ازجمله علائم آسیب‌سازی رفاه اجتماعی، گسترش فاصله طبقاتی، توزیع نامتعادل درآمد و ثروت است که خود منجر به فزونی جمعیت زیـرخط فقر و سوءتغذیه می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فقر و شکاف طبقاتی که جامعه ما با آن رو‌به‌روست، تبعات و نتایجی را به دنبال دارد که صرفا در مسائل معیشتی و زندگی روزمره خلاصه نمی‌شود بلکه می‌تواند در دراز مدت آثار زیان‌بار اجتماعی و فرهنگی را به دنبال داشته باشد.
رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا معتقد است که اگر رئیس جمهور سابق این کشور به کاخ سفید برگردد، دیگر کشوری به نام آمریکا وجود نخواهد داشت.
فرمانده کل سپاه افزود: با گسترش اسلام، امر به معرف و نهی از منکر اقامه می‌شود. باطل از جنس عدم است و وقتی حق باشد، باطل وجود نخواهد داشت. راه جامعه ما برای سعادت، اسلامی شدن است. کشورهایی که به دنبال ظلم هستند، سرانجام فرومی‌پاشند.
دختر ساموئل اتوائو در حال تنظیم شکایتی از اوست که در آن یک سال حبس برای ستاره سابق بارسلونا درخواست شده است.
«تفاوت بین هزینه‌های واقعی زندگی و درآمد‌ها نه تنها منجر به کوچک شدن سفره مردم می‌شود، بلکه به افزایش نارضایتی‌های عمومی و اجتماعی نیز دامن می‌زند. شهروندان، در تلاشند با کمک شغل دوم از پس وضعیت تورم بر آمده و هزینه‌های زندگی را تامین کنند. اما کارمندی که روزی ۱۰ تا ۱۵ ساعت کار می‌کند، به سرعت فرسوده و بیمار می‌شود و توانایی کار کردن خود را از دست می‌دهد.»
طاووس درباره مرگ برادرش می‌گوید: سه روز بود وسط هال افتاده بود. با چشم باز. فقط سقف را نگاه می‌کرد. رویش پتو کشیدم تا سردش نشود. صبح‌ها هم توی دهانش دو تا لقمه کوچک می‌گذاشتم، نمی‌خورد. کمی چای در گلویش می‌ریختم آن را هم قورت نمی‌داد و چای از دهانش برمی‌گشت. خیلی دل‌نازک بود. فکر کردم قهر کرده.
روند تاریخی نشان می‌دهد که حداقل حدود ۶۰۰ سال از علم دنیا عقب افتاده‌ایم. من این جمله انیشتین را به یاد می‌آورم که می‌گوید: «به هنگام مواجه شدن با مشکلات اساسی نمی‌توانیم از همان سطح تفکری که مشکلات را به وجود آورده، توقع داشته باشیم آن را حل کند.» بدون رودربایستی وزرایی که در این چهل سال بوده‌اند اکنون نمی‌توانند مشکلات کشور را حل کنند، چون اگر می‌توانستند تا الان حل کرده بودند.
پاندمی کرونا فقط شیوع یک بیماری جسمی نبود. حادثه‌ای بزرگ بود که بشر را در سراسر کره خاکی زمین گیر کرد. کرونا مثل طاعون قرون وسطی بود که همه جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، روانی، فردی و خانوادگی مردم دنیا را تحت تاثیر قرار داد.
استفاده از موادغذایی آهن دار (نظیر جگر، گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، عدس و لوبیا)، عدم نوشیدن چای یک ساعت قبل از مصرف غذا و یک تا دو ساعت بعد از آن، مصرف سبزی همراه با غذا می‌تواند به افزایش ذخیره آهن بدن کمک کند.
رئیس‌جمهور در افتتاح مرکز جامع سرطان بیمارستان برکت گفت: فقر با وجود چنین ظرفیت‌های گسترده‌ و نیروی کارآمد، زیبنده کشورمان نیست.
نمایندگان در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام (ره)، تاکید کردند که در راستای رفع هر گونه فقر و محرومیت تا گسترش تمدن اسلامی از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهند کرد.
مصطفی داننده نوشت: کاش فقر و نداری هم حجاب یا ترانه من ارازل بومه بود تا کمی به تریج قبای حضرات برمی‌خورد. کاش یکی پیدا می‌شد شما را اخراج می‌کرد.
یک اقتصاددان گفت: بسیاری از معضلات ریشه در تصمیمات مدیریتی دارد. عدم ثبات سیاست ها، قوانین و مقررات مزاحم سرراه تولیدات صنعتی، کشاورزی و دامی کشور و... سبب شده تا سرمایه زیادی از بین برود.
نیم فصل اول بیست و دومین دوره رقابتهای لیگ برتر در شرایطی به پایان رسید که بخش عمده ای از بازیها بدون گل خاتمه یافت و مهاجمان میلیاردی هم راه دروازه‌ها را گم کرده بودند!
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهم‌ترین اقدامات شهید سلیمانی را شکست دوگانه‌سازی‌های کاذب دشمن دانست و گفت: شهید سلیمانی در دوگانه فقر و غنا جانبدار مستضعفین بود.
علیرضا عباسی با اشاره به اینکه بر اساس شاخص گرسنگی، اسپانیا و انگلیس از نظر فقر وضعیت بدتری نسبت به ایران دارند، گفت: آن‌ها جهان اول هستند! آن‌ها روی شاخص فقر نسبی کار می‌کند.
دو عامل مهم در پدیده کودک‌همسری موثر است و آن دو عامل فقر اقتصادی و فقر فرهنگی را شامل می‌شود. در گذشته خانواده‌ها معتقد بودند که دختر از یک سنی که می‌گذرد باید ازدواج کند، اما الان خانواده‌ها فرزندان کودک خود را به خانه بخت می‌فرستند تا مشکل اقتصادی‌شان کمتر شود. در واقع این خانواده‌ها که در نواحی خاصی از کشور زندگی می‌کنند یا فرهنگ‌شان ضعیف است یا به لحاظ مالی مشکلات زیادی دارند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: صنعت بیمه وبیمه ایران می تواند باطراحی وگسترش بیمه‌های جدید درچارچوب برنامه هفتم توسعه به کاهش فقر درکشور کمک کند.
آیت الله نوری همدانی، مبارزه با فقر، بی عدالتی و بالا بردن سطح آگاهی مردم را یکی از اصلی ترین برنامه های نظام مقدس اسلامی بیان نمود و در ادامه افزودند: مسئولان و دست اندرکاران نظام باید برای ریشه کردن نمودن این معضلات تمام تلاش و سعی خود را به کار برده و آرمان های انقلاب را در جامعه پیاده نمایند.
در روستای اهون منطقه بشاگرد مادری با چند فرزند فاقد شناسنامه زندگی می کنند که دچار فقر شدید و بیماری اند. آنها نیاز ضروری به همیاری مردم و مسوولین امر برای درمان بیماری و بهبود وضعیت زندگی شان دارند. بشاگرد منطقه ای محروم و دور افتاده در شرق استان هرمزگان است که بسیاری از خانواده ها در آنجا درگیر فقرند. / عکس : فهیمه خواهی
گروهی از از بانوان محجبه یزدی به ادعای یک روحانی در خصوص ارتباط فقر و بدحجابی اعتراض کردند.
یک عضو پارلمان اقلیم کردستان عراق از افزایش میانگین فقر و بیکاری در شهرهای این منطقه در شمال عراق خبر داد.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۴۹ میلیون و ۴۰۶ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۷۶۳ تن از ایشان وخیم است.
در این بازی دوستانه اتفاقی عجیبی رخ داد و بعد از زمین افتادن یکی از بازیکنان تیم سوئیسی درگیری‌ها میان بازیکنان دو تیم بالا گرفت و زد و خورد شکل گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ