رودسر- مدیر جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر لزوم تقویت صنایع تبدیلی فندق با جذب سرمایه گذاران گفت: اعتبارات خوبی در زمینه صنایع تبدیلی و سایر خدمات کشاورزی اختصاص یافته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان گروه تحقیقات هیوارد دانشگاه بولدر کلورادو در یک دستاورد جدید از ماده نوین فوتومکانیکی رونمایی کردند که می تواند با تبدیل انرژی نور به فعالیت مکانیکی انقلابی در صنایع مختلف ایجاد کند.
سفیر ایران در گینه گفت: تلاش خواهیم کرد از مجموع توانایی های کشور در تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی مخصوصا دانش فنی و مهندسی و شرکت های دانش بنیان که توانایی بالایی است در آفریقا استفاده شود
قطعات کشاورزی باید بهم پیوسته شوند تا قیمت تمام شده محصولات نهایی در صنایع تبدیلی رقابتی شود؛ علاوه بر اینکه نوسازی تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی از دیگر ضروریات این بخش است.
اجرای نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در دو فاز، کشور را ۱۰۰ درصد از واردات این مواد بی‌نیاز می‌کند و صرفه‌جویی ارزی به همراه خواهد داشت.
۳۰ درصد از محصولات کشاورزی در ایران تبدیل به ضایعات می‌شود. با کاهش یک میلیون تن ضایعات سبزی و صیفی، امکان افزایش صادرات تا حدود ۵ میلیون تن فراهم می‌شود.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ضمن اشاره به اینکه صدور ضمانت نامه جایگزینی برای وثیقه جهت اخذ تسهیلات است می گوید که تامین مالی تبدیل به اصلی ترین مشکل واحدهای صنعتی شده است.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ضمن اشاره به اینکه صدور ضمانت نامه جایگزینی برای وثیقه جهت اخذ تسهیلات است می گوید که تامین مالی تبدیل به اصلی ترین مشکل واحدهای صنعتی شده است.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی از تدوین برنامه راهبردی حوزه صنایع تبدیلی و غذایی کشور خبر داد.
آیا هاب‌های پتروشیمی ایران، به شهرهای سوخته تبدیل می‌شوند؟ آیا صدها‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در شرکت‌های پتروشیمی، فدای سودآوری چند انحصارگر (مثلا در تولید یوتیلیتی) می‌شود؟ آیا ناقوس مرگ پتروشیمی‌ها با ناکارآمدی مدیران بالادستی، به‌‌‌‌‌‌صدا در می‌آید؟ روی پل اقتصاد و صنعت، چه کسی ایستاده است و در صدد تخریب چیست؟
رشت- معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از ثبت جهانی ۴ شهر ایران در حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: هر خانه ایرانی به یک کارگاه صنایع دستی تبدیل شود.
مراغه- سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: راه اندازی و رونق صنایع تبدیلی می تواند موجب کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، اشتغالزایی و افزایش درآمد در بخش کشاورزی شود.
در حوزه کشاورزی و دامپروری مشکل جدی وجود دارد زیرا اولویت وزارت جهاد کشاورزی تولید محصولات رقابتی و توسعه صنایع تبدیلی نیست.
یک کارشناس حوزه اقتصاد گفت: قیمت غیر رقابتی محصولات کشاورزی هزینه زیادی به زنجیره تولید تحمیل می کند؛ بنابراین نمی توان انتظار توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را در کشور انتظار داشت.
بازیافت آئودی در یک کارخانه اروپایی را ببینید. بازیافت فلز یکی از انتخاب های محبوب صنایع جهان است.
اصفهان- رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای شهر پیگیر انتقال صنایع آلاینده از اصفهان و تبدیل این کلان‌شهر به قطب فناوری و صنایع سبز در ایران است.
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با کارمزدهای متنوع پرداخت شد.
سعید جمالی گفت: در پرتفوی سهام عدالت، سهام خودروسازان نیز وجود دارد. تا سال گذشته وضعیت گروه خودرویی تفاوت قابل توجهی با سایر گروه‌های بازار داشت و اکثر سهامداران چشم‌انداز مثبتی برای صنعت خودرو متصور نبودند. اما بعد از عرضه خودرو در بورس کالا و سودده شدن ایران خودرو در دوره ۹ ماهه، انتظار می‌رود خودروسازان نیز همانند سایر صنایع بورسی، به صنعتی سودآور تبدیل شود و ذینفعان خود را منتفع کنند. بخش قابل توجهی از جمعیت کشورمان، دارندگان سهام عدالت هستند و سودآور شدن صنعت خودرو به نفع سهامداران عدالت هم خواهد بود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به راه اندازی قرارگاه صنایع فرهنگی گفت:پروژه یوز باید به نماد اقتدار تبدیل شود.
بیرجند- خراسان جنوبی با ۹۸ درصد تولید عناب ایران به عنوان پایتخت انحصاری این محصول مطرح است اما به دلیل خام فروشی و نبود صنایع تبدیلی سود دسترنج کشاورزان به جیب دلالان می‌رود.
صادرکنندگان محصولات کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی از پیمان‌سپاری ارزی معاف شوند .
مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و غذایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۹۸ درصد صنعت غذایی کشور اعم از تولید، صنایع تبدیلی و صادرات متعلق به بخش خصوصی است.
گرگان- صنعت شترداری ظرفیتی کارآفرین و ارزآور بوده و سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی آن می تواند این صنعت را به گنجینه ای از محصولات متنوع تبدیل و خشکسالی را از تهدید به فرصت بدل کند.
کاشمر ـ نماینده مردم شهرستان کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ بر ایجاد صنایع تبدیلی برای معادن منطقه ترشیز در خراسان رضوی تاکید کرد.
تبریز- انگور ملکان با اسم و رسم دیرینه همچنان مرزها را در می نورد و کام مردم را شیرین می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ