روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با شیوه‌ای که ما در پیش گرفته‌ایم. با این که خود را نیازمند اقناع آحاد مردم نمی‌دانیم، معلوم نیست فردایی که بخواهیم به توجیه مردم کلمات را شمار کنیم، گوش شنوایی خواهیم یافت یا خیر. همین امروز هم کلی دیر شده است چه رسد به فردا‌هایی که در راه است و به ازای هر روز به اندازه چند روز اعتماد عمومی تراش می‌خورد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آغاز فصل تابستان، فریاد تشنگی و بی‌آبی مردم خوزستان را بار دیگر بلند کرد. هنوز نیمه اول فصل گرم سال نگذشته که باز هم مناطقی همچون ملاشیه در شهر اهواز، روستا‌های غیزانیه و برخی دیگر از روستا‌های شهرستان باوی خوزستان دچار بی‌آبی شده‌اند.
با مرور برخی از اخبار از جمله بررسی اردوگاه منفقین در آلبانی این سوال مهم مطرح می شود که چه عاملی باعث شده است که شاهد تغییر رویکرد کشورهای غربی و عربی نسبت به سیاستهای بین المللی جمهوری اسلامی ایران باشیم؟چرا کشورهایی که تا دیروز حمایت تمام عیاری از برخی از دشمنان  مرز و بوم مانند گروهک تروریستی منافقین داشتند حاضر شدند با تغییر رویکرد وارد تعامل با جمهوری اسلامی ایران شوند؟
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: باید تجدید نظر کنیم در رابطه با این گروه که زبان شان از جنسِ سرب است و بهترین رایحه‌ای که خوش دارند، بوی باروت. از نیمه راه زیان برگشتن، خود فایده‌ای عظیم است. البته رجز خوانی‌های خامِ برخی وابستگان به این گروهک، خیلی سخیف است و حقیرتر از آن که نیاز باشد از زبان و قلم ایرانی جواب بگیرد.
لاریجانی با اشاره به مساله رفراندوم گفت: در انگلستان ۳ رفراندوم در طول ۵۰۰ سال برگزار شده و در امریکا هیچ رفراندوم صورت نگرفته است. برخی می‌گویند حجاب به رفراندوم گذاشته شود. در حالی که نمی‌دانند رفراندوم حجاب خلاف قانون اساسی است‌.
برخی مسئولان در کشور بدون توجه به نقش سرمایه اجتماعی، برای بهبود وضع معیشت مردم، سیاست‌های مبتنی بر کاربرد زور را در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، تجویز می‌کنند که پی‌آمد آن، زوال سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی و ایجاد دو قطبی میان مردم با مردم یا مردم با دولت در کشور است.
این پژوهش‌گر تاریخ گفت: تمام تلاش علی این است که این پنج سال حکومت شاهدی بر حکومت اسلام باشد که ما بتوانیم به آن استشهاد کنیم. نه اینکه بگوییم علی هم مثل ما بود؛ این چه بی‌سلیقگی است که برخی اهل منبر دارند؟ ما این اصول را خدشه‌دار کنیم و بر آن خاک بپاشیم تا از جمهوری اسلامی دفاع کنیم؟!
محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی می‌گوید: ۴ هفته پیش خانم کلینتون یک سخنرانی داشت، کلینتون یکی از تاثیرگذاران در سیاستگذاری دموکراتیک در آمریکا است در اظهارات اخیرش گفته است باید تماسمان را با جامعه روحانیت در ایران بیشتر کنیم و به آن‌ها بگوییم که شما نترسید ما اصلاً قصدی برای اسلام نداریم فقط شما بر اعمال برخی از احکام اسلامی در ایران اصرار نکنید.
حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی اظهار کرد: در پاسخ به این سوال که چه کنیم مردم با ما مثلاً به عنوان مسئول آشتی کنند و در ایام انتخابات در پای صندوق حضور فعال داشته باشند، باید پیش از هر چیز برخی مسائل ریشه‌ای را تبین کرد. رضایت یا عدم رضایت مردم از ساختار قدرت پدیده‌ای بدون علت نیست. باید بنشینیم و ببینیم چرا همان مردمی که بیش از ۴۰ سال پشت سر انقلاب ایستادند و به خصوص در زمان حضرت امام در کنار مسئولان ایستادند، اکنون به معترض بدل شده‌اند. در حال حاضر به گفته برخی از صاحب‌نظران اکثریت مردم به معترض و منتقد بدل شده‌اند، البته گمان بر این است که این اکثریت ضمن آنکه معترض هستند و وضعیت برای آن‌ها رضایت‌بخش نیست، به دنبال براندازی نیستند.
رهبر انقلاب، به روز رسانی انجمن‌های اسلامی با حفظ اصول و مبانی را الزام دیگری برای شرایط امروز دانستند و خاطرنشان کردند: برخی اصول و مفاهیم ثابت و ماندگارند؛ همچون اصل عدالت که از هزاران سال قبل بوده و کهنه نمی‌شود؛ اما در شکل اجرای عدالت امکان تغییر و نوآوری وجود دارد.
رهبر انقلاب، به روز رسانی انجمن‌های اسلامی با حفظ اصول و مبانی را الزام دیگری برای شرایط امروز دانستند و خاطرنشان کردند: برخی اصول و مفاهیم ثابت و ماندگار هستند همچون اصل عدالت که از هزاران سال قبل وجود داشته و کهنه نمی‌شود اما در شکل اجرای عدالت امکان تغییر و نوآوری وجود دارد.
رشت- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رابطه جمهوری اسلامی ایران با چین خوب و راهبردی است اما برخی مواضع چین را تایید نمی کنیم.
رشت- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رابطه جمهوری اسلامی با چین خوب و راهبردی است اما برخی مواضع چین را تایید نمی کنیم.
وزیر امور خارجه کشورمان و "سابرامانیام جایشانکار" وزیر امور خارجه هند در یک گفتگوی تلفنی به تبادل نظر در خصوص برخی مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک دوجانبه پرداختند.
قالیباف با بیان اینکه جمهوری اسلامی نه از ترور فیزیکی و نه از راه‌انداختن صحنه جنگ شناختی ابایی ندارد، عنوان کرد: می‌دانیم که در برخی حوزه‌ها به ویژه اقتصادی، اشکالات و ضعف‌هایی داریم و تحریم همین تروریسم‌ها موجب تحمیل مشکلات اقتصادی شده است که البته بخشی هم از ضعف ما در حوزه مدیریتی و کم توجهی ما مسئولان بوده است که باید کمک کنیم تا بر مشکلات اقتصادی فائق آییم.
وزیر کشور ترکیه در گفتگو با وحیدی گفت: اطمینان داریم که مسئولان جمهوری اسلامی ایران با تدبیر و اقتدار، حوادث اخیر که هدایت شده از سوی برخی دولت‌ها است، را به خوبی مدیریت خواهند کرد.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادهای کانادایی را به دلیل حمایت از تروریسم و گروهک تروریستی منافقین تحریم کرد.
مسئولان و مدیران نظام اگر با درایت بتوانند عکس‌العمل‌های خشن، عصبی و فاقد تدبیر را کنترل و مدیریت کرده و به این اعتراضات از زاویه فرصتی برای اصلاح نگاه کنند، خواهند توانست معترضین را به آرامش دعوت کرده و از وارد آمدن شوک‌های بعدی به جامعه جلوگیری کنند.
تربت حیدریه ـ رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: ایران با ۱۵ کشور مرز آبی خاکی دارد که در برخی آنها ناامنی است اما ما در یک جزیره امن، با ثبات و آرامش بسر می‌بریم.
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: برخی دستگیرشدگان اغتشاشات دروغ‌های فضای مجازی را واقعیت فرض کرده‌اند.
این منبع مطلع با بیان اینکه برخی طرف‌های خارجی در تلاش هستند تا از فضاسازی رسانه‌ای برای اعمال فشار به ایران بهره گیرند و روزانه ادعاها و داده‌های غلط متعددی در مورد محتوا و روند مذاکرات منتشر می‌نمایند، تأکید کرد که در چنین شرایطی نباید به انتشار مطالبی دست زد که رسانه‌ای را به تریبون و پایگاه دشمن بدل می‌کند.
اهواز- سخنگوی سپاه گفت: انتظار نظام جمهوری اسلامی از خبرنگاران خوزستان بیشتر است و نباید شاهد هم‌نوایی برخی از خبرنگاران با خط عملیاتی دشمن باشیم
پائین آوردن سطح قیام عاشورا آنگونه که عده‌ای از مداحان انجام می‌دهند و محدود ساختن آن به چند داستان و خواب و خیال آنگونه که روش مشترک بعضی منبری‌های کم‌سواد و مداحان غیرسنتی است، ضایع ساختن فرصت بی‌نظیری است که نهضت عاشورا در اختیار ما پیروان امام حسین علیه‌السلام قرار داده است.
قائم مقام دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین گفت: با وجود آنکه درون جامعه اسلامی مهندسین برخی رؤسای کمیسیون‌های مجلس حضور دارند اما تا به حال در انتخابات هیئت رئیسه مجلس دخالتی نداشته است و همیشه معتقد است که انتخاب مسئولان پارلمان جمهوری اسلامی بر عهده نمایندگان مجلس است.
هم دانش و اقتصاد کشور و هم دفاع کشور و امنیت آن را تقویت می‌کنیم. هم انسجام و وحدت ملی باید رعایت شود و هم تنوع آرا و گرایش‌های گوناگون. یکی از این مشورت‌های غلط، این است که می‌گویند روی مردم ایران برای مقابله با نظام اسلامی حساب کنید!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ