اگر حضرات از اطاق‌های دربسته تصمیم‌گیری‌ها خارج شوند و از حقوق و مزایای ویژه خود بگذرند و در میان مردم و هم‌سطح با مردم درآمد داشته باشند و با ادارات به مثابه افراد عادی فاقد رانت و جایگاه مسئولیتی مراجعه کنند، به این واقعیت پی خواهند برد که نارضایتی در جامعه فراوان است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روشی که مسئولان ایرانی در برابر طالبان درپیش گرفته‌اند نیز به این گروه برای بالابردن طمع ورزی‌های خود کمک می‌کند. علاوه بر موارد دیگر، اگر فقط به ماجرای حقابه ایران از هیرمند توجه کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که مسئولان ایرانی با این حق کشورمان بطور جدی برخورد نکرده‌اند. آن‌ها وعده دادند در صورت استنکاف طالبان از تحویل حقابه ایران، به فشار متوسل خواهند شد.
نه حقابه هیرمند را داده، نه ستیز علیه فقه جعفری و شیعیان و هزاره‌ها را متوقف کرده، نه در مرز‌های ما از اقدامات خلاف قانون دست برداشته، نه انتخابات برگزار کرده و نه دست از تبعیض و تضییع حقوق مردم برداشته است. حضرات بدانند طالبان امروز همانست که در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی را به شهادت رسانده با این تفاوت که امروز چهره واقعی مزدور آمریکا بودنش از هر زمان دیگری آشکارتر شده است.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با شیوه‌ای که ما در پیش گرفته‌ایم. با این که خود را نیازمند اقناع آحاد مردم نمی‌دانیم، معلوم نیست فردایی که بخواهیم به توجیه مردم کلمات را شمار کنیم، گوش شنوایی خواهیم یافت یا خیر. همین امروز هم کلی دیر شده است چه رسد به فردا‌هایی که در راه است و به ازای هر روز به اندازه چند روز اعتماد عمومی تراش می‌خورد.
گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی و همچنین، گزارش شور دوم کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهادرمورد طرح تأسیس سازمان ملی اقامت نیز در دستور کارجلسات علنی این هفته مجلس شورای اسلامی است.
به نظر می‌رسد که مسئولان فضای اینترنت کشور باید برای همیشه نسبت خود را با مافیای فیلترشکن مشخص کرده و در اقدامی صریح، به این محدودیت‌های بی‌نتیجه که فقط جیب عده‌ای خاص را پر کرده، پایان دهند.
مسئولان در زمانی که امکان حل مشکلات و رفع موانع موجود بر سر راه برجام وجود داشت، با ملاحظه کاری‌های سیاسی و گرفتار «توهم تضعیف» بودن، از در میان گذاشتن مطالب با مردم خودداری کردند و قصور ناشی از چنین توهمی موجب موفقیت مخالفین برجام و تحمیل آنهمه تحریم بر کشور و ملت شد.
اگر امروز مسئولان نظام جمهوری اسلامی در بالاترین سطوح، خود را درگیر این سؤال می‌بینند که با معضل کشف حجاب چه کنیم و لایحه برای آن تنظیم می‌کنند، به این دلیل است که در طول سال‌های متمادی هرگز گوش شنوائی برای شنیدن هشدار‌های ناصحان دلسوزی که خطر تهاجم از درون را گوشزد می‌کردند، نداشتند.
مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید با تصحیح خطای محاسباتی گذشته خود که در تعامل با طالبان داشتند، با توطئه جدید این گروه هوشیارانه برخورد کنند. طالبان می‌خواهند مسئولان ایرانی در زمین آن‌ها بازی کنند تا توطئه درگیر شدن در مرز‌های شرقی محقق شود.
وزیر و مدیران ارشد وزارت امور خارجه، سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صبح امروز (شنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.این دیدار در آستانه برگزاری گردهمایی سراسری روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور انجام شد.
کیهان نوشت: برای راستی‌آزمایی آزادی شرکت در انتخابات ایران کافی است نه به صفحه رأی شناسنامه مردم عادی وکارمندان رسمی دولت، بلکه یک نگاه به شناسنامه مدیران سطوح میانی این نظام جمهوری اسلامی داشته باشید تا ببینید چند درصد از این مدیران در انتخابات مختلف شرکت داشته‌اند تا قدرت انتخابات آزاد در جمهوری اسلامی را با نظام‌هایی که در قانون اساسی آن‌ها تهدید به تحریم‌هایی اجتماعی شده است مشاهده کنید!
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: کارنامه طالبان نشان می‌دهد این گروه به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و مسئولان نظام جمهوری اسلامی و کشور‌های همسایه باید تا دیرتر نشده در سیاست خود نسبت به این گروه تجدید نظر اساسی نمایند. بی‌عملی در برابر طالبان، برای آینده منطقه خطرناک است.
مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب دیدار کردند.
تفاهم‌نامۀ همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران و بنیاد ملی نخبگان با حضور جمعی از مسئولان دو نهاد منعقد شد.
سر کیف از این تصویر شکل گرفته که به خیابان می‌روم به اولین مغازه‌ای که می‌رسم همه آن تصاویر خوشایند مثل متروپل در برابر واقعیت، به لحظه‌ای فرو می‌ریزند و امیدم زیر آوار آن‌ها له می‌شود. می‌بینم آنچه به شتاب درحال حرکت است گرانی است، تورم است، نزول لحظه به لحظه ارزش پول ملی است.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: متولیان سیاست خارجی کشورمان باید به حساسیت نفوذ روزافزون رژیم صهیونیستی در کشور‌های اطراف ما توجه کافی داشته باشند. اکنون حلقه محاصره تقریباً کامل است. علاوه بر شرق و جنوب و غرب و شمال غرب، حتی در اقلیم کردستان عراق هم صهیونیست‌ها پایگاه دارند.
جمهوری اسلامی نوشت: مسئولان باید بدانند که آرامش کنونی فقط در صورتی ادامه خواهد یافت و از آرامش نسبی بودن به آرامش مطلق تبدیل خواهد شد که در روش حکمرانی در همان زمینه‌ها که موجب انباشت نارضایتی‌ها شده تجدید نظر اساسی کنند. بار‌ها نوشتیم و تذکر دادیم که این نوع آرامش‌ها به مثابه زیر خاکستر رفتن آتش است.
خدا کند، مسئولان محترم براساس این تحلیل‌ها تصمیم نگرفته باشند و الا با آشکار شدن میزان اتقان و اعتبار آن، نتیجه‌اش هم معلوم است. گرچه وضع بازار و اوضاع جاری می‌گوید انگار بی‌اثر از این تحلیل‌ها نیستد آنانی که باید تصمییم بگیرند!
مسئولان و مدیران نظام اگر با درایت بتوانند عکس‌العمل‌های خشن، عصبی و فاقد تدبیر را کنترل و مدیریت کرده و به این اعتراضات از زاویه فرصتی برای اصلاح نگاه کنند، خواهند توانست معترضین را به آرامش دعوت کرده و از وارد آمدن شوک‌های بعدی به جامعه جلوگیری کنند.
مسئولان بدانند که گفته‌ها شان شلیک در خلا نیست. شاید آنان بر" سبیل مطایبه"، شوخی، شوخی حرفی بزنند، اما مردم جدی، جدی می‌گیرند.
آنچه در فکر و سخن این دست مسئولان، «اینترنت ملی» یا «طرح صیانت» خوانده می‌شود، در واقع «حصر عمومی» یک ملت است و «بانیان» و «حامیان» باید بدانند که نمی‌توان یک ملت را، آن هم به بزرگی و آزادی‌خواهی ملت شریف ایران، حتی با برچسب ناچسب «ملّی»، «محصور» ساخت.
جمهوری اسلامی در سرمقاله خود توصیه‌ها وهشدار‌هایی خطاب به مسئولان کشور ارائه کرده است.
روزنامه جمهوری‌اسلامی در یادداشت امروز خود به مسئولان هشدار داد که تصور نکنند با فروکش کردن اعتراضات، نارضایتی‌ها تمام شده است بلکه مانند خاکستری زیر آتش است که با جرقه کوچک شعله‌ور می‌شود.
دبیر کل حزب الله گفت: ما در ۴۰ سال گذشته، در خدمت مردم بودیم، از مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گرفته تا مسائل سیاسی و خدماتی. باید از برادران سوری و مسئولان جمهوری اسلامی تشکر کنم که سی ۴۰ سال از ما حمایت کردند؛ به ویژه از برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از روز نخست، در اردوگاه‌ها در کنار ما بودند.
هم دانش و اقتصاد کشور و هم دفاع کشور و امنیت آن را تقویت می‌کنیم. هم انسجام و وحدت ملی باید رعایت شود و هم تنوع آرا و گرایش‌های گوناگون. یکی از این مشورت‌های غلط، این است که می‌گویند روی مردم ایران برای مقابله با نظام اسلامی حساب کنید!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ