کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه تصمیمات ارزی بانک مرکزی بر رشد شاخص بورس اثر گذار بود، گفت: به دنبال اتفاقات رخ‌داده در بازار ارز زمینه ورود پول‌های بلوکه‌شده به سمت بازار سرمایه فراهم شد که شاهد افزایش چشمگیر حجم تقاضا در بازار سهام بودیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
همتی نوشت: سعی دارند مثل همیشه با فرافکنی و اینکه «چرا برای کاستن از التهاب بازار ارز در اسفند ۹۸ گفتی تأثیری ندارد»، مسئولیت را به گردن دیگری بیاندازند!
مهدی تارتار پس از پیروزی برابر گل‌گهر، به انتقاد از تصمیمات داور مسابقه پرداخت.
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده تربت حیدریه درباره ضرورت تشکیل کمیته هماهنگی ارز مطابق با تصمیم نشست غیرعلنی ارزی دیروز، گفت که دولت مسئولیت جمع‌بندی جلسه غیرعلنی مجلس درباره ارز را بر عهده دارد.
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: دولت تدابیری چون تشکیل بازار مبادله ارزی را انجام داده و تصمیماتی هم برای بازگرداندن دلارهای ناشی از صادرات فولاد و پتروشیمی اتخاذ شده است.
اهواز - سرپرست سازمان حفظ نباتات گفت: تصمیمات خوبی در زمینه تأمین به موقع نیازهای ارزی خرید نهاده‌های دام اتخاذ شده است و مطمئن هستم به زودی شاهد گشایش‌های بزرگی در این زمینه خواهیم بود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بنده معتقدم امکان کنترل بازار ارز وجود دارد، اما به دلیل اعمال تصمیمات غلط و تکرار اشتباهات گذشته شاهد چالش در بازار ارز هستیم.
دولت در لایحه بودجه سال آینده تصمیماتی درمورد واریز مبالغی به صندوق تثبیت، مالیات شرکت‌های بورسی و مالیات بر ارزش افزوده اخذ کرده است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: مردم دربخش معیشت مشکلاتی دارند وتصمیمات خوبی برای جلوگیری از نوسانات قیمت کالاهای اساسی اتخاذ شده است که برای مدت ۲سال بتوانیم نرخ ارز این کالاها را ثابت نگه داریم.
روزنامه کیهان نوشت: همه ارکان نظام باید برای مقابله با این هجمه پای کار بیایند. کاهش نرخ ارز با تصمیمات فوری سران قوا و نظارت آن‌ها امری شدنی است و نظام اسلامی نشان داده می‌تواند از پس این مشکلات بربیاید.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش جلسه امروز مجلس در بازار ارز باید به صورت شفاف در اختیار نمایندگان و مردم قرار بگیرد تا بدانیم دولت در بازار ارز چه می‌خواهد بکند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود به بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد ارزیابی سیاست ها و اقدامات ارزی دولت پرداختند وقبل از آن در یک جلسه غیرعلنی شنونده سخنان رییس بانک مرکزی درمورد تحولات ارزی اخیر بودند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش این کمیسیون در خصوص سیاست‌ها و اقدامات ارزی دولت سیزدهم را قرائت کرد و از تکرار تصمیمات شکست خورده گذشته در این حوزه خبر داد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید تا زمانی که نرخ ارز به یک ثبات نرسد، فعالان اقتصادی توان تصمیم‌گیری جدید ندارند و حتی تصمیمات روزمره نیز ممکن نخواهد بود.
دبیر کل کانون صرافان با ذکر مواردی به تشریح دلایل‌ بروز نوسان در بازار ارز طی روزهای اخیر پرداخت.
تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس به ویژه حذف ارز ترجیحی، افزایش میزان درآمد‌های مالیاتی و تصمیمات مشابه با عنوان جراحی اقتصاد کشور، لازم است با اقدامات موثر و پیشگیرانه در کاهش تبعات تورمی و فشار‌های اقتصادی بر مردم همراه باشد تا جراحی اقتصادی منجر به قطع عضو نگردد!
تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس به ویژه حذف ارز ترجیحی، افزایش میزان درآمد‌های مالیاتی و تصمیمات مشابه با عنوان جراحی اقتصاد کشور، لازم است با اقدامات موثر و پیشگیرانه در کاهش تبعات تورمی و فشار‌های اقتصادی بر مردم همراه باشد تا جراحی اقتصادی منجر به قطع عضو نگردد! این در حالی است که این روزها، دغدغه مردم نجیب کشورمان به تامین نیاز‌های اولیه تقلیل پیدا کرده است
روند بازار ارز این روز‌ها با کاهش نسبی قیمت‌ها همراه شده است. این در حالی است که از یک سو اخبار مختلف برجامی بر شاخص ارزی اثرگذار است و از سوی دیگر، تصمیمات بازارساز مانع از شکل گیری رفتار‌های هیجانی در بازار ارز شده است.
روند بازار ارز این روز‌ها با کاهش نسبی قیمت‌ها همراه شده است. این در حالی است که از یک سو اخبار مختلف برجامی بر شاخص ارزی اثرگذار است و از سوی دیگر، تصمیمات بازارساز مانع از شکل گیری رفتار‌های هیجانی در بازار ارز شده است.
رئیس شورای شهر تهران گفت: هنوز برنامه نهایی اربیعن اعلام نشده و بودجه آن هنوز مشخص نشده و به صحن نیامده است.
عقب‌نشینی نرخ دلار آزاد به کانال ۲۷هزار تومان در کنار رشد هرچند لاک‌ پشتی نرخ‌ ها در سامانه نیما سبب شده است تا شکاف موجود میان این دو نرخ کاهش پیدا کند. اتفاقی که کارشناسان و تحلیلگران بازار سهام آن را به فال نیک می‌ گیرند و معتقدند دلار تک‌ نرخی به نفع بازار سرمایه است و می‌ تواند شرایط مناسبی برای افزایش سودآوری برخی از صنایع بورسی فراهم کند.
روز سه‌ شنبه ورق بورس برگشت و شاخص کل این بازار پس از دو روز کاهشی، از همان ابتدای معاملات صعودی ظاهر شد و این روند را تا پایان دادوستدها حفظ کرد.
مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا ضمن بازدید از شرکت سایپایدک از نزدیک در جریان فعالیت های این شرکت قرار گرفت و در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد سازمان خدمات پس از فروش سایپا نکاتی در جهت بهبود روند خدمات دهی به مشتریان بیان کرد.
در پی ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع مطالبات برخی از داروخانه‌ها از تامین اجتماعی، بدهی میلیاردی به یک داروخانه در تهران پرداخت شد.
نماینده مردم تبریز در مجلس، گفت: اینکه به معیشت مردم شوک وارد شود و بعد گفتاردرمانی کنند، این کافی نیست. اقدامات اجرایی مناسب باید پشتوانه این اقناع باشد. وگرنه اینکه بیایند در تلوزیون و فضای مجازی صحبت‌های دانشگاهی ارائه دهند به جای اینکه تصمیمات اجرایی خودشان را توضیح دهند، این به چه درد جامعه می‌خورد؟
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به افزایش قیمت دلار، گفت: یکی از دلایل التهاباتی که در بازار ارز و طلا وجود دارد رشد نقدینگی است. تولید نقدینگی به تنهایی در کاهش ارزش پول ملی نقش داشته و دارد. ممکن است ما دو یا سه سال قیمت دلار را سرکوب کرده باشیم ولی یک مرتبه این جهش داشته است و متاسفانه بانک مرکزی هیچ برنامه ای برای کنترل این نقدینگی ندارد .

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ