یک موشک لانگ مارچ ۲D همراه ۳ ماهواره از مقر پرتاب ماهواره شیچانگ در جنوب چین به فضا پرتاب شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رسانه‌ها از تخلیه ۳ مدرسه پلیس فرانسه در چند شهر این کشور به‌دلیل دریافت تهدیدات تروریستی خبر می‌دهند.
رئیس سازمان صنایع الکترونیک ایران از پرتاب ماهواره طلوع ۳ تا پایان امسال خبر داد و گفت: این ماهواره پس از قرارگرفتن در مدار، قابلیت ارسال فوری اطلاعات تصویری و مخابراتی را دارد.
سمنان- سرپرست هلال احمر استان سمنان از پیدا شدن سه مفقودی جنگل ابر شاهرود خبر داد و گفت: این سه نفر اهل سبزوار پس از ساعت‌ها جستجو توسط عوامل امدادی پیدا شدند.
سه کشتی‌گیر آزادکار ایران در جریان مسابقات جوانان قهرمانی جهان به میزبانی اردن به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.
معاون وزیر کار گفت: در طرح کالابرگ، مردم ۸۲۳ هزار تومان خرید می‌کنند و حدود ۶۰۰ هزار تومان آن را از یارانه خود می پردازند؛ یعنی ۲۲۳ هزار تومان کمتر پرداخت می‌کنند.
برخورد دو فروند بالگرد آتش‌نشان در حال عملیات اطفاء در کالیفرنیای جنوبی، سه کشته برجا گذاشت.
۳ آزادکار ایران در ۵ وزن دوم کشتی آزاد نوجوانان جهان راهی دیدار نهایی شدند.
۳ آزادکار ایران در ۵ وزن دوم کشتی آزاد نوجوانان جهان راهی دیدار نهایی شدند.
لایکا، اولین موجود زنده‌ای بود که در ۳ نوامبر ۱۹۵۷ روی ماهواره مصنوعی شوروی اسپوتنیک ۲ به مدار زمین پرتاب شد. همیشه می‌دانستند که این سگ از ماموریت جان سالم به در نمی‌برد، اما سرنوشت واقعی او برای دهه‌ها به اشتباه معرفی می‌شد.
یک ماهواره از کار افتاده این هفته طی عملیاتی که اولین بار در نوع خود است، وارد جو زمین می‌شود. آژانس فضایی اروپا ماهواره از کار افتاده سنجش باد «آئولوس» (Aeolus) خود را به سمت زمین هدایت خواهد کرد.
سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: طراحی و ساخت پروژه جدید ماهواره ناهید ۳ به پژوهشگاه فضایی ایران واگذار شد.
شرکت اسپیس ایکس یک موشک فالکون هوی قدرتمند را برای ششمین بار به فضا پرتاب کرد تا ۳ ماهواره را به مدار زمین ببرد.
دومین تلاش ژاپن برای ارسال ماهواره به فضا با راکت نسل جدید «اچ ۳» ناکام ماند و آژانس اکتشافات هوافضای این کشور را به انجام تحقیقات فوری درباره چرایی این شکست واداشت.
این ماهواره، ماهواره‌ای مخابراتی و از سری ماهواره‌های راهبردی دستیابی به ماهواره‌های مخابراتی زمین آهنگ است که مسیر دستیابی به ارتباطات مخابرات فضاپایه را برای کشور فراهم کرده است.
صبح امروز از دو پروژه فضایی «نمونه کیفی ماهواره ناهید ۲» و «نمونه پروازی ماهواره طلوع ۳» به صورت آنلاین رونمایی شد.
پروژه های ماهواره ای ناهید ۲ و طلوع ۳ فردا در مراسم روز ملی فناوری فضایی رونمایی می شوند.
پس از بررسی تصاویر ماموریت ماهواره‌ای کوپرنیک سنتینل-۲ (Copernicus Sentinel-۲) متعلق به کمیسیون اروپا و همچنین ماهواره (Maxar WorldView-۳)، دانشمندان به تازگی توانستند وجود یک کلونی جدید از پنگوئن‌های امپراطور متشکل از حدود ۵۰۰ پرنده را تایید کنند.
در حال حاضر بیش از ۳ هزار ماهواره استار لینک در مدار زمین قرار دارد و اسپیس اکس در حال برنامه ریزی برای پرتاب ماهواره‌های بیشتر است. هدف اصلی این ماهواره فراهم کردن اینترنت پرسرعت برای مکان‌های پرت و دورافتاده است,، اما کاربرد‌های دیگری هم برای این صورت فلکی انقلابی برنامه ریزی شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره خیام روزی ۴ بار و گاهی اوقات ۳ بار از روی ایران عبور می‌کند و ما تصاویر آن را با کیفیت خوب دریافت می‌کنیم.
چین با سرعت مشغول افزایش پروازهای فضایی خود است و در همین راستا در کمتر از ۲ ساعت ۲ ماموریت به مدار زمین انجام داد. در یک ماموریت ۲ ماهواره و در دیگری ۳ ماهواره به فضا پرتاب شدند.
یک ماهواره تولید انگلیس می تواند نقشه ای سه بعدی از جنگل های زمین فراهم می کند تا میزان کربنی که در آنها وجود دارد و همچنین تاثیرات جنگل زدایی بر تغییرات آب و هوایی سنجیده شود.
بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: ۳ ماهواره مشابه خیام ساخته می‌شود که مشارکت دانشمندان ایرانی در طراحی و اجرای این ماهواره‌ها افزایش خواهد یافت.
وزیر ارتباطات گفت: توافق شده است ماهواره‌های خیام ۲، خیام ۳ و خیام ۴ بر پایه همین همکاری‌های بین‌المللی در داخل ایران تولید شود.
سخنگوی دولت گفت: ساخت سه نسخه دیگر از ماهواره خیام با مشارکت دانشمندان ایرانی در دستور کار دولت قرار دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ