مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: در حادثه آتش سوزی اتوبوس زائران ایرانی در سامرا هیچ زائری دچار آسیب نشده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اولین تصویر از تروریست دستگیر شده که اقدام به حمله کور به زائران حرم شاهچراغ کرده است را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر جزییات حادثه آتش‌سوزی هتل محل اقامت زائران ایرانی در نجف اشرف را تشریح کرد.
معاون مرکز مدیریت حوادث شهرستان نیشابور با بیان اینکه در این حادثه علاوه بر چهار کشته، ۱۹ مصدوم داشتیم، اظهار کرد: چهار نفر از مصدومان که هم‌اکنون در بیمارستان تحت درمان هستند، حال مساعدی ندارند و ۱۵ مصدوم دیگر از نظر شرایط عمومی وضعیت پایداری دارند.
به گفته پلیس، اتوبوس حامل زائران هندو به زیارتگاهی در کشمیر تحت کنترل هند در روز سه شنبه از روی پل بزرگراهی به داخل دره هیمالیا سقوط کرد و دست کم ۱۰ نفر کشته و ۵۵ نفر مجروح شدند.
فارس نوشت: به ناچار خادمان برای تامین امنیت زائران و جلوگیری از هر نوع حادثه ناگوار، درب ورودی اصلی حرم شاهزاده حسین را بستند و این خانم‌ها را تا رسیدن پلیس و رسیدگی به وضع موجود با رعایت کرامت به دفتر حرم هدایت کردند.
در حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل زائران راهیان نور که ساعت ۸:۰۲ امروز (۲۴ اسفندماه) در کیلومتر ۵۰ محور اهواز – شوش رخ داد، ۱۳ نفر مصدوم شدند.
رهبرانقلاب اسلامی، ترور زائران را متفاوت از سایر حوادث تروریستی و موجب رسوایی مضاعف دشمن دانستند، و تاکید کردند: حادثه تروریستی شاهچراغ موجب رسوایی آمریکایی‌های منافق شد.
معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از وقوع آتش‌سوزی در هتلی نزدیک حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) خبر داد و گفت که در این حادثه به کاروان زائران ایرانی آسیبی وارد نشده است.
مهم‌ترین و خبرسازترین رخداد هفته جاری، وقوع حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در عصر چهارشنبه (٤ مهر) بود. حوالی ساعت ۱۷.۴۳ عصر روز چهارشنبه، یک فرد مسلح تروریست با ورود به حرم مطهر شاهچراغ شیراز به سمت زائران تیراندازی کرد. در این حادثه تلخ تروریستی ۱۵ نفر به شهادت رسیدند و ۱۹ نفر هم مجروح شدند. شخص تروریست بعد از ورود تیم واکنش سریع پلیس و پس از مجروح کردن تروریست دستگیر شد.
رئیس قوه قضاییه در پیام تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ نوشت: دشمنان خبیث ملت انقلابی برای مقابله با امنیت کشور زایران را هدف تیرهای خود قرار دادند.
در پی حادثه تروریستی امروز در شیراز، حرم امامزاده صالح (ع) در شمال تهران برای امنیت زائران موقتاً تعطیل شد.
در پی حادثه تروریستی امروز در شیراز، حرم امامزاده صالح (ع) در شمال تهران برای امنیت زائران موقتاً تعطیل شد.
مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: در حادثه آتش سوزی اتوبوس زائران ایرانی در سامرا هیچ زائری دچار آسیب نشده است.
وحید اسکندری، مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت که این حادثه برای یک گروه از زائران که انفرادی و خانوادگی به عراق سفر کرده بودند، رخ داده و خوشبختانه هیچ مصدوم و یا تلفات جانی نداشته و کسی هم دچار خفگی نشده است، چون در لحظه وقوع حریق، اتوبوس خالی از زائر بوده است.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: اربعین اوج نمایش فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و دشمنان اهل بیت، در حادثه کربلا اوج پستی خود را نمایان ساختند.
منابع عراقی از حادثه رانندگی برای زائران ایرانی در عراق خبر دادند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: ظهر روز دوشنبه ۲۱ شهریور پیکر‌های زائران فوت شده در این حادثه شامل ۶ مرد و ۴ زن به تالار تشریح پزشکی قانونی ایلام تحویل شد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام از تحویل 10 پیکر زائران فوت شده در حادثه آتش سوزی اتومبیل ون در شهر شوملی عراق به پزشکی قانونی این استان خبر داد.
رئیس جمعیت هلال احمر، از کشته شدن ۱۱ نفر در حادثه انفجار اتوبوس زائران در عراق خبر داد.
رئیس جمعیت هلال احمر از کشته شدن ۱۱ نفر در حادثه انفجار اتوبوس زائران در عراق خبر داد.
سرپرست اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر گفت: اتوبوس آمبولانس هلال احمر ساعتی پیش ۱۰ مصدوم این حادثه را به نقطه مرزی زرباطیه - مهران انتقال داد و در پایانه مرزی، عوامل اورژانس کشور، مصدومان را تحویل گرفته و به بیمارستان امام حسین مهران منتقل کرده‌اند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه گفت: از ۳۳ تن سرنشین این اتوبوس ۱۵ تن مصدوم شده بودند که بعد از دریافت اقدامات اولیه درمان پیش بیمارستانی جهت ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.
فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه اکثر سرنشینان این خودرو اهل شوشتر بوده‌اند، افزود: متاسفانه یک زن ۴۷ ساله اهل شوشتر، هنگام انتقال به یکی از بیمارستان‌های العماره به دلیل شدت جراحات جان باخت و هفت مصدوم دیگر این حادثه نیز در بیمارستان العماره در حال درمان هستند.
رئیس پلیس راهور از رفع خطر نقاط حادثه خیز مسیر تردد زائران اربعینی خبر داد و گفت: 65 درصد از افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کردند مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ