاد هستیم. موتور‌های الکتریکی در کاهش صدای تولیدی و بازتاب حرارتی نسبت به موتور‌های درون‌سوز برتری دارند و به سخت‌تر کشف شدن پهپاد کمک می‌کنند. این پهپاد قابلیت نصب بر روی بالگرد‌ها را دارد.
معراج ۵۳۲،‌ از سری پهپادهای انتحاری نیروی زمینی سپاه است که با برد ۴۵۰ کیلومتر قادر است تا ارتفاع ۱۲ هزار پا به مدت ۳ ساعت پرواز کند و با دقت بالا اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار دهد.
آمریکا در حمله به افغانستان از پهپاد‌های رزمی جنرال اتمیکس پردتور استفاده کرد. پهپادی که سال ۱۹۹۵ معرفی شد و سال ۲۰۱۸ بازنشسته و از خدمت کنار گذاشته شد. پهپادی که توان ۱۴ ساعت پرواز مداوم، ۷۰۰ کیلومتر برد عملیاتی و قدرت حمل بمب داشته و برای عملیات‌های خاص ضربتی استفاده می‌شده است!
به نظر می‌رسد پهپاد شاهد ۱۳۶ دارای برد ۲۰۰۰ کیلومتری است و شاهد ۱۳۱ بردی در حدود ۹۰۰ کیلومتر دارد. همچنین این پهپادها دارای سرجنگی‌هایی به وزن ۵۰ و ۱۵ کیلوگرم هستند.
تصاویری از پهپادهای مختلف در جریان رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
شبکه «فرانس۲۴» در گزارشی تصاویر جدیدی از لحظه حمله موشکی و پهپادی سپاه به مقر گروهک‌ تروریستی حزب آزادی کردستان منتشر کرد. / خبرگزاری دانشجو
بر اثر انفجار‌هایی که پس از سقوط پهپاد‌های انتحاری روسیه در کی‌یف رخ داد، شیشه برخی از منازل محل سقوط تخریب و سقف خانه‌ها آسیب دید.
ساخت تجهیزات پیشرفته‌ی موشکی و پهپادی که چند سال پیش از این وقتی که عکسهایش منتشر میشد، میگفتند این فتوشاپ است. حالا میگویند که پهپاد‌های ایرانی خیلی خطرناک است. چرا به فلان کس میفروشید، به فلان کس میدهید.
موجی از حملات پهپاد‌های کامیکازه (انتحاری) بامداد دوشنبه کی‌یف پایتخت اوکراین را درنوردید و آژیر‌های هشدار را در سرتاسر پایتخت در حالی که مردم به سمت محل کار خود می‌رفتند به صدا درآورد. به گفته مقامات اوکراینی، کی‌یف چهار بار مورد حمله نیرو‌های روسی با استفاده از پهپاد‌های کامیکازه قرار گرفت. حداقل چهار نفر در این شهر کشته شدند.
تصاویری جدید از حملات موشکی و پهپادی سپاه به مقر تروریست‌های تجزیه‌طلب و کومله را ببینید.
تصاویری جدید از هدف قرار گرفتن مواضع تروریست‌های تجزیه‌طلب در اقلیم شمال عراق توسط پهپادهای ایرانی منتشر شده است که در ادامه مشاهده می کنید. قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه، با موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای انهدامی، چندین مقر تروریست‌های تجزیه‌طلب را در اقلیم شمال عراق هدف قرار داد.
دور جدید حملات قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه بر علیه مواضع و مقرهای گروهک‌های تروریستی مستقر در اقلیم شمال عراق از صبح امروز آغاز شده است. بنابر این گزارش در این عملیات‌ها از موشک‌های نقطه‌زن ۳۶۰ نیروی زمینی سپاه و همچنین پهپادهای انتحاری موجود در سازمان رزم این نیرو برای هدف قرار دادن مقرها و اماکن تجمع تروریست‌ها استفاده شده است.
فیلمی از پیشرفته‌ترین پهپادهای جمهوری اسلامی ایران در رژه نیروهای مسلح را مشاهده می‌کنید.
روزنامه لبنانی الاخبار ضمن مصاحبه با یکی از فرماندهان ارشد حزب الله درباره قدرت نظامی مقاومت، تصاویر چند نوع از پهپادهای حزب الله را منتشر کرد.
وب‌سایت شبکه الجزیره در گزارشی در گفت‌وگو با کارشناسان نظامی به این پرسش می‌پردازد که چرا روسیه در جنگ اوکراین از پهپادها استفاده نمی‌کند؟
در جریان تظاهرات مردم در افغانستان در اعتراض به نقض حاکمیت کابل از سوی پهپادهای واشنگتن، معترضان پرچم آمریکا را لگدمال کرده و به آتش کشیدند.
بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ