سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مصرف نوشابه‌ها و قهوه موجب افزایش خطر پوکی استخوان می‌شود بنابراین بهتر است زنان در مصرف این مواد غذایی احتیاط کنند. گنجاندن میوه‌ها و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه نیز می‌تواند خطر بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله پوکی استخوان را کاهش دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در بحبوحه جنگ های گروه های مختلف در هائیتی و کمبود غذا، بیمارستان هائیتی برای درمان کودکان دچار سوءتغذیه تلاش می کند.
در مرکز نگهداری و توانبخشی نیلوفران آبی بوشهر، معلولان مورد ضرب و جرح، اذیت و آزار و بدرفتاری وحشتناک و همچنین سوءتغذیه و وضعیت بد بهداشتی قرار دارند.
مدیرکل سابق: «۵۷ درصد ایرانیان سوءتغذیه دارند» و «حتی رئیس جمهور هم نمی‌تواند به این سوال پاسخ دهد»!
برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد هشدار داد که حداقل ۱۵.۳ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند.
دکتر محمد هاشمی، بیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران می‌گوید: رژیم غذایی اصولی که مبتنی بر مصرف همه گروه های غذایی و عدم حذف وعده های غذایی اصلی در کنار داشتن برنامه تحرکی روزانه است ، کاهش وزن متعادلی بین نیم تا ١ کیلو در هفته را بدنبال خواهد داشت . کاهش وزن سریع و در مدت کوتاه با رژیم های غذایی کم کالری با عوارضی از جمله بروز سوء تغذیه، تحلیل ماهیچه ها و از همه مهم تر، افت سطح متابولیسم بدن همراه است. به این ترتیب نه تنها در ادامه به سختی می توان از رژیم های غذایی نتیجه گرفت بلکه شخص با افزایش وزنی به مراتب بیش از گذشته نیز مواجه خواهد شد. منبع: خبرآنلاین
سازمان ملل اعلام کردند تداوم جنگ داخلی و بحران کنونی در سودان در ماه‌های آینده 19 میلیون نفر از مردم این کشور را در معرض گرسنگی شدید قرار می‌دهد.
این مومیایی ابتدا در سال ۱۹۱۶ در ادفو کشف شد و تا همین اواخر در زیرزمین موزه مصر در قاهره نگهداری می‌شد. این جسد با استاندارد بالایی مومیایی شده بود که نشان می‌دهد پسر از موقعیت اجتماعی بالایی برخوردار بوده و هیچ نشانه‌ای از بیماری یا سوء تغذیه در او وجود نداشت.
بیماری سل اشتها را کاهش و مصرف انرژی را افزایش می‌دهد و همین موضوع باعث لاغری می‌شود. در حالی که باید توجه کرد افراد کم وزن در معرض ابتلا به سل فعال هستند.
هیچ‌کسی از داشتن چهره‌ای زیبا که آثار خستگی و سوءتغذیه در آن نیست، بدش نمی‌آید و تقریباً همه آدم‌ها، چه مرد باشند و چه زن و چه پیر یا جوان از داشتن اندام متناسب لذت می‌برند و دوست دارند با چند ترفند کوچک غذایی، جذاب‌تر هم بشوند.
این مومیایی ابتدا در سال ۱۹۱۶ در ادفو کشف شد و تا همین اواخر در زیرزمین موزه مصر در قاهره نگهداری می‌شد. این جسد با استاندارد بالایی مومیایی شده بود که نشان می‌دهد پسر از موقعیت اجتماعی بالایی برخوردار بوده و هیچ نشانه‌ای از بیماری یا سوء تغذیه در او وجود نداشت.
بچه‌هایی را می‌شناسد که افسرده شده‌اند؛ کسانی که بدون اغراق در طول یک ماه حتی یک متر هم جابه‌جا نمی‌شوند و باید به تمام مشکلات‌شان سوءتغذیه و ناتوانی مالی در خرید دارو‌ها را هم اضافه کرد: «شب سیزده به در، یکی از مددجویان ضایعه نخاعی که دچار افسردگی شدید است برای بار دوم قرص مصرف کرده بود در حالی که تنها آرزویش ویلچر برقی است. با مسوولیت خودم با اورژانس تماس گرفتم و خوشبختانه نجات یافت. ده‌ها و صد‌ها مورد اینچنینی وجود دارد و یکی از مهم‌ترین مشکلات معلولان در کنار معیشت، نداشتن تفریح است.»
برزیل به دلیل مرگ کودکان یانومامی بر اثر سوء تغذیه وضعیت اضطراری اعلام کرد.
هنوز دلیل قطعی ابتلا به کبد چرب غیر الکلی مشخص نیست؛ ولی محققان احتمال می‌دهند سن، اضافه وزن، دیابت و کلسترول بالا، مهمترین عوامل خطر این عارضه باشند. علل دیگر کبد چرب غیر الکلی استفاده از دارو‌های مختلف، هپاتیت، بیماری‌های خود ایمنی یا بیماری‌های کبدی ارثی، کاهش سریع وزن و سوء تغذیه هستند.
در مواقعی ممکن است ریزش مو نه به دلیل خارجی، بلکه به دلیل رژیم غذایی اشتباه ایجاد شود؛ پس باید توجه داشته باشید اگر مو‌های شما بدون هیچ دلیلی در حال ریزش هستند، این نشان می‌دهد بدن شما از نظر برخی مواد مغذی دچار سوء تغذیه شدید شده است؛ بنابراین باید ویتامین و غذا‌های ضد ریزش مو را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از ریزش مو جلوگیری کنید.
دبیر علمی هجدهمین همایش اورژانس‌ها گفت: در حال حاضر کمبود آهن و ویتامین «آ» در کودکان و زنان باردار بسیار شایع است و سوء تغذیه شاخص‌های سلامت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
ازجمله علائم آسیب‌سازی رفاه اجتماعی، گسترش فاصله طبقاتی، توزیع نامتعادل درآمد و ثروت است که خود منجر به فزونی جمعیت زیـرخط فقر و سوءتغذیه می‌شود.
سازمان های بین المللی زنگ خطر را درباره سوء تغذیه کودکان در کشور آفریقایی سودان به صدا درآورند.
سوءتغذیه در زنان چه عوارضی به دنبال دارد؟
سوءتغذیه کودکان همیشه در افغانستان یک مشکل بوده است. با این حال، یونیسف می‌گوید که وضعیت در سال گذشته تحت حکومت طالبان بدتر شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ