روزنامه جمهوری‌اسلامی در یادداشت امروز خود به مسئولان هشدار داد که تصور نکنند با فروکش کردن اعتراضات، نارضایتی‌ها تمام شده است بلکه مانند خاکستری زیر آتش است که با جرقه کوچک شعله‌ور می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تردید نباید کرد که زمان تجدید نظر در سیاست تعامل خوشبینانه با طالبان فرا رسیده و ما باید اولاً در مورد اجازه ورود به اتباع افغانستان با احتیاط شدید عمل کنیم، ثانیاً ساماندهی آنان در داخل کشور و نظارت کامل، دقیق و بدون اغماض بر آنان را به بالاترین سطح ممکن برسانیم.
جمهوری اسلامی نوشت: ورود و خروج غیرقانونی مهاجران، سبب پایین آمدن ضریب امنیت در مرز‌ها می‌شود و مشکلات امنیتی و سیاسی بسیاری برای کشور ایجاد می‌کند.
نه حقابه هیرمند را داده، نه ستیز علیه فقه جعفری و شیعیان و هزاره‌ها را متوقف کرده، نه در مرز‌های ما از اقدامات خلاف قانون دست برداشته، نه انتخابات برگزار کرده و نه دست از تبعیض و تضییع حقوق مردم برداشته است. حضرات بدانند طالبان امروز همانست که در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی را به شهادت رسانده با این تفاوت که امروز چهره واقعی مزدور آمریکا بودنش از هر زمان دیگری آشکارتر شده است.
دولتمردان باید از حصاری که خود را در آن محصور کرده‌اند خارج شوند و به توصیه‌های افراد دلسوز توجه و عمل کنند. اینکه علیرغم وجود انواع فساد‌ها در بدنه دستگاه‌های مدیریتی هنوز مسئولان تمام مشکلات و موانع را به دشمنان نسبت می‌دهند، نشان دهنده محصور بودن آنان در دایره توهماتی است که هیچ ربطی به واقعیت‌های موجود در جامعه ندارند. شرط موفقیت حکمرانان در سالم‌سازی جامعه، خارج شدنشان از این حصار و همراه شدن با واقعیت‌های جامعه است.
دولتمردان باید از حصاری که خود را در آن محصور کرده‌اند خارج شوند و به توصیه‌های افراد دلسوز توجه و عمل کنند. اینکه علیرغم وجود انواع فساد‌ها در بدنه دستگاه‌های مدیریتی هنوز مسئولان تمام مشکلات و موانع را به دشمنان نسبت می‌دهند، نشان دهنده محصور بودن آنان در دایره توهماتی است که هیچ ربطی به واقعیت‌های موجود در جامعه ندارند. شرط موفقیت حکمرانان در سالم‌سازی جامعه، خارج شدنشان از این حصار و همراه شدن با واقعیت‌های جامعه است.
وزیر اطلاعات با قدردانی از اقدام مستقلانه آلبانی و دیگر کشورهای اروپایی، به همه کشورهایی که در مورد جمهوری اسلامی ایران خیال خام در سر می‌پرورانند و در اغتشاشات اخیر نقش داشتند، هشدار داد و گفت: امنیت موضوعی نیست که ایران بر سر آن معامله کرده و یا نسبت به آن کوتاه بیاید.
باور کنند حضرات که حال جامعه ناخوش است. از ناخوش احوال هم نمی‌توان امید کار‌های بزرگ داشت. معیشت مردم را تامین کنید، معادِ خودشان را تضمین خواهند کرد. بسیاری از این رفتار‌های ناروای اجتماعی و سویه‌های سیاه گریز از معارف و معرفت‌ها هم به همین شلوغی بازار گرانی برمی‌گردد. نانِ مردم را تأمین و تضمین کنید، بسیاری از نابسامانی‌های اخلاقی و رفتاری اصلاح می‌شوند. نان، با ایمان رابطه تنگاتنگ دارد.
همه موفقیت‌ها باید در زندگی روزمره مردم، نمود عینی داشته باشند چنان که ناکامی‌ها اولین بروز و ظهورشان در سفره مردم است. وقتی مرغ گران می‌شود، جایش سر سفره‌ها خالی می‌ماند و همه متوجه می‌شویم در فراوانی آن هم حضورش را بر سفره درک می‌کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: زیردریایی هسته ای آمریکا با هشدار نیروی دریایی، به روی آب آمد و مسیر خود را تغییر داد.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل هشدار داد: جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود را برای دفاع از خود بر اساس قوانین بین‌المللی محفوظ می‌دارد و اقدامات قاطعی را برای حفاظت از نیروها، منافع و تأسیسات خود در برابر هرگونه تهدید یا اقدام غیرقانونی که توسط ایالات متحده یا دیگران انجام شود، اتخاذ خواهد کرد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همسایگان ما حسن همجواری با نیاکان خود را فدای وسوسه صهیونیست‌ها نکنند.
عباس صالحی درباره پیامد‌های منفی مسمومیت دانش‌آموزان دختر، هشدار داد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: علیرغم آنکه رئیس جمهور شعار می‌دهد «ما مثل دولت قبل مسائل اقتصادی را به برجام گره نخواهیم زد»، واقعیت‌ها نشان داده که در عمل، بند ناف دولت نه‌تنها به برجام بلکه به دلار نیز متصل است و باید هرچه سریعتر راه‌حلی برای آن پیدا شود.
این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به حمله اخیر در سفارت باکو در تهران، مدعی شد به دلیل «وضعیت ناپایدار» در جمهوری اسلامی ایران و «حمله تروریستی» علیه ماموریت دیپلماتیک جمهوری آذربایجان، به شهروندان توصیه می‌شود جز در صورت لزوم از سفر به ایران بپرهیزند. باکو افزود: به کسانی که سفر می‌کنند توصیه می‌شود احتیاط بیشتری را به کار ببندند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سخنرانی در اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو شورای همکاری اسلامی پیشنهادی ابتکاری حاوی سه راهبرد با عنوان «جهان اسلام؛ همبستگی برای صلح و توسعه پایدار» ارائه و تبیین کرد و همچنین نسبت به تبعات بلند مدت هرگونه تصمیم احساسی از سوی جمهوری آذربایجان پس از حادثه اخیر به این کشور هشدار داد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: متولیان سیاست خارجی کشورمان باید به حساسیت نفوذ روزافزون رژیم صهیونیستی در کشور‌های اطراف ما توجه کافی داشته باشند. اکنون حلقه محاصره تقریباً کامل است. علاوه بر شرق و جنوب و غرب و شمال غرب، حتی در اقلیم کردستان عراق هم صهیونیست‌ها پایگاه دارند.
فرمانده کل ارتش با بیان این که «مقامات فاسد رژیم صهیونیستی به دلیل اختلافات سیاسی و بحران داخلی به یاوه‌گویی روی‌آورده‌اند»، گفت: به هر مبدا که از آن تعرضی علیه امنیت منافع جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد یا کمکی به رژیم صهیونیستی ارائه شود، پاسخ پشیمان کننده خواهیم داد.
علیرضا سلیمی در تذکری شفاهی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «به مسئولان چینی و رئیس‌جمهور چین هشدار می‌دهم که فریب عروسک‌های کوکی کشور‌های حاشیه خلیج فارس را نخورند. رئیس‌جمهور چین در این سفر نشان داد بیش از آنچه تصور می‌شد ساده است. جزایر سه‌گانه ایرانی بوده، هست و خواهد بود و هرکسی بخواهد نسبت به این موضوع ورود کند با برخورد قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد».
جمهوری اسلامی نوشت: مسئولان باید بدانند که آرامش کنونی فقط در صورتی ادامه خواهد یافت و از آرامش نسبی بودن به آرامش مطلق تبدیل خواهد شد که در روش حکمرانی در همان زمینه‌ها که موجب انباشت نارضایتی‌ها شده تجدید نظر اساسی کنند. بار‌ها نوشتیم و تذکر دادیم که این نوع آرامش‌ها به مثابه زیر خاکستر رفتن آتش است.
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص ادعای انهدام یک فروند پهپاد ایرانی توسط نیرو‌های آمریکایی در اقلیم شمال عراق گفت: آمریکایی‌ها نسبت به پهپاد ایرانی اقدام داشته باشند، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به این اقدام خصمانه پاسخ خواهند داد و این حق مقابله و انتقام را برای خود محفوظ می‌دانیم.
امروز به هشدار باید گفت، حذف نشانه‌های ملیت - چون حذف تصویر تخت جمشید از ایران چک‌های ۱۰۰ هزارتومانی و… - به افزایش رویکرد به دین و مذهب نمی‌انجامد بلکه تعلق مردم به هویت و چهارچوبه شناختی خویش را به شدت فروخواهد کاست .
به این نتیجه نمی‌رسید که بد جوری به خاکی زده‌ایم و راه را اشتباه می‌رویم؟ حتی غبار بلند شده به هوا هم ما را به تأمل وانمی‌دارد که زمین را اشتباه گرفته‌ایم. باید به فریاد، هشدارمان داد که، هیچ عاقلی برای دشمن سرباز تربیت نمی‌کند، ولی ما با سخاوتِ تمام، این کار را انجام می‌دهیم.
حفظ موجودیت عزتمندانه ملت شریف ایران و تمامیت ارضی و استقلال کشور عزیزمان، خط قرمز فرماندهان و دلاوران از جان گذشته جمهوری اسلامی به ویژه «دریادلان نیروی دریایی سپاه» است و ما در برابر هر گونه تهدید و فتنه انگیزی دشمن بسیار حساس هستیم و برای پاسخگویی قاطع و پشیمان کننده لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان طی اطلاعیه ای به هموطنان که قصد سفر به این کشور دارند هشدار داد ویزای گردشگری بلغارستان دریافتی از طریق آژانس های گردشگری برای تور وارنا مختص استفاده در این شهر و در محدوده های در نظر گرفته شده است و امکان استفاده از این ویزا برای سفر به دیگر شهرهای بلغارستان وجود ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ