نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در پیامی توئیتری از فروش گاز آمریکا به اروپا به قیمت ۴ برابر بازار داخلی آمریکا خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حتی اگر ۶ میلیارد دلار اخیر که در قالب توافق ایران و آمریکا آزاد شده، به صورت نقد در اختیار ایران قرار می‌گرفت، تنها می‌توانست بخش کوچکی از نیاز‌های کشور به سرمایه گذاری در حوزه‌های مولد را پوشش دهد. کافی است توجه داشته باشیم که بر اساس برخی ارزیابی ها، صنعت نفت و گاز کشورمان به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.
دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی در مراسم بزرگداشت علامه فقید شیخ عفیف نابلسی در ضاحیه بیروت به تمجید از علامه فقید پرداخت.
یک مقام عراقی به اخبار مربوط به معافیت تحریمی جدید آمریکا که به بغداد اجازه می دهد که هزینه گاز وارداتی از ایران را بپردازد، واکنش نشان داد.
مدیرعامل شرکت نفت دولتی سوریه اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا تولید نفت و گاز این کشور را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: از سال ۲۰۱۸، وزارت امور خارجه آمریکا مجوز تعدادی معافیت تحریمی را در مشورت با کنگره صادر کرده است که به عراق اجازه می‌دهد تا هزینه واردات برق از ایران را با انتقال وجه به حسابی محدود در عراق بپردازد. او اضافه کرد: بر اساس تحریم‌های ایالات متحده، این وجوه فقط برای معاملات بشردوستانه و سایر مبادلات غیرتحریمی (برای ایران) قابل دسترسی است.
صادرات گاز آمریکا به اروپا در سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۵ برابر سال ۲۰۲۱ شده است.
روزنامه نگار افشاگر نقش آمریکا در انفجار خطوط لوله گازی نورد استریم روسیه هر گونه ادای شهادت در برابر کنگره این کشور یا شورای امنیت را رد کرد.
وزیر امور خارجه روسیه، آمریکا را به دخالت مستقیم در انفجار خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا «نورد استریم» متهم کرد.
وزیر امور خارجه روسیه، آمریکا را به دخالت مستقیم در انفجار خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا «نورد استریم» متهم کرد.
یک مقام فرانسوی به سنگ اندازی واشنگتن در مسیر صادرات گاز به لبنان اشاره کرد.
یک مقام بلندپایه آمریکایی که مایل نبود نامش فاش شود، به رویترز گفت: دولت مادورو اجازه ندارد هیچ پول نقدی از این پروژه دریافت کند و در اجرای همه تحریم‌هایی که همچنان به قوت خود باقی هستند، تغییری داده نمی‌شود.
دولت آلمان اولین محموله گاز مایع را از کشور آمریکا دریافت کرد.
ایالت اوکلاهاما گران‌ترین قبض گاز را در میان ایالت‌های آمریکا در زمستان پیش رو برای مردمش صادر خواهد کرد و این مسئله به خاطر افزایش قیمت گاز در بازار جهانی است.
ایالت اوکلاهاما گران‌ترین قبض گاز را در میان ایالت‌های آمریکا در زمستان پیش رو برای مردمش صادر خواهد کرد و این مسئله به خاطر افزایش قیمت گاز در بازار جهانی است.
رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه دو برابر سهم جمعیتی گاز گلخانه ای تولید می کنیم، گفت: ایران پس از کشورهای چین، آمریکا، هند، روسیه و ژاپن در رتبه ششم انتشار دی اکسیدکربن در جهان است.
تصویب لایحه‌ای در سنای آمریکا در پی تصمیم اخیر اوپک‌پلاس، افزایش دو برابری تولید گاز ایران در دوران تحریم و قطع آب ۲۸۰۰ مشترک پر مصرف از مهمترین خبر های آب و انرژی در هفته جاری بودند.
رئیس جمهور فرانسه، ایالات متحده را به دلیل استانداردهای دوگانه در قیمت گذاری گاز مورد انتقاد قرار داد و واشنگن را به گران فروشی گاز متهم کرد.
«جفری پیات» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور منابع انرژی فاش کرد که ایالات متحده ۷۰ درصد از صادرات گاز طبیعی مایع خود به اروپا را تأمین می‌‎کند.
معاون امور انرژی وزیر امور خارجه آمریکا گفت که این کشور ۷۰ درصد از صادرات گاز مایع خود را به اروپا اختصاص داده است.
وزیر اقتصاد فرانسه می‌گوید آمریکا در حالی به اروپا گاز می‌فروشد که قیمت آن ۴ برابر قیمت گاز در بازار داخلی خود این کشور است.
وزیر دارایی فرانسه هشدار داده آمریکا به دنبال سوء استفاده از وضعیت بحران در بازار انرژی است و درگیری در اوکراین نباید به سلطه اقتصادی این کشور منجر شود.
وزیر اقتصاد آلمان، آمریکا و دیگر کشورهای دوست صادرکننده گاز را متهم کرد از پیامدهای جنگ اوکراین سوده برده و گاز را به قیمت نجومی، عرضه می کنند.
روسیه می گوید که ایالات متحده پشت بحران قطع و کاهش عرضه گاز به اتحادیه اروپاست.
منابع ترکیه از مذاکرات آنکارا با واشنگتن در راستای خرید گاز طبیعی خبر دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ