۵ ماهه ابتدایی سال ۹۹ یکی از رویایی‌ترین دوره‌های بازار سرمایه بود و پول‌های زیادی در آن دوره وارد بورس شد و همین موضوع شاخص کل را به سقف دو میلیون و ۷۸ هزار واحد رساند. در گفتگو با حسن حسین نیا کارشناس بازار سرمایه به این پرسش پاسخ داده شده است که آیا با شرایط حال حاضر بازار سرمایه، می‌توان امید به تکرار شرایط سال ۹۹ برای بورس داشت؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بهمن سال گذشته بود که بنیاد ملی گندم کاران درخواست تجدید قیمت این محصول استراتژیک را به شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی اعلام کرد. این آغاز ماجرایی پیچیده است که تا امروز ادامه دارد.
دکتر آمنه لاهوتی ،متخصص و جراح زنان و فلوشیپ نازایی با تاکید بر اینکه با تکنیک های جدید آی وی بسیاری از زوج های نابارور که سالهاست که دچار ناباروری هستند با استفاده از آی وی اف می توانند صاحب فرزند شوند ، می گوید: اگر این زوج ها به مراکز خوب ناباروری مراجعه کنند می توانند در بسیاری موارد ، صاحب فرزند شوند . حتی زوج هایی که قبلا آی وی ناموفق داشته اند با روش ها و تکنیک جدید و داروهای موثر جدید می توانند از شانس باروری بهره مند شوند. منبع:خبرآنلاین
یک جستجوی ساده اینترنتی صد‌ها سایت را می‌آورد که به دروغ از دورانی در گرند کنیون صحبت می‌کنند که اهرام و طراحی‌های هیروگلیف مصری در آن‌ها پیدا شده است.
جاده چالوس دارای ۲۰۶ «نقطه پرخطر» به لحاظ استعداد بالای بروز حوادث طبیعی است؛ به‌طوری‌که در هر کیلومتر از این مسیر، ۳۳/ ۱موقعیت ریزش سنگ و بروز سیل، شناسایی شده است. با وجود این «ریسک بالای تردد در محور چالوس»، سال۹۸ یک تیم مطالعه فنی از دولت، با تشخیص «خوردگی، نم‌زدگی و تخریب ۴۵درصد از پل‌های مسیر» و اعلام آدرس پهنه‌های در خطر ریزش دیواره‌کوه، «شرط ادامه استفاده از جاده را به انجام دو عملیات منوط می‌کند.» آیا باران سنگ در حال‌حاضر و تلفات انسانی به معنای نتیجه منفی عملیات است یا بیانگر عدم انجام عملیات؟
یکی از نگرانی‌های سهامداران این روز‌ها این است که همان اتفاقات سال ۹۹ در بورس تکرار شود. در گفتگو با نیما نائینیان کارشناس بازار سرمایه به تفاوت‌های بورس امروز با سال ۹۹ پرداخته ایم و این پرسش را مطرح کردیم که آیا شاخص کل به زیر دو میلیون واحد خواهد رسید؟
آیا قیمت آجر در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا میکند ؟
در دو روز اخیر بورس به صورت سنگینی سقوط کرده است و بسیاری از سهامداران این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا اتفاقات سال ۹۹ در حال وقوع است؟ در گفتگو با حسن حسین نیا کارشناس بازار سرمایه به این پرسش پاسخ داده ایم که دلیل ریزش بورس ۱۴۰۲ مشابه بورس ۱۳۹۹ است؟
مالیات بر ارزش افزوده که قرار بود بر دوش مصرف­‌کننده نهایی باشد امروز علاوه بر پرداخت توسط مصرف­‌کننده، تولیدکننده نیز مالیات مضاعف پرداخت می­ کند. قانونی که باید تسهیل‌گر در امر تولید و اشتغال می‌­بود، امروزه وسیله‌ای برای تعطیلی روزافزونِ کسب‌وکار‌ها شده است.
مالیات بر ارزش افزوده که قرار بود بر دوش مصرف­کننده نهایی باشد امروز علاوه بر پرداخت توسط مصرف­کننده، تولیدکننده نیز مالیات مضاعف پرداخت می­کند. قانونی که باید تسهیل‌گر در امر تولید و اشتغال می‌­بود، امروزه وسیله‌ای برای تعطیلی روزافزونِ کسب‌وکارها شده است.
بازار سرمایه کشور در رقابت با سایر بازارهای موازی در دو سال‌و‌نیم گذشته بدترین عملکرد ممکن را از خود برجای گذاشت و به لحاظ کسب بازدهی از اغلب بازارهای رقیب باخت. نقشه‌‌‌‌‌‌خوانی مسیر بازار سرمایه در سال‌۱۴۰۲ توام با درنظر گرفتن گذشته‌‌‌‌‌‌نگر شاخص‌های سهامی از نگاه کارشناسان بورسی حاکی از این است که احتمالا در سال‌جاری (با احتساب وضعیت کنونی تورم و نرخ دلار) شاهد نه‌تنها جبران عقب‌‌‌‌‌‌ماندگی بخش مولد اقتصاد کشور باشیم بلکه افزایش سودآوری صنایع و بنگاه‌های سهامی در این مقطع زمانی هم موضوعی است که دور از ذهن نخواهد بود، اما آیا بورس می‌تواند در سال‌جاری در رقابت با سایر بازارهای مالی پیروز شود و اساسا ۱۴۰۲ می‌تواند سال ‌بورس شود؟ آنچه از جریان دادوستد‌‌‌‌‌‌های تالار شیشه‌ای سعادت‌آباد استنباط می‌شود این است که اکنون فضا برای افزایش سطوح قیمت سهام فراهم است.
این روز بحث‌های جالبی در فضای مجازی توسط تحلیل گران و فعالان قدیمی و تازه کار بازار به چشم می‌خورد، و آن این است که شاخص سال ۹۹ در محدوده ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد بوده و امروز هم به این عدد رسیده است و مقایسه قیمتی هم انجام می‌دهند که قیمت نماد‌ها در سال ۹۹ و اکنون چند بوده است. آیا شاخص ۲ میلیون واحدی مهندسی شده است؟
در خصوص سال ۱۴۰۲ نکته‌ای که الان ذهن من را به خودش مشغول کرده این است که برجام یک مهلت هشت ساله‌ای داشت که در اواسط امسال تمام خواهد شد. شاید برای برخی از مسئولان این یک اتفاق خوشایند باشد. زیرا فکر می‌کنند بعد از آن دیگر در قید و بند و محدودیت‌های امروز نخواهند بود. اما نگرانی من این است که بعد از تمام شدن دوران برجام که به توافق رسیده‌اند، شرایط به سمت سخت‌تر شدن پیش برود. یعنی طرفین مقابل ایران بعد از تمام شدن دوران قانونی برجام به سمت فعال کردن مکانیزم ماشه گام بردارند
اظهارات رحیمی‌پور مبنی بر ۱۰ برابر شدن حقوق سربازان گرچه بیانگر اقدامات ستادکل نیرو‌های مسلح و همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی در افزایش حقوق سربازان است، اما رقم پرداختی به سربازان نشان می‌دهد که همچنان تا رسیدن به آنچه که در قانون خدمت وظیفه عمومی پیش‌بینی شده فاصله وجود دارد.
آمار سال ۲۰۱۷ می‌گوید که به‌ازای هر هزار نفر جمعیت ایران ما ۱.۶ پرستار استخدام‌شده در نظام درمانی‌مان داریم. یعنی ما نصف حداقل استاندارد‌های جهانی پرستار داریم. این یعنی ما صد هزار پرستار در بیمارستان‌هایمان کم داریم تا به کف استاندارد جهانی برسیم. این استاندارد برای پیش از شیوع کروناست و طبیعتا با توجه به لود کاری در بیمارستان‌ها در زمان همه‌گیری چند برابر بیشتر است؛ بنابراین پاسخ به این سؤال که آیا ما به اندازه کافی در بیمارستان‌هایمان پرستار داریم خیر است.
طی سال جاری عوامل متعددی می‌تواند بازار طلا را تحت شعاع قرار دهد که از جمله آنها می‌توان به رکود در اقتصاد جهانی، موج شیوع کرونا در چین و تغییر در سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا اشاره کرد.
از سال ۱۳۹۰ بود که طرح تجمیع و یکسان‌سازی کارت‌های سربازی به مرحله اجرا درآمده و پس از آن بنا شد تا تمامی کارت‌ها اعم از معافیت و پایان خدمت با یک شکل و از سوی سازمان وظیفه عمومی صادر شود، کارت‌هایی که به کارت‌های هوشمند سربازی معروف است و برای تمام افرادی که از سال ۱۳۹۰ و پس از آن خدمت خود را به پایان رسانده یا از انجام آن معاف شده باشند، صادر شده است.
میرمعینی همچنین در پاسخ به این سوال که با شرط ادامه وضعیت فعلی آیا شاخص کل بورس به زیر یک میلیون واحد، سقوط خواهد کرد، پاسخ داد: «با توجه به شرایطی که وجود دارد به اعتقاد بنده خیلی بعید است که این اتفاق رخ دهد. به نظر بنده شاخص بورس تا پایان سال بین محدوده یک میلیون و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار واحد در نوسان خواهد بود، البته به شرط اینکه شرایط به همین منوالی که الان است، ادامه پیدا کند. البته اگر می‌خواهیم وضعیت بورس تغییر کند، باید یک اتفاق خوب سیاسی رخ دهند تا اوضاع بورس نیز دگرگون شود.»
سخنگوی صنعت آب گفت: در حال حاضر شهر و استان خاصی وجود ندارد که بتوان آن را دچار تنش آبی قلمداد کرد وجود ندارد.
در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر شد خطر بالاتر مرگ به هر دلیلی و همچنین بیماری قلبی عروقی را در افرادی که بالاترین سطح متابولیت‌های آفت کش پیرتروئید را در ادرار داشتند گزارش کرد.
محققان توضیح دادند که سرکه سیب دیابت را درمان نمی‌کند، اما می‌تواند قند خون را کاهش داده و تنظیم کند. این یک مکمل به اندازه کافی بی‌خطر برای برنامه درمان دیابت شما است، بنابراین به خاطر داشته باشید که جایگزین هیچ دارویی نمی‌شود، بلکه مکمل آن است.
در طی ۱۱ ماه گذشته تعداد کل ثبت نام ها به یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۴۵۶ نفر و تعداد کل احراز هویت ها در سامانه سجام به یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۵۶۰ رسیده است.
در پاییز سال گذشته بود که گروه بهمن در یک کنفرانس خبری نوید عرضه یک سدان جدید با ویژگی های قابل توجه در سال 1401 را داد. حال طبق شنیده ها قرار است این سدان جدید بهمن موتور به نام ریسپکت (Respect) تا تیر ماه راه خود را به خیابان های کشور باز نماید.
گروه صنعتی ایران خودرو، در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران، هایما 8S و 7X، دو محصول جدید خود را معرفی کرد.
حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت: حضور چند ده میلیونی مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و نمونه‌های مشابه دیگر، به وضوح حکایت از آن دارد که اگر هم مردم به برخی از عملکردها انتقاد داشته باشندـ که طبیعی نیز هست ـ ولی به اصل نظام کاملاً وفادار هستند.
کسی که در بنگاه اقتصادی کارش را آغاز می‌کند، اولین کسی را که منصوب می‌کند، مسئول بازرگانی و فروش است؛ گویی این مسئول بازرگانی و فروش در برخی از بنگاه‌های اقتصادی سرقفلی دارد. در بحث سرمایه گذاری‌ها، آیا به موضوعات شرکت توجه می‌شود یا تحت تأثیر فشار‌های سیاسی یا منفعت شخصی است؟ آیا پروژه‌ها دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند و بموقع اجرا می‌شوند؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ